2010-12-04, 20:12
Medlem
J.k.ds avatar
Hejsan!
Har lyckats kommit över 3st frysta humrar på 300 gram styck.
Tänkte nu passa på att bjuda min kusin och hans sambo på en mysig rätt.

Jag undrar alltså om ni har några enkla hummer recept att dela med er?
Det finns inte så mycket att välja på i skafferi och kyl.. Har funderat på rostat bröd och nån majonäsblandning.

Hjälp mig fixa en mysig och god fredagkväll!
Citera
2010-12-04, 20:18
Medlem
Kattolfs avatar
Om du har möjlighet så gör en aioli-
Bara att vispa upp rumstempererade äggulor med litet fransk senap, för att sedan montera i en neutral olja droppvis under stark vispning. När blandningen är tjock och blank så rör du i pressad vitlök, salt och peppar efter smak. Gott till alla skaldjur.

Om du är litet bekväm så funkar det även med att röra i senapen och vitlöken i en köpt majonnäs.
Inte riktigt samma sak, men ett helt ok substitut
Citera
2010-12-06, 00:48
Medlem
J.k.ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
Om du har möjlighet så gör en aioli-
Bara att vispa upp rumstempererade äggulor med litet fransk senap, för att sedan montera i en neutral olja droppvis under stark vispning. När blandningen är tjock och blank så rör du i pressad vitlök, salt och peppar efter smak. Gott till alla skaldjur.

Om du är litet bekväm så funkar det även med att röra i senapen och vitlöken i en köpt majonnäs.
Inte riktigt samma sak, men ett helt ok substitut

Loggade ut från Fb ganska kvickt efter jag gjorde inlägget, åt dom som dom var tillsammans med majonäs, dill och lite citron samt ägghalvor. Men detta tips ska jag lägga på minnet!

Mvh
Citera
2010-12-06, 02:57
Medlem
Kattolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.k.d
Loggade ut från Fb ganska kvickt efter jag gjorde inlägget, åt dom som dom var tillsammans med majonäs, dill och lite citron samt ägghalvor. Men detta tips ska jag lägga på minnet!

Mvh
Funkar det med. Hoppas du fick litet lööve tillbaka nu när du lyxade till det med hummer och allt
Citera
2010-12-06, 09:54
Medlem
J.k.ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
Funkar det med. Hoppas du fick litet lööve tillbaka nu när du lyxade till det med hummer och allt

Det uppskattades
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in