• 40 804 online
  • 1 193 943 medlemmar
  • 61 862 067 inlägg
  • 1
  • 2
2010-11-27, 01:20
Medlem
Lantbruks avatar
Eftersom det finns en tråd där vi ställer frågor till SDU:s Erik Almqvist - en där han medverkat i - så förväntar jag mig givetivs även övriga riksdagspartiers ungdomsförbunds ordförandes deltagande i trådar av sådant slag.

I den här tråden ställer vi frågor till och diskuterar med SSU:s ordförande Jytte Guteland, som blivit underrättad om denna tråd via mejl.

Min fråga till Jytte:

Jag vill också understryka att god ton och saklighet bör råda i tråden.

Mvh
Senast redigerad av Lantbruk 2010-11-27 kl. 01:24.
Citera
2010-11-28, 02:13
Medlem
Eoppoyzs avatar
Fuskar ni fortfarande med medlemsantalet? Varför gjorde ni det ens från början?

Vad tycker du/ni om Anna Sjödin? Mona Sahlin då?

Vem är favoriten kring vem som ska bli den nye partiledaren i SAP?
Citera
2010-11-28, 13:35
Medlem
Garneringsmannens avatar
Jättebra initiativ, skulle vara grymt kul om Jytte kunde ta sig tid;

Mina frågor;

Hur vill du att Socialdemokratin i Sverige positionerar sig framöver? Åt mitten eller åt vänster? Som det är nu verkar det som att S absolut inte vill stå kvar där de står iallafall.

Vad tyckte du om Dany Kessels debattartikel i expressen i veckan? Bra skit, eller?

http://www.expressen.se/debatt/1.222...framgangsparti
Citera
2010-11-28, 17:25
Medlem
hur länge har det fuskats med medlemstalen i ssu?

Inom ssu i uppsala så finns det medlemmar som är med i den kriminella grupperingen X-team. Är det förenligt att vara med i xteam och ssu samtidigt?
Citera
2010-11-29, 09:31
Medlem
hurvardetnus avatar
Jag har också ett par frågor.

Hur många personer bör bytas ut i partistyrelsen/vu om nu S ska ta en ny väg i förnyelsen?
Vilka är i så fall de hetaste namnen som ska ta plats enligt ssu?
Nu när ssu krävde Monas avgång vore det då inte på plats att även att S kvinnorna också byter ordförande då de har ett tätt kontakt idag?
Kan det vara så att även ssu behöver förnyas och bytas ut personer för att visa vilken politik som ska föras inom S i framtiden?
Citera
2010-11-29, 13:40
Medlem
Ett parti skapas för att föra fram en viss politik å folkets vägnar. Socialdemokraterna vill nu hitta ny politik, de vill vara nytänkande och ta fram en ny socialdemokrati, från grunden.

Vad gör att folk är med i ett parti som inte representerar någon politik? Sätts makten som kommer med partiets historia framför att faktiskt vilka förändra någonting politiskt tycker du?
Citera
2010-11-29, 14:41
Medlem
HH74s avatar
Socialdemokratin är nere och stampar i hela Europa. Bilden är densamma överallt: partiet rör sig alltmer mot en bidragslinje och för multikultur, hög invandring. Det som de flesta tänker, men ingen säger, är att partiet blir allt mer ett parti för invandrare även om mixen är hög. Detta gäller de flesta länder.

Multikulti är döttförklarat av Merkel och hela Europa översköljs av nationalistiska vindar. Det här med solidaritet med tredje världen har helt enkelt inte gått hem efter att folk har fått tredje världen inflyttade hos sig. Frågan är då enkel(även om jag misstänker att du i egenskap av SSU-ordförande inte kan svara ärligt på frågan) vad ska Socialdemokraterna göra för att fortsätta vara relevanta?

Även en icke-sosse som jag tycker att det vore fel att anpassa er till höger såsom ni gjort på det ekonomiska planet, men vad har ni för val? Medvetna missförstånd och följdfrågor för att slippa svara samt en platt analys bestående av slagord och floskler undanbedes.

Tack
Citera
2010-11-29, 17:05
Medlem
LOL!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
I den här tråden ställer vi frågor till och diskuterar med SSU:s ordförande Jytte Guteland, som blivit underrättad om denna tråd via mejl.

Något svar ännu?
Citera
2010-11-29, 17:35
Medlem
MyOwnSoundtracks avatar
Rent teoretiskt, om du fick frågan; skulle du vilja ställa upp som ny partiledare?
Citera
2010-11-29, 18:29
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag kom på en till fråga.

Varför har socialdemokratin blivit ett bidragsparti istället för ett arbetarparti.
Citera
2010-11-29, 22:30
Medlem
Koltjaks avatar
Finns det två SSU? Hur djup är numera klyftan inom SSU mellan höger och vänster? Vad skiljer SSU:s högerfalangs politik från ex. LUF:s?
Citera
2010-11-30, 19:52
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOL!!
Något svar ännu?

Man har ju så jävla mycket skit i e-postlådan. Men jag har dock fått ett svar från "högkvarteret", ett svar som väl kan klassas som något slags "automal", alltså typ såhär; "Jytte har mottagit ditt meddelande men har mycket arbete att göra...".
Citera
  • 1
  • 2