Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-04, 16:46
  #1
Medlem
ja när jag e på youtube, media player och spotify så hänger sig datorn. jag har en compaq som är ungefär ¨1 år gammal och jag har windows 7 på den. Är det någon som vet vad problemet är eller ska jag formatera om den? Tack på förhand
Citera
2010-12-04, 16:50
  #2
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ety99
ja när jag e på youtube, media player och spotify så hänger sig datorn. jag har en compaq som är ungefär ¨1 år gammal och jag har windows 7 på den. Är det någon som vet vad problemet är eller ska jag formatera om den? Tack på förhand
Har du en webbkamera inkopplad? Av någon jävla anledning krashar datorn när jag går in på en sida som visar flash när jag har min webbkamera inkopplad, har ingen aning om varför dock...
Citera
2010-12-04, 16:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
Har du en webbkamera inkopplad? Av någon jävla anledning krashar datorn när jag går in på en sida som visar flash när jag har min webbkamera inkopplad, har ingen aning om varför dock...

Nej det har jag inte
Citera
2010-12-04, 19:07
  #4
Medlem
Jag har tyvärr samma problem, skulle vara glatt om någon kom med en lösning :P
Citera
2012-03-16, 04:28
  #5
Medlem
Disponentens avatar
Jag går in på YouTube för att titta på olika klipp då och då. Så långt inga problem. Men när vissa av klippen startar så bryts anslutningen till nätet. Mitt trådlösa modem står fortfarande som anslutet, och mottagningen är oförändrat jättebra. Även datorn fungerar precis som den gjorde innan - inga problem. Men jag kan inte surfa eller öppna några nya hemsidor. Enda lösningen på mitt problem är att starta om datorn. Det räcker inte med att koppla ner och återansluta mitt modem. Inte heller med att stänga ner alla öppna fönster, och sedan starta web.läsaren på nytt.

Jag har noterat att det är en viss typ av YouTube-klipp som ställer till det och orsakar detta problem. Det är alla klippen som har "längre" siffror i fönstrets nederkant. Alltså att siffrorna för klippets tid är större än de andra. Lite mer gammeldags look på siffrorna i ett YouTube-klipp, och jag måste starta om min dator... Superirriterande verkligen, och jag hoppas att någon känner igen problemet och vill hjälpa mig!

Jag använder Google Chrome som web.läsare. Mitt operativsystem är Windows XP Pro (SP 3) och jag har inga andra problem med min dator, vare sig hårdvaru- eller mjukvarumässiga. Förutom då att min anslutning ger upp när YouTube-klipp med "stora siffror" visar sig.. Hur löser jag detta? Tack på förhand!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback