• 1
  • 2
2010-12-04, 12:51
Medlem
Hej flashback.
Jag har ett problem med mina mappar och jag har suttit uppe flera timmar och försökt att klura ut vad som är fel. Problem är att mina mappar har ändrats till windows media player.

Jag satt på wow och snackade med några polare genom skype då vi flummade runt och tog kort lite random. En av min polare ville visa ett kort så han skickade sin bild genom Skype. Det var en (.png ) fil.

När jag och min kompis tog imot filen stod det att den inte hittat filen och behövdes öppnas med ett annat program, då jag valde att öppna med 'windows media player' min andra polare kunde inte heller öppna den och var tvugen att öppna med ett annat program, han valde att öppna med: 'Paint'

Efter vi försökt öppna filen med windows media player och Paint så stod det att det inte gick, ett tag efter märkte vi att alla filer på dator hade ändrats till Windows media player/paint filer.
( wow,Cod,internet,spotify etc )

Vi har suttit nu i några timmar och vi har inte tagit reda på vad som är så fel. Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig här ska lana senare ikväll fore ju otippad om man inte fixat det till dess

Tack så mycket
Citera
2010-12-04, 12:58
Medlem
Madiskens avatar
Fel forum?

Edit: Högerklicka på filen och välj öppna med.
Citera
2010-12-04, 13:02
Medlem
asså vadå fel forum??..

Jag försökt med gör det men jag vill ha tillbaka dom till vanliga mappar och till deras vanliga ikoner.
Citera
2010-12-04, 13:07
Medlem
DollarMakers avatar
gör en systemåterställning,ändra datum tillbaks en dag,eller så.till datum det senaste fungerade
Citera
2010-12-04, 13:09
Medlem
Okej, jag testar det, Låter ju som en lösning jag återkommer.
Citera
2010-12-04, 13:33
Medlem
Vadå dina mappar?
Han kanske har skickat virus till dig (.exe-fil) som du har valt att öppna i Windows Media Player och kryssat i "Öppna alltid dessa filer med detta program"?

"<3"
Citera
2010-12-04, 13:52
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Flashback -► Windows

// Mod
Citera
2010-12-04, 13:56
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thejomp
asså vadå fel forum??..

Jag försökt med gör det men jag vill ha tillbaka dom till vanliga mappar och till deras vanliga ikoner.
Kan du inte berätta vad som fick dig att bestämma dig för att posta just i denna forumdel?
Och, för att roa mig ytterligare, förklara din mening ovan?

Och du behöver hjälp NU!
EDIT: notrolling
Senast redigerad av StyleWars 2010-12-04 kl. 14:33.
Citera
2010-12-04, 14:18
Medlem
Jag satt och letade efter vart man nu gjort ett nytt inlägg, fick psykbryt och bara gjort ett nytt inlägg tänkte inte på vad jag valde, sorry.

Är det så simpelt ?
Citera
2010-12-04, 14:35
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thejomp
Jag satt och letade efter vart man nu gjort ett nytt inlägg, fick psykbryt och bara gjort ett nytt inlägg tänkte inte på vad jag valde, sorry.

Är det så simpelt ?
Nej, glöm mitt tidigare inlägg. Det var trollish som jag trodde var välkänd.

Mitt enda tips till dig är att högerklicka och välja "Öppna med". Sorry.
Citera
2010-12-04, 15:00
Medlem
Det vi nu har råkat gjort är att våran kompis (min och thejomp) skickade en "genväg .lnk" fil till oss.. vi dumma som vi var klickade på genvägsfilen och sedan "öppna med" det vi inte tänkte på när vi försökte öppna filen var att man kunde bocka i längst ned i rutan "använd alltid detta program för dessa filer".. dvs att jag råkade kryssa i använd alltid paint för att öppna alla "genväg .lnk" filer.. och thejomp klickade i mediaplayer istället. Jag känner mej rätt dum som inte tänkte på det. Grejen är att nu vet vi inte hur vi ska få tillbaks filerna "genväg .lnk", dvs alla genvägar på bordet.

Så kan någon smart snubbe klura ut nu hur vi ska göra för att få tillbaks allt till det normala? tack

BTW. Jag har testat att systemåterställa men det fungerar inte.
Citera
2010-12-04, 15:29
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wookiepappa
Det vi nu har råkat gjort är att våran kompis (min och thejomp) skickade en "genväg .lnk" fil till oss.. vi dumma som vi var klickade på genvägsfilen och sedan "öppna med" det vi inte tänkte på när vi försökte öppna filen var att man kunde bocka i längst ned i rutan "använd alltid detta program för dessa filer".. dvs att jag råkade kryssa i använd alltid paint för att öppna alla "genväg .lnk" filer.. och thejomp klickade i mediaplayer istället. Jag känner mej rätt dum som inte tänkte på det. Grejen är att nu vet vi inte hur vi ska få tillbaks filerna "genväg .lnk", dvs alla genvägar på bordet.

Så kan någon smart snubbe klura ut nu hur vi ska göra för att få tillbaks allt till det normala? tack

BTW. Jag har testat att systemåterställa men det fungerar inte.
Om jag förstod det rätt så ska du högerklicka på filen, ta öppna med och välj programmet du vill och sen bocka i typ använd som standardprogram för dessa filer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in