Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-01, 01:10
  #1
Avstängd
Da-Colors avatar
Alltid haft en svaghet för webbläsarspel (online)...
Där man antingen bygger upp en maffiafamilj, för att sedan kötta ner de andra,,, Eller krigsspel där man bygger upp en bas och pumpar olja och krigar mot andra.

Tipsa mig gärna om alla möjliga webbläsarspel, allt ifrån maffia relaterade till bygga en egen trädgård-spel... Så länge det är online och spelas i webbläsaren

Thank you!
Citera
2010-12-01, 01:13
  #2
Avstängd
Da-Colors avatar
Helst INGA fantasy och science fiction relaterade spel
Citera
2010-12-01, 01:15
  #3
Medlem
wearcapeflys avatar
Du verkar ha lirat ett par, kan du inte tipsa oss om några du gillar?

(Inte för att jag har ett stort urval tips och vill gallra ner, jag har bara tråkigt på jobbet)
Citera
2010-12-01, 01:15
  #4
Medlem
rzizzlas avatar
firefox quake live
Citera
2010-12-01, 01:17
  #5
Medlem
Lobbaaans avatar
Prisonlife.se är ganska nytt och drivs av samma som har jesper.nu. Är väl som vilket random mafia pang knulla horor webbspel som helst.

bombwar.com liknar travian och desert operations till spelsättet men har en bättre "grafik", är fortfarande i beta men rekommenderas starkt.
Citera
2010-12-01, 01:21
  #6
Medlem
www.metro-gangsters.se - ett maffispel där du börjar som nybörjare "givetvis"... men genom taktiska beslut inom aktievärlden och genom grov brottslighet kämpa dig upp mot toppen av näringskjedjan

www.thewest.se (tror jag) ett cowbow spel... där de ungefär går ut på samma saker, som på metro-maffia.se

Enjoy!
Citera
2010-12-01, 02:34
  #7
Medlem
Malewhales avatar
www.runescape.com

Otroligt roligt när man satt sig in i det. Har dock inte spelat på ett par år så vet inte hur det har utvecklats.
Citera
2010-12-01, 15:43
  #8
Medlem
-=Magnus=-s avatar
http://www.erepublik.com

Du är en invånare i landet eSverige som kan driva företag, vara knegare, politiker, soldat - allt på samma gång eller så väljer du att fokusera på något av dem.

Invånarna samlas sen i arméer som strider mot andra länder, ibland tillsammans med andra i allianser. Vinner man tar man över en region och kan då belönas med råvaror som höjer landets produktionsförmåga.
Varje land har ett begränsat antal regioner och kan alltså bli helt övertaget av ett annat land.

eSverige har en stark community och är väldigt välorganiserat så det är väldigt enkelt som nybörjare att få hjälp - det finns Mentorsprogram och Värnplikt och liknande.

Själv söker jag arbetare till malmbrytningsföretaget LKAB eftersom eSverige efter två år nu för första gången fått en region med järnmalm.

Testa och se om du gillar det - det är gratis och har varit gratis sedan 2007. Självklart försöker företaget tjäna massa pengar på att sälja en massa 'runt-om-kring-saker' men det är inget du behöver.
Många av de mest framgångsrika spelarna har inte lagt ut en spänn.
Citera
2010-12-01, 15:48
  #9
Medlem
supremacy1914 kanske ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback