Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-22, 21:33
  #6853
Medlem
graffdatshits avatar
Det finns al fakher på vattenpipan.com nu såg jag förra veckan! Inte till världens bästa pris kanske, men jag skulle nog kunna tänka mig att köpa någon burk när mitt stash tar slut. Dock så kan jag lätt fixa da och mint i kiosk men det kan ju vara skojj med lite jordgubb också!
Citera
2014-04-22, 22:19
  #6854
Medlem
Nu får ni ursäkta mig om frågan redan blivit ställd, men är det lugnt om jag köper tobak inom Europa via ebay? Visst borde det vara lagligt, eller måste jag betala några skatter ändå?
Citera
2014-04-23, 00:34
  #6855
Medlem
Link85s avatar
Tja!

En vän till mig är just nu i Turkiet och personen har tänkt att hämta med 1kg al fakher vattenmelon till mig. Hur ska man på bästa sätt "gömma" tobaken så inte man torskar i flygplatsen?

Hade nämligen en annan kompis som dock åkte till dubai och torskade med ca 10-12kg, fick böta 3500kr och slänga tobaken. Därav min fråga.


Mvh Link85
Citera
2014-04-23, 02:36
  #6856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Tja!

En vän till mig är just nu i Turkiet och personen har tänkt att hämta med 1kg al fakher vattenmelon till mig. Hur ska man på bästa sätt "gömma" tobaken så inte man torskar i flygplatsen?

Hade nämligen en annan kompis som dock åkte till dubai och torskade med ca 10-12kg, fick böta 3500kr och slänga tobaken. Därav min fråga.


Mvh Link85

Jämför du 1kg och 10 - 12kg?

Med ett kg ska det inte vara svårt överhuvudtaget, bara han placerar den i sitt bagage och inte handbagaget.
Citera
2014-04-23, 02:37
  #6857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalic
Nu får ni ursäkta mig om frågan redan blivit ställd, men är det lugnt om jag köper tobak inom Europa via ebay? Visst borde det vara lagligt, eller måste jag betala några skatter ändå?

Vet inte det tekniska svaret men min gissning är att Sveriges tobaksskatt gäller oavsett om du beställer inom europa eller inte.
Citera
2014-04-23, 08:04
  #6858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Vet inte det tekniska svaret men min gissning är att Sveriges tobaksskatt gäller oavsett om du beställer inom europa eller inte.
Fan vad surt... aja, får ta risken!
Citera
2014-04-23, 23:01
  #6859
Medlem
Link85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Jämför du 1kg och 10 - 12kg?

Med ett kg ska det inte vara svårt överhuvudtaget, bara han placerar den i sitt bagage och inte handbagaget.


hahah finns några andra som ja känner och de åkte veckan innan min kompis till dubai, 4st var dem tror jag och de hämtade ca 15kg var Men tack för tippset iaf!
Citera
2014-04-26, 06:27
  #6860
Medlem
LocDoggs avatar
Gjorde en beställning nu denna månad också från 5starhookah för ett par timmar sen blev 4st 250 g paket

Tangiers: Blue gum ball
Tangiers: Brambleberry
Tangiers: Raspberry
Samara: Blueberry

Nån som beställt från 5starhookah förut ?
Citera
2014-04-26, 13:51
  #6861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LocDogg
Gjorde en beställning nu denna månad också från 5starhookah för ett par timmar sen blev 4st 250 g paket

Tangiers: Blue gum ball
Tangiers: Brambleberry
Tangiers: Raspberry
Samara: Blueberry

Nån som beställt från 5starhookah förut ?

Nope, och förstår helt ärligt inte varför du skulle beställa från 5star istället för hookahjohn..
Citera
2014-04-26, 23:40
  #6862
Medlem
LocDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Nope, och förstår helt ärligt inte varför du skulle beställa från 5star istället för hookahjohn..

Pga att 5star hade mer smaker från tangiers som ja vill testa, och för ja fått tips från några från rhf att testa samara och de finns inte hos john
Citera
2014-04-30, 18:58
  #6863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LocDogg
Pga att 5star hade mer smaker från tangiers som ja vill testa, och för ja fått tips från några från rhf att testa samara och de finns inte hos john

5star är ok, dom har bra utbud på tobak faktiskt. Men dom är dåliga på att ta hand om internationella kunder.
Första gången jag beställde ifrån dom tog det över en månad att få mitt paket. Andra gången gick det mycket snabbare men jag behövde fylla i en blankett som skulle scannas tillsammans med mitt betalkort, så det var inte så kul heller.
Men båda gångerna har jag fått mina grejer.


Fick mitt paket från HookahJohn efter nästan två veckors väntan. Hade fått min AVI redan förra veckan men tydligen fanns det inget paket. Ringde posten flera gånger men kom inte fram.
Chansade idag och den fanns där, så nu är jag lycklig som ett litet barn på julafton.
Drog även förbi mitt arablivs och hittade lite Coconara kol.

Resultatet: http://imageshack.com/a/img836/5627/qbyc.jpg
Ikväll ska det rökas!
Citera
2014-05-01, 22:32
  #6864
Medlem
Lite mindre glad idag efter att ha testat "Coco Nara" kolen.
Verkar som jag fått fakes, vilket jag konfirmerat efter att ha googlat lite.

Förstörde upplevelsen av en bowl AF Golden DA.
Kolen blir inte tillräckligt varma och askar som in i helvete, försökte rädda med mina resterande Cocobrico vilket blev ok.

På den ljusa sidan så rökte jag en lång session Tangiers Cane Mint idag och det var över förväntan.
Den kom perfekt acclimerad och behövde ingen åtgärd alls.
Rekommenderar verkligen Cane Mint till er som är nyfikna på Tangiers, 10/10 kameler

Ska spara fake Coco Nara till grill och kanske testa på folie utomhus istället för kaloud så jag kan blåsa bort askan.

MVH
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback