Hej, det är såhär att det är så jävla många som laddar ner för mig säkert 5-10 st hela tiden och det segar ju ner min nerladdning till max så därför undrar jag om de finns typ nån upload-blocker eller nått liknande att ladda ner? ThX m8s.
Det är väl bara att sänka uppslots tillåtningen? (vettefan vad det heter)?
EDIT: Lite bättre förklaring.
Gå in i "File", "settings", välj fliken "Sharing". Där finns det en liten ruta som du kan bestämma hur många som ska få ladda ner. "Upload slots" heter den. Ändra den till så många du tycker ska få ladda ifrån dig.
Vilka är dessa "flesta"? De jag har varit i har då inte tvingat mig att öppna mer än 3-4 st. Men varför kan du då inte gå över till en annan hub? Vad har du för uppkoppling?
Om du sitter på 10mbit är 5 st föreståeligt, om du sitter på 0,5 ska du inte ha mer slots än 2 öppna..och de hubbar som har 3 ska du skita i..för de är skithubbar.
Tillbaka till 10mbit, så finns det många 10mbit only hubbar med 3 slots ratio..alltså 3 slots / hubb. Behöver du vara inne i flera mera slots ofc.
Men t.ex. bbb.ancient.se och maximum och fallenangel kör ju med 3 slots ratio.. så kolla där annars!
netlimiter heter den programet du söker... och använd det med förnuft dc går ju ut på att du ska dela med dig oxå
Vilka är det som tar men inte delar med sig?
Skit i det där jävla slotblocker och netlimiter och massa störande skitprogram som stör andra att ladda ner. Hade alla varit lika jävliga så hade det ju inte funnits några som delar/laddar.
Tycker du ska göra som peakk så slipper du och andra vara irreterade.
Netlimiter är rätt bra att ha, så kan man sänka
uploaden med 10kb kanske, så får du ingen såndär
reaktion på din download att någon tankar av dig.
Kommer inte ihåg vad det heter
Ja, jag röstar ju inte för netlimiter.... eftersom det förstör vad hela dc nätverket går ut på.. man blir lagom less när man hittar nåt man vill ha och så har personen Lan T3 (står det iaf) och sen ska man ladda ner, då går det i 2kb/s sååå irriterande.... det räcker gott och väl med 2 slots lediga upp...
Skit i det där jävla slotblocker och netlimiter och massa störande skitprogram som stör andra att ladda ner. Hade alla varit lika jävliga så hade det ju inte funnits några som delar/laddar.
Tycker du ska göra som peakk så slipper du och andra vara irreterade.
tycker du ska ge fan i vad jag använder för program... använder nästan aldrig dc längre överhuvvetaget just av den anledningen att det går så förbannat segt. men säg tex att jag vill kunna surfa normalt utan att vänta 100år så sänker jag upload och dl, så det går fortare sen om du vill använda hela dina bandbredd till dc är det det upp till dig
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!