Är nog inne mer på att de kontaktar tillverkare/leverantör än att de går via några mystiska signaler... Om kopiatorn/skrivaren har ett serienummer så kan man spåra det till tillverkaren och leverantören. De vet i sin tur vem de har sålt den till, i varje fall om det som i det här fallet är ett företag.
Många företag hyr också sina kopiatorer (och jag har för mig att det var en kopiator de använde i programmet) och har serviceavtal på dem och en vild gissning är att de har koll på vilken kopiator som står på vilken adress för att kunna skicka ut reparatörer på ett smidigt sätt.
Är det en "vanlig" skrivare köpt kontant av en privatperson på OnOff eller nått är det nog svårare. Sen har jag inte provat på falskmyntning men spontant känns det som att det man först skulle torska på som noob är pappret - är ju helt annat papper i sedlar än det man normalt har i skrivare och kopiatorer...
Innan man ger sig in på falskmyntning bör man ju dock, förutom att det är det samma som stöld, tänka på inflationen