Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-06, 23:19
  #229
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Varför blev han benådad egentligen?
Han var egentligen en kvinna i en man kropp.
(Officiellt måste de vart nått annat men de känns lite som könskorrigeringen ändrade allt för Manning.)

Han hyllas nu från talats om Traitor to America to Vouge och ja.. de måste ses
Chelsea Manning Changed the Course of History. Now She’s Focusing on Herself
https://www.vogue.com/article/chelse...ber-issue-2017

Liksom.. de är inte speciellt snygg hen, om man kollar hur Vouge anorektiker brudar brukar se ut.
Med LGTB och pushade av Transsexuella Agendan.

Detta är en PsyOP av The Military Industrial Complex..de håller jag fortfarande fast vid
Citera
2017-09-06, 23:50
  #230
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Varför blev han benådad egentligen?

Eftersom han är en av världens främsta frihetskämpar (tillsammans med Assange och Snowden) som berättade och gav oss konkreta bevis hur korrupta USA är och att neocons är världens cancer. Obama förstod det trots allt.


Manning borde få avrätta McCain, Bush, Hillary och andra neocons. Sedan bör Trump benåda honom för det - PROFIT
Citera
2019-04-24, 07:07
  #231
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Manning går passar på att gå ut i en hungerstrejk som får massor av av uppmärksamhet i media runt hela världen där han vill bli kvinna, och ha samma namn som Clintons dotter?! wow!

Nästan all media använder en denna bilden och jag vet inte vem eller när som tagit bilden, eller varför han (om de är han) sitter i bilen ute i skogen med en peruk på sig.
Men en sak vet jag, Bradley Manning är inte en fri man - han sitter inspärrad i fängelse i USA och HUR I HELVETE kan han twittra därifrån?!
www.twitter.com/xychelsea

Wikileaks kan inte säga nått, då får de hela den massiva "its OK to be Trans-Gender" propagandan mot sig.
Såg ett klipp från CNN för tre år sen på YouTube, där en transexuell berättar om hur viktigt det är att Manning får byta kön och ungefär att det kan ge stress och fatta felaktiga beslut.
Länk till klippet på YouTube
..och hen har lite svårt att hålla isär mellan han och hon uppenbarligen.

Vad är det värsta sättet att straffa en man? För mig är svaret enkelt, cutta av kuken. Går knappt att ens våga tänka sig den tanken.

Chelsea Manning är en PSYOP - en hint till Assange och världen vad som sker när man exponerar vad de sinnesjuka krigen för terrorstaten Israel som Väst bedriver och Bradley Manning visade mod och har all min respekt för det han gjorde.
Jag kan bara hålla med.

Manning opererades förra året. Nu frihetsberövad för att vägra svara på frågor om Assange, "av moraliska skäl".

Vad jag kan få ut av statistiken så genomgår just nu 10 av militärens 1.3 miljoner soldater "könsbekräftande kirurgi". Men bland dessa tio fann Wikileaks sin stjärn-läcka. Manning är en psy-op.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tran...tates_military

...

Man verkar tidigare också haft en regel. Vad jag förstår måste man ha varit säker på vilket kön man är, under de senaste 18 månaderna för att få tjänstgöra. Men Trump har nu förbjudit transsexuella soldater.

US Supreme Court allows Trump military transgender ban
BBC
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-04-24 kl. 07:56.
Citera
2019-05-10, 07:06
  #232
Medlem
https://www.dn.se/nyheter/varlden/vi...-slapptes-fri/

"Visselblåsaren Chelsea Manning har släppts fri efter att ha suttit häktad i ett fängelse i Virginia i 62 dagar då hon vägrat att vittna inför en federal åtalsjury som utreder Wikileaks i USA."

"Direkt kallades hon på nytt att vittna i en annan åtalsjury i nästa vecka, den 16 maj, uppger hennes advokat."
Citera
2019-05-11, 06:41
  #233
Medlem
Hon kommer även i fortsättningen vägra att svara på frågor.
Citera
2019-05-17, 02:48
  #234
Avstängd
wwrs avatar
C. skall tillbaka till fängelset. Hon kommer också att få dryga böter om hon inte svarar på frågor.
https://www.independent.co.uk/news/w...17661.html?amp

Man tvingar folk att vittna. Det här med "You have the right to remain silent ..." gäller tydligen inte alltid.

Lite waterboarding kanske kunde få den obstinata flickan på bättre tankar? (ironi)
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-05-17 kl. 03:23.
Citera
2020-03-02, 07:17
  #235
Medlem
Claudias avatar
Chelsea har suttit i ett år den 19 mars för att ha vägrat vittna mot Assange och Wikileaks.

Hon är ingen vidrig golbög i alla fall.
Citera
2020-03-07, 15:19
  #236
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claudia
Chelsea har suttit i ett år den 19 mars för att ha vägrat vittna mot Assange och Wikileaks.

Hon är ingen vidrig golbög i alla fall.
Det stämmer bra. Hen tog sitt straff som en hen, stod det i någon tråd. Men det är lite drama queen över både Manning och Assange, anser jag. Manning borde ha tagit advokathjälp för att kunna svara undvikande på frågorna och slippa den senaste voltan.

Exakt varför hon blev benådad har jag inte sett. (Fast det var ingen egentlig benådning. Straffet kvarstår men behöver ej avtjänas.) Hon benådades av Obama samtidigt som en amerikansk general slapp avtjäna 6 mån för att ha informerat tidningarna om Stuxnet. Min egen uppfattning är att både generalen och Manning läckte med USA-regimens goda minne, därför benådades de. Assange går kanske samma väg.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-03-07 kl. 15:23.
Citera
2020-03-12, 12:19
  #237
Avstängd
wwrs avatar
Självmordsförsök av Manning. Man får dock intrycket att det kanske inte var så allvarligt utan kan vara ett sätt att försöka påverka de stundande förhandlingarna om frigivning.

Böterna lär väl vara ganska saftiga vid det här laget. Man kanske även stryker dem? Men förhandlingarna har inte påbörjats.

https://amp.theguardian.com/us-news/...tempt-hospital
Citera
2020-03-12, 16:21
  #238
Medlem
Claudias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Självmordsförsök av Manning. Man får dock intrycket att det kanske inte var så allvarligt utan kan vara ett sätt att försöka påverka de stundande förhandlingarna om frigivning.

Böterna lär väl vara ganska saftiga vid det här laget. Man kanske även stryker dem? Men förhandlingarna har inte påbörjats.

https://amp.theguardian.com/us-news/...tempt-hospital

Går ju alltid att crowdfunda annars. Jag tror inte att en person som Manning misslyckas med ett självmord om det är seriöst så det har du nog rätt i.

För mig är istället hon och Assange symboler för hur makten i västdemokratier behandlar uppkäftiga människor.
Citera
2020-03-13, 01:03
  #239
Medlem
Claudias avatar
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-51865165

Kommer släppas men böterna kvarstår. Vittnesmålet anses inte längre nödvändigt.

Hon satt sin tid utan att gola och gick loss. Bra gjort.
Citera
2023-06-08, 09:07
  #240
Medlem
Nu har hen släppt en bok intressant recension i Aftonbladet av alla tidningar.

https://www.aftonbladet.se/a/4oGLwg?...rce=share_link

"Ett ”fuck you” till USA:s förljugna krigsmakt
Chelsea Mannings självbiografi är en mörk och relevant jakt på sammanhang"

"”README.txt” är en mörk bok. Självmordsförsöken efter gripandet känns vidrigt följdriktiga. Manning ritar upp logikträdet: tortyr och isolering ska bryta ner henne. Hon ska bli ett varningens exempel för alla visselblåsare där ute – och ett vapen mot CIA:s egentliga mål: Wikileaks grundare Julian Assange. Här finns ett par år som saknas i boken: Efter att Obama benådat henne, tog det inte lång tid innan staten försökte tvinga henne att vittna mot Assange. Hon vägrar och hamnar i fängelse igen. Återigen försöker hon ta livet av sig. Manning har såväl personliga som juridiska skäl att inte gå in i detta becksvarta, men högst relevanta, skeende. Det är ok; internet kan fylla i luckorna."

"Något annat som inte finns i boken är text som den amerikanska censuren tvingat Manning att maska. Stora sjok med svarta block över redan känd information, ett uttryck för en helt kontraproduktiv strategi. Staters censur av digitalt tillgängligt material har enbart en understrykande effekt; deras image försämras och nyfikenheten att googla fram informationen stärks.

Men amerikanska, strykrädda internetföretag har nu försvårat tillgången till vissa dokument. Ett oroväckande tecken i tiden. Ett case för att lära oss och nästa generation att leta information online."

Tycker det här är otroligt viktigt att tänka på med tanke på tex kriget i Ukraina, man måste alltid vara kritisk till den information vi blir matade med av de ledande politiker och information som inte kommer oss tillgodo genom vanlig media (mörkas och undanhålls) vi märker av det dagligen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback