Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-07-17, 16:41
  #1
Medlem
Jag skulle vilja se en film baserad på silent hill-spelen, men en seriös sådan, inte av den där sopan som vanligtvis får göra "dataspelsfilmerna". Silent hill har en sån härlig blandning av sorg, vacker melankoli och samtidigt äckel, ondska och skräck.

Sen har jag två filmidéer baserade på personer:

1. Heinz Guderian. En tysk general som var den ledande kraften bakom utvecklingen av det tyska pansarvapnet och "blitzkrieg". Han är intressant just för att han var med från början till slutet, han hade mer kontakt med hitler än nån annan general nästan, han ledde arméer i både polen, frankrike och ryssland.
Samtidigt var han en av dom få som satte sig upp mot hitler och det var det som ledde till hans avsked vintern 1941. Sen i 1943 blev han ansvarig för pansarvapnet bakom fronten,(minns inte titeln)att sätta upp nya pansarstyrkor och överse utvecklingen av nya tanks etc. Det var iaf en viktig position och han fortsatte att ha våldsamma dispyter med hitler ända fram till 1945 då han gav sig till dom allierade styrkorna. Hans book panzer leader är väldigt lättläst och intressant och i slutet ger han en fascinerande och lite annorlunda bild av hitler.

2. Gerry Adams. Ledaren för sinn fein och en ledande person inom IRA. Jag tycker inte det har gjorts nån bra film om konflikten på nordirland förutom michael collins, och den filmen handlar om det "gamla IRA". Jag har läst Adams memoarer och en film om hans liv/IRA vore perfekt tycker jag, för han figurerade i nästan alla dom mest kända händelserna på nordirland under 60-80 talet. Han blev sedermera ledare för IRAs politiska gren sinn fein och gjorde mycket för fredsprocessen.
Citera
2004-07-17, 17:47
  #2
Medlem
Von Bings avatar
En filmatisering av den Gudomliga Komedin av Doktor Dante.

Iranska Revolutionen 1979 med Sean Connery som rockens ajatolla.

En filmkavalkad om Gammal Hårdrockare och hans äventyr.

Adlersparres palatsrevolution i Stockholm 1809.

Dumskallarnas sammansvärjning av J. Kennedy Toole

Bron över Drina av Ivo Andric.

En nyinspelning av Bläcktrumman.

Shin Seiki Evangerion.
Citera
2004-07-17, 18:57
  #3
Medlem
Continental Ops avatar
Jag villl att Oliver Stone gör en film om Nascar enligt samma formula som Any Given Sunday, lite säkerhetskritik bl.a kring restrictor-plate-racen, lite bråk, lite allmänt om hur mkt det är pengar som styr allt blah blah och sen lite sådär ambivalent kärleksfullt till sporten och att the show must go on. Allt berättat med Stones sedvanliga auktoritära stil så att ingen vågar missförstå det hela.

Michael Mann får gärna göra en film som utspelar sig i Colombia också.
Citera
2004-07-17, 20:05
  #4
Medlem
SinCitys avatar
AlienX, där man åker till odjurets hemplanet och sparkar stjärt en gång för alla! Konstigt att dom inte gjort den redan!
Citera
2004-07-17, 21:50
  #5
Medlem
aexps avatar
filmer baserade på claes holmströms böcker skulle uppskattas men kommer aldrig att göra
Citera
2004-07-17, 23:14
  #6
Medlem
herr psykfalls avatar
hackerman the movie. när han nukar pentagon och nasa etc. jag skulle gärna se den iaf
Citera
2004-07-18, 00:28
  #7
Medlem
Det ska ju dock göras en Silent Hill film och tror den redan är under inspelning av en fransk regissör, nästa års intressantaste filme enligt mig.

http://www.imdb.com/title/tt0384537/
Citera
2004-07-18, 02:09
  #8
Medlem
Dumskallarnas sammansvärjning av J. Kennedy Toole (tecknad!)
Bilbo av JRRT
Citera
2004-07-18, 02:21
  #9
Medlem
dIRe_s avatar
American gods... Shadow blir svår att hitta en skådis till, men Jack Nicholson vore grym som Wednesday.
Citera
2004-07-18, 02:27
  #10
Medlem
MooGyMaNs avatar
en bladerunner 2 om tiden innan ettan. självklart regisserad av ridley scott.
Citera
2004-07-18, 08:42
  #11
Moderator
Sun Rulers avatar
En mörk och suggestiv film på gränsen till det övernaturliga om ett slutet alkemisällskap i 1700-talets Prag.
Citera
2004-07-18, 16:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranking Natty
Det ska ju dock göras en Silent Hill film och tror den redan är under inspelning av en fransk regissör, nästa års intressantaste filme enligt mig.

http://www.imdb.com/title/tt0384537/

ok hoppas han inte fuckar up hela konceptet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback