Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-04, 18:34
  #13
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Ingen som kan kläcka ur sig namnet på den misstänkte då?
Citera
2016-01-05, 22:14
  #14
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Erfar att gärningsmannen är avliden. Härstammar från en källa med bra insyn i utredningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Vet själv inte så mycket om fallet men har också hört att det eventuellt kan betraktas som polisiärt uppklarat. Gärningsmannen var en drogmissbrukare som har kortare livslängd än vi andra.
En specificering av vilken typ av källa ni har hört detta från skulle vara trevligt då detta gör det enklare att värdera uppgiften. Kommer uppgiften om att gm skulle vara död från polisen, journalister, anhöriga eller kanske rentav kriminella?
Citera
2016-02-20, 17:47
  #15
Medlem
Kan nån här bekräfta att en person med initialer MK var anhållen i utredningen? Polisen tror inte att han var mördaren men att han var med och planerade rånet. De var inte den anhållnes DNA på brottsplatsen.

Jag ska skriva det jag vet om MK men vill inte skriva ut hans namn om jag skulle ha fel.

MK är ca 55 år idag och var ca 38 när mordet skedde. Han är född i Sollentuna eller har bott där. Han bor idag i ett fint område i Stockholm och är gift.

MK har själv varit tung missbrukare och skrivit att han använt heroin i många år men att han för 10 år sen blev drogfri. Han har varit engagerad i att ett speciellt ämne från utlandet som gjorde honom drogfri ska börja användas i Sverige också. Han har en hemsida för att kunna hjälpa andra med behandling mot droger. Han har skrivit några debattartiklar också.

Är det möjligtvis någon som vet om han varit misstänk för inblandning?
Citera
2016-02-20, 19:32
  #16
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totalinvandring
Kan nån här bekräfta att en person med initialer MK var anhållen i utredningen? Polisen tror inte att han var mördaren men att han var med och planerade rånet. De var inte den anhållnes DNA på brottsplatsen.

Jag ska skriva det jag vet om MK men vill inte skriva ut hans namn om jag skulle ha fel.

MK är ca 55 år idag och var ca 38 när mordet skedde. Han är född i Sollentuna eller har bott där. Han bor idag i ett fint område i Stockholm och är gift.

MK har själv varit tung missbrukare och skrivit att han använt heroin i många år men att han för 10 år sen blev drogfri. Han har varit engagerad i att ett speciellt ämne från utlandet som gjorde honom drogfri ska börja användas i Sverige också. Han har en hemsida för att kunna hjälpa andra med behandling mot droger. Han har skrivit några debattartiklar också.

Är det möjligtvis någon som vet om han varit misstänk för inblandning?
Jag känner till denna person men visste inte om att han skulle ha varit inblandad i detta. Var någonstans har du hört det? Bara rykten eller något han själv har nämnt?
Citera
2016-02-20, 21:24
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Jag känner till denna person men visste inte om att han skulle ha varit inblandad i detta. Var någonstans har du hört det? Bara rykten eller något han själv har nämnt?

MK är inte någon jag är bekant med men jag hörde ett rykte för många år sedan att han skulle ha varit anhållen i den här utredningen. Kan inte värdera källan men jag tyckte det lät tillräckligt intressant för att försöka "gå till botten" med ryktet.

Jag vet att MK har suttit i fängelse för länge sedan men jag vet inte för vad. Vet du om MK har befunnit sig i kretsar där rån begicks eller där det förekom vapen? Tror du han har någon koppling till den gata där rånmordet inträffade? Det som var lite underligt med fallet var att någon hade öppnat dörrar via innegårdar i närheten så att gärningsmannen hade en flyktväg.
Citera
2017-07-06, 22:17
  #18
Medlem
AdamBombs avatar
Artikel från Expressen den 30 oktober år 2000.

Utpressaren som polisen tog sitter alltså inne med lösningen på mordet.
Citera
2017-07-06, 23:20
  #19
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Vet man med säkerhet att det var ett rånförsök? Kan det inte ha funnits personliga motiv? Varför valde GM att först rikta vapnet mot dottern, om denna uppgift stämmer?
Citera
2017-07-20, 09:37
  #20
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Artikel från Expressen den 30 oktober år 2000.

Utpressaren som polisen tog sitter alltså inne med lösningen på mordet.

Har vi något namn på denna skumme tipsare som blev gripen och häktad??

Det konstiga är att polisen har Dna-spår men dom har lagt utredningen på is??
Citera
2018-02-26, 06:50
  #21
Medlem
Mr.Parakits avatar
Är det hela polisiärt uppklarat? Skulle vilja veta mer. Hittade inslaget i veckans brott men inget annat, har det skrivits något?
Citera
2018-02-26, 10:43
  #22
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totalinvandring
Kan nån här bekräfta att en person med initialer MK var anhållen i utredningen? Polisen tror inte att han var mördaren men att han var med och planerade rånet. De var inte den anhållnes DNA på brottsplatsen.

Jag ska skriva det jag vet om MK men vill inte skriva ut hans namn om jag skulle ha fel.

MK är ca 55 år idag och var ca 38 när mordet skedde. Han är född i Sollentuna eller har bott där. Han bor idag i ett fint område i Stockholm och är gift.

MK har själv varit tung missbrukare och skrivit att han använt heroin i många år men att han för 10 år sen blev drogfri. Han har varit engagerad i att ett speciellt ämne från utlandet som gjorde honom drogfri ska börja användas i Sverige också. Han har en hemsida för att kunna hjälpa andra med behandling mot droger. Han har skrivit några debattartiklar också.

Är det möjligtvis någon som vet om han varit misstänk för inblandning?

Citat:
Ursprungligen postat av Totalinvandring
MK är inte någon jag är bekant med men jag hörde ett rykte för många år sedan att han skulle ha varit anhållen i den här utredningen. Kan inte värdera källan men jag tyckte det lät tillräckligt intressant för att försöka "gå till botten" med ryktet.

Jag vet att MK har suttit i fängelse för länge sedan men jag vet inte för vad. Vet du om MK har befunnit sig i kretsar där rån begicks eller där det förekom vapen? Tror du han har någon koppling till den gata där rånmordet inträffade? Det som var lite underligt med fallet var att någon hade öppnat dörrar via innegårdar i närheten så att gärningsmannen hade en flyktväg.
Mannen du beskriver låter som M*chael K*rn (i, o) bosatt på Lidingö. Han bedrev under flera år en kampanj i Sverige för legaliseringen av en psykedelisk drog kallad Ibogaine som skall hjälpa tunga narkotikabrukare att undslippa beroendet.

Om denna man enligt rykte har varit anhållen som misstänkt för inblandning i mordet så är det sannolikt att också han är den man som sittandes på internetcaféer kommunicerade med BO's anhöriga via mail då han påstod sig ha information om mordet.
Citera
2018-02-26, 16:01
  #23
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Parakit
Är det hela polisiärt uppklarat? Skulle vilja veta mer. Hittade inslaget i veckans brott men inget annat, har det skrivits något?

Polis eller åklagare kan bäst besvara frågan om polisiärt uppklarat eller inte. Det jag själv vet är att den man pekat ut som gärningsman är död. Hur jag vet detta vill jag inte gå in på.

Inget mer kommer troligtvis hända i utredningen som är nedlagd.
Citera
2018-02-26, 21:58
  #24
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Polis eller åklagare kan bäst besvara frågan om polisiärt uppklarat eller inte. Det jag själv vet är att den man pekat ut som gärningsman är död. Hur jag vet detta vill jag inte gå in på.

Inget mer kommer troligtvis hända i utredningen som är nedlagd.
Kände den mannen du skriver om denna M*chael K*rn?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback