Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-24, 23:13
  #721
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Känns bra at nit Hannes Holm läste den där posten och bestämde sig för att göra allvar av min önskan. Den hade också allting jag sa att jag ville ha där för två år sedan. Tyvärr vet jag inte om resultatet blev sådär väldigt bra som jag hade hoppats. Den är sevärd, men jag tycker att filmens stora behållning låg i relationen mellan bröderna Gärdestad. Det är svårt att klämma in ett helt liv på 2 timmar - den hade nog blivit både vassare och bättre om man hade valt att bara plocka delar ur Teds liv.

Men visst, den var bitterljuv med ett fullständigt original-soundtrack i alla fall.
Krasst sett så är den som filmerna om Monica Z och Vreejswijk fast om Ted?
Citera
2018-06-25, 17:29
  #722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Krasst sett så är den som filmerna om Monica Z och Vreejswijk fast om Ted?

Ganska precis så skulle jag vilja säga, ja.
Citera
2018-06-25, 17:37
  #723
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Ganska precis så skulle jag vilja säga, ja.
Men då så! Då är det ju som sämst helt okej underhållning. Jag har ungefär samma relation till Ted som ovan nämnda och uppskattar bådas filmer av samma anledningar.
Citera
2018-06-25, 17:46
  #724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men då så! Då är det ju som sämst helt okej underhållning. Jag har ungefär samma relation till Ted som ovan nämnda och uppskattar bådas filmer av samma anledningar.

Ja, det är absolut inga dåliga filmer. Jag är svag för biopics och ännu svagare sådana som kretsar kring personer eller allra helst musiker till vilka jag har en relation. Av de tre nämna kan jag tycka att Edda Magnasson är ganska svårslagen i sin roll som Monica Z men Adam Pålsson gör ett bra jobb och han känns sådär fragil och försiktig som man föreställer sig Ted Gärdestad.

Det känns väl som Monica Zetterlund, Cornelis Vreeswijk och Ted Gärdestad kanske var de tre personer i svensk musik(export) vars liv är bäst lämpade för en spelfilm. Kan inte komma på några fler av samma dignitet.
Citera
2018-06-26, 01:46
  #725
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Ja, det är absolut inga dåliga filmer. Jag är svag för biopics och ännu svagare sådana som kretsar kring personer eller allra helst musiker till vilka jag har en relation. Av de tre nämna kan jag tycka att Edda Magnasson är ganska svårslagen i sin roll som Monica Z men Adam Pålsson gör ett bra jobb och han känns sådär fragil och försiktig som man föreställer sig Ted Gärdestad.

Det känns väl som Monica Zetterlund, Cornelis Vreeswijk och Ted Gärdestad kanske var de tre personer i svensk musik(export) vars liv är bäst lämpade för en spelfilm. Kan inte komma på några fler av samma dignitet.
Pålsson är ju rätt bra så där i allmänhet. Håller även med dig om att Edda var direkt fantastisk som Monica men samtidigt så överraskade Hank. Ser faktiskt fram emot att se filmen om Ted. Om det inte framgår så fann jag mycket nöje ur både Monicas och Cornelis filmer.
Citera
2018-07-25, 20:21
  #726
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här en intervju med Rebecca Ferguson.
.

Här en tre år gammal intervju med Rebecca Ferguson, där var hon kanske ännu snyggare än idag.

Och visst är hon lik Ingrid Bergman så en Casablanca sequel vore klockren.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2018-07-25 kl. 20:38.
Citera
2018-07-30, 02:10
  #727
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Att man inte gjort en film om Aleister Crowleys liv är en skandal.


Det skulle vara en intressant film faktiskt.

På samma tema skulle en biografi om Lavey vara en intressant film med. Tror John Malkovitch hade funkat bra i huvudrollen.

Flera bra förslag i tråden.

Föreslå biografier är väl ganska lätt, men blivit lite intresserad av Kurt Eisner så en film om han där man kanske kan vara lite generös med sanningen skulle kunna bli intressant.

För er som inte vet vem det var:

https://en.wikipedia.org/wiki/Kurt_Eisner


En film om ett anarkistiskt samhälle hade varit kul med, kanske paris kommunen tex. Skulle kanske funka bättre som teveserie men skulle säkert funka bra som film med. Viktigt o få följa flera karaktärer under filmens gång dock.
Citera
2018-07-30, 02:22
  #728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Ja, det är absolut inga dåliga filmer. Jag är svag för biopics och ännu svagare sådana som kretsar kring personer eller allra helst musiker till vilka jag har en relation. Av de tre nämna kan jag tycka att Edda Magnasson är ganska svårslagen i sin roll som Monica Z men Adam Pålsson gör ett bra jobb och han känns sådär fragil och försiktig som man föreställer sig Ted Gärdestad.

Det känns väl som Monica Zetterlund, Cornelis Vreeswijk och Ted Gärdestad kanske var de tre personer i svensk musik(export) vars liv är bäst lämpade för en spelfilm. Kan inte komma på några fler av samma dignitet.

Johnny Bode, Zarah Leander, Ebba Grön och Broder Daniel hade varit kul.
Citera
2018-10-15, 21:26
  #729
Medlem
PsychoChillers avatar
En buddy cop-film med Robert Davi och Jon Polito. Och när jag går in på imdb för att se hur Jon Polito stavar sitt namn ser jag att han har dött
Citera
2018-10-16, 16:58
  #730
Medlem
D_V_Ss avatar
Göra en film av Seinfeldavsnittet där de ska rädda Georges high score på Frogger.
Citera
2018-10-16, 19:58
  #731
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Göra en film av Seinfeldavsnittet där de ska rädda Georges high score på Frogger.

Med Peter Stormare i en gästroll?
Citera
2018-10-17, 13:35
  #732
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Med Peter Stormare i en gästroll?

Gärna. Eller re-casta om allihop, skulle funka också. Själva idén är guld. Behövs bara "Seinfeldtouchen".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback