Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 18:03
  #253
Medlem
Rakiis avatar
Kommer de till Stockholm så är det givet för mig som hyfsat nyblivet Kiss-fan att gå på giget, sista chansen (kanske, kanske inte...) att se legenderna.

Trist bara att det inte är originaluppsättningen längre, men man kan inte få allt.
Citera
2018-09-21, 13:49
  #254
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag förstår inte hur bandet ska lyckas ta sig igenom en hel världsturné i och med att Paul Stanley inte har någon röst kvar. Detta har ju varit uppenbart den senaste tiden och blev helt klart under spelningarna i Spanien och Portugal nu i somras. Han kan knappt sjunga längre och då var det bara en handfull konserter. Nu senast under framträdandet i AGT där de "spelade" Detroit Rock City så använde man förinspelad sång från ett par år tillbaka. När Paul sedan pratade i micken i slutet på frågan om sista turnén så kunde han knappt ens prata ordentligt. Se hela klippet nedan.

https://www.youtube.com/watch?v=aBQG...Q&pbjreload=10
__________________
Senast redigerad av I-van-Toer 2018-09-21 kl. 13:52.
Citera
2018-09-21, 20:16
  #255
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag förstår inte hur bandet ska lyckas ta sig igenom en hel världsturné i och med att Paul Stanley inte har någon röst kvar. Detta har ju varit uppenbart den senaste tiden och blev helt klart under spelningarna i Spanien och Portugal nu i somras. Han kan knappt sjunga längre och då var det bara en handfull konserter. Nu senast under framträdandet i AGT där de "spelade" Detroit Rock City så använde man förinspelad sång från ett par år tillbaka. När Paul sedan pratade i micken i slutet på frågan om sista turnén så kunde han knappt ens prata ordentligt. Se hela klippet nedan.

https://www.youtube.com/watch?v=aBQG...Q&pbjreload=10
Inte bara det, de är inga ungdomar längre. Det märktes i din länk.
Deras karisma är väck, de känns mer gubbgäng som försöker spela som på sin ungdomstid.
Citera
2018-09-22, 11:10
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kommer de till Stockholm så är det givet för mig som hyfsat nyblivet Kiss-fan att gå på giget, sista chansen (kanske, kanske inte...) att se legenderna.

Trist bara att det inte är originaluppsättningen längre, men man kan inte få allt.
Gene sa att de kommer till Stockholm nästa år när han spelade på gröna lund i somras.
Citera
2018-09-22, 11:19
  #257
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chalmers93
Gene sa att de kommer till Stockholm nästa år när han spelade på gröna lund i somras.

Kul, då får man en sista chans att se dom då, bara att vara ute i god tid och köpa biljett.
Citera
2018-09-22, 13:49
  #258
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Inte bara det, de är inga ungdomar längre. Det märktes i din länk.
Deras karisma är väck, de känns mer gubbgäng som försöker spela som på sin ungdomstid.

Visst är det tyvärr så. Tidens tand. Det är dock en viss skillnad att se gammal ut och att inte ha någon röst kvar och inte kunna sjunga längre. Det sistnämnda har dock inträffat för Paul Stanley. Hans röst, även när han enbart pratar, låter sprucken och slut. Eftersom Paul har levt på sina höga tonarter så går det inte längre.

KISS borde ha lagt av för över 15 år sedan. Man skulle ha slutat på toppen när man blivit väldigt stora igen under andra rundan med originalmedlemmarna. Kanske efter det fortsatt i några år till, osminkade med Bruce Kulick och Eric Singer, och sedan lagt av för 10 år sedan.

KISS var bäst de första 22 åren, 1973-1995. De följande 23 åren har inte varit speciellt bra rent musikaliskt. Varken live eller på ny skiva.
Citera
2018-09-22, 16:06
  #259
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Visst är det tyvärr så. Tidens tand. Det är dock en viss skillnad att se gammal ut och att inte ha någon röst kvar och inte kunna sjunga längre. Det sistnämnda har dock inträffat för Paul Stanley. Hans röst, även när han enbart pratar, låter sprucken och slut. Eftersom Paul har levt på sina höga tonarter så går det inte längre.

KISS borde ha lagt av för över 15 år sedan. Man skulle ha slutat på toppen när man blivit väldigt stora igen under andra rundan med originalmedlemmarna. Kanske efter det fortsatt i några år till, osminkade med Bruce Kulick och Eric Singer, och sedan lagt av för 10 år sedan.

KISS var bäst de första 22 åren, 1973-1995. De följande 23 åren har inte varit speciellt bra rent musikaliskt. Varken live eller på ny skiva.

Håller med dig, efter Vinnie försvann så gick det sakta utför tycker jag. Även de hade karisman kvar fortfarande. Men det var inte den showen mer utan original medlemmarna. Jag är rädd de gör en tabbe nu med köra en runda igen. De skulle hålla sig till sin partybåt kryssning, eller kanske några konsert om året bara. Det är knappast för pengarna de åker ut (tro jag), så vad är det som drar dem?
Citera
2018-09-22, 20:17
  #260
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Håller med dig, efter Vinnie försvann så gick det sakta utför tycker jag. Även de hade karisman kvar fortfarande. Men det var inte den showen mer utan original medlemmarna. Jag är rädd de gör en tabbe nu med köra en runda igen. De skulle hålla sig till sin partybåt kryssning, eller kanske några konsert om året bara. Det är knappast för pengarna de åker ut (tro jag), så vad är det som drar dem?

Det som "drar" är väl att man inte satt officiell punkt för bandet med en bang. Man har ju under senare år hankat sig fram med turnéer på under 50 spelningar och uppdelade med flera veckors mellanrum. Man vill väl tillbaka till turnéer som Reunion Tour och den första Farewell Tour. Jag förstår dock inte hur det ska kunna ske i och med Stanleys röst och skicket den är i.
Citera
2018-09-25, 18:33
  #261
Medlem
hade varit coolt att få se live
Citera
2018-09-27, 14:36
  #262
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Det enda värdiga sättet att sätta punkt på, vore att återinkalla Peter och Ace. Vad jag läst är Ace definitivt på, dock har han ej blivit tillfrågad (enligt honom själv), och Peter är väl slut som trumslagare sägs det (lite som Bill Ward i Black Sabbath), dock tycker jag mig ha sett både långa och korta klipp på tuben från diverse inhopp (från någorlunda nyligen) utan att tycka att han lirar på något avvikande dåligt (sämre) vis. Dock skulle ju Ace behöva banta bort 10-20 kilo för att göra sin klassiska outfit någorlunda trovärdig.
Citera
2018-09-27, 17:25
  #263
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Vilken skiva med Kiss uppskattar du mest?
Citera
2018-09-27, 19:05
  #264
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Vilken skiva med Kiss uppskattar du mest?

På ren klass av låtmaterialet.

1. KISS - 1974
2. Creatures of the Night - 1982
3. Lick It Up - 1983
4. Hotter Than Hell - 1974
5. Revenge - 1992

Paul's låtar på Animalize är också väldigt bra.

Live så är det bootlegs som gäller, inte de officiella Alive-skivorna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback