Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-07-15, 23:20
  #1
Medlem
art_Cs avatar
som det står i rubriken så har jag plötsligt bestämt mig för att flytta ner till nice eller närliggande stad i några månader... någon som har några erfarenheter av detta område ??

mvh

art
Citera
2004-07-16, 09:55
  #2
Medlem
Memnoks avatar
Bosätt dig inte i centrala Nice, hyran är jävligt hög och det är turister där hela tiden. Jag rekommenderar istället Antibe eller Juan le Pain som ligger 20 minuter därifrån, mysiga småstäder med gott om röj. Dessutom lär du kunna kila in till Nice och Cannes utan några större problem när du känner för det.

Vad skall du göra där?
Citera
2004-07-16, 13:41
  #3
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Bosätt dig inte i centrala Nice, hyran är jävligt hög och det är turister där hela tiden. Jag rekommenderar istället Antibe eller Juan le Pain som ligger 20 minuter därifrån, mysiga småstäder med gott om röj. Dessutom lär du kunna kila in till Nice och Cannes utan några större problem när du känner för det.

Vad skall du göra där?

Fel, hyran är inte högre i nice, däremot är hyran i juan le pain högre än om du bor i nice. Nice är det bästa stället att bo på, antibes och juan le pain är småstäder som lätt blir tråkiga. Dock har juan le pain en klubb som heter milk som verkligen är värd ett besök. Utelivet i nice bli iofs lite trist efter ett tag om man inte tycker att pubar är jättekul, finns inga klubbar i nice(konstigt nog)men en hel del engelska pubar med liveband och riktigt bra röj. Vill man till klubbar så är det cannes som gäller.
Citera
2004-07-16, 13:58
  #4
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Fel, hyran är inte högre i nice, däremot är hyran i juan le pain högre än om du bor i nice. Nice är det bästa stället att bo på, antibes och juan le pain är småstäder som lätt blir tråkiga. Dock har juan le pain en klubb som heter milk som verkligen är värd ett besök. Utelivet i nice bli iofs lite trist efter ett tag om man inte tycker att pubar är jättekul, finns inga klubbar i nice(konstigt nog)men en hel del engelska pubar med liveband och riktigt bra röj. Vill man till klubbar så är det cannes som gäller.

Jaha, jag har inte bott där själv men umgås med ett gäng som bor i Antibes, de sade i alla fall att det var billigare. Klubbarna i cannes är schyssta, jag var på någon som hade dans utomhus när jag var där förra veckan. Den var riktigt bra. Milk var jag också på, bra musik och hyfsat pris på spriten (om man köper helrör i alla fall).
Citera
2004-07-16, 14:11
  #5
Medlem
Roger Pontares avatar
Om man känner att man vill ut och spendera så ska man pröva jimis i monaco, runt 30 euro för en drink. Under F1 så låg priset på en drink runt 100 euro, och ett helrör kostade 3000 euro!
Citera
2004-07-16, 17:23
  #6
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Kolla runt i Cagne (mellan Antibes och Nice) en ordinär etta med deras normalstandard ligger runt 80´- 100´EUR om du vill köpa, hyran har dock jag ingen aning om. Cagne är underskattat med sitt läge sedan är det ingen avstånd där nere, 10 minuter till Nice centrum och en kvart till Cannes.
Citera
2004-07-17, 04:52
  #7
Medlem
va NICE... (kunde inte hålla mig)
Citera
2004-07-17, 22:37
  #8
Avstängd
Fireflys avatar
Jag skulle starkt rekommendera S:t Raphaël. Mysig liten hamnstad.
Precis mittemellan Saintes-Maximes och Saint Tropéz -
men klart "enklare" och billigare, dock exakt lika trevligt samt nära till allting. Men oavsett var i södra Frankrike du är så är trafiken MÖRDARJOBBIG för precis alla ska in till St Trop, St Max, Nice eller Cannes eller ev Monaco...
Nice är övervärderat, som vilket turistställe som helst.

Förresten stavas det där andra stället "Juan-Les-Pins".
Citera
2004-07-18, 00:38
  #9
Medlem
art_Cs avatar
okey grabbar!

kör hårt... inget jobb, ingenstans att bo, inga polare !! men det ska nog gå fint.

kommer självklart in och hällsar på hos er ibland (och avlägger lite rapport)

drar i alla fall imorgon, flyg från karlstad - stockholm - nice !

hare bra gott folk och tack för alla svar.

art
Citera
2004-07-21, 11:06
  #10
Medlem
art_Cs avatar
visserligen nastan som alla tursiststallen jag har sett men enda pa ett annat satt ... ganska grymt faktist

hyr lagenhet precis vid le promenad... och ska ut pa jobb jakt idag!!!

har en ganska stor lagenhet som rymmer fler personer an mig och min tjejkompis... om nan vettig manniska vill komma ner och hanga sa sag till for fan!
Citera
2004-07-21, 15:22
  #11
Medlem
Du har bara dragit ner till Nice för att du kände för det, ratt av bara?
Citera
2004-07-21, 22:50
  #12
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art_C
visserligen nastan som alla tursiststallen jag har sett men enda pa ett annat satt ... ganska grymt faktist

hyr lagenhet precis vid le promenad... och ska ut pa jobb jakt idag!!!

har en ganska stor lagenhet som rymmer fler personer an mig och min tjejkompis... om nan vettig manniska vill komma ner och hanga sa sag till for fan!

Vet inte vad du söker för slags jobb men om du kan tänka dig barjobb så pröva på puben Thor i början av gamla stan, dom söker folk hela tiden.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f137755

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback