Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-26, 19:29
  #1
Medlem
PvtRalles avatar
Har jag placerat tråden fel får mod gärna flytta den rätt!

Tja!
I nya nummret av Teknikmagasinet finns denna: http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=p...l&artnr=210808
Min fråga är som följande:
Har någon köpt den eller på något annat sätt testat den och kan rekommendera den till mig? Jag skulle vilja ha något att öva på då den aukustiska börjar bli långtråkig...
Citera
2010-11-26, 19:47
  #2
Medlem
putteputte88s avatar
Skulle inte rekommendera den guran till min värsta fiende, enbart baserat på priset. Sen att det inte finns någon info förutom att det är "en riktigt bra och väldigt snygg kopia av en Gibson Les Paul i blanksvart utförande samt en förstärkare på 10W med distomkopplare" gör inte intrycket bättre.. Lägg till en tusenlapp eller två och köp en begagnad gitarr + stärkare, eller ett billigt paket på någon musikaffär så får du något som håller mer än fem minuter i alla fall. Köp inte instrument hos leksaks/prylbögsförsäljare, köp inte leksaker/prylbögsprylar hos intrumenthandlare/musikaffärer
Citera
2010-11-26, 19:50
  #3
Medlem
25TaLifes avatar
Lägg på en knapp tusing på någon av de större instrumentkedjorna så får du ett dugligt nybörjarpaket - till skillnad ifrån det där.
Citera
2010-11-26, 20:20
  #4
Medlem
Kingen_kings avatar
Jag skulle absolut satsa på det här paketet om jag vore dej. Där får du garanterad kvalité på guran och du kan byta upp dej till en bättre stärkare om du känner för det senare i livet. Kanske vill du ha bättre pickups så småningom, då har du fortfarande en bar gitarr att bygga på. Jag blev faktiskt lite sugen själv...

http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=13233&artno=255699
Citera
2010-11-26, 20:23
  #5
Medlem
Big89Daddys avatar
Skulle någon kunna rekommendera ett paket då? Jag började lira gurra för ca 2 veckor sedan och har en äckligt dålig gitarr, märker att det är mycket lättare att lira med brorsans där strängarna inte är 9m ovanför fretbandet.

Vill inte lägga ut mer än 2k. Behöver inte vara något fancy då jag endast lirar som en fritidssysselsättning åt mig själv och har inga planer på att någonsin bli seriös med det hela.
Citera
2010-11-26, 20:32
  #6
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big89Daddy
Skulle någon kunna rekommendera ett paket då? Jag började lira gurra för ca 2 veckor sedan och har en äckligt dålig gitarr, märker att det är mycket lättare att lira med brorsans där strängarna inte är 9m ovanför fretbandet.

Vill inte lägga ut mer än 2k. Behöver inte vara något fancy då jag endast lirar som en fritidssysselsättning åt mig själv och har inga planer på att någonsin bli seriös med det hela.
Kolla på thonman eller musikbörsen. Där finns flera nybörjarpaket med god kvalitet.
Citera
2010-11-26, 20:53
  #7
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big89Daddy
Skulle någon kunna rekommendera ett paket då? Jag började lira gurra för ca 2 veckor sedan och har en äckligt dålig gitarr, märker att det är mycket lättare att lira med brorsans där strängarna inte är 9m ovanför fretbandet.

Vill inte lägga ut mer än 2k. Behöver inte vara något fancy då jag endast lirar som en fritidssysselsättning åt mig själv och har inga planer på att någonsin bli seriös med det hela.

Det paketet som länkades tidigare är jävligt prisvärt och det är ju ditt för strax över 2000 :-
Där har du något att 'växa in i' också - behöver inte byta upp dig på lång tid om du inte känner för det!
Citera
2010-11-26, 22:34
  #8
Medlem
Roevarns avatar
Sällan paket är bra, framförallt ett för 999 kr från Teknikmagasinet. Gör då som andra nämnt, lägg en dryg tusing på ngt från musikbörsen eller något
Citera
2010-11-26, 23:34
  #9
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roevarn
Sällan paket är bra, framförallt ett för 999 kr från Teknikmagasinet. Gör då som andra nämnt, lägg en dryg tusing på ngt från musikbörsen eller något
En epiphone les paul och en Line-stärkare för 2500, det är jävligt prisvärt och liknande paket finns alltid. Så jag skulle utan att skämmas säga att det alltid finns jävligt prisvärda paket.
Citera
2010-11-27, 02:01
  #10
Medlem
RealMadrid852s avatar
http://www.thomann.de/se/fender_squi...rat_set_aw.htm

Det här paketet är 100 ggr bättre än skiten från teknikmagasinet. Du kommer inte bli besviken för dem pengarna.

Jag testade det på muskbörsen när jag började leta gitarr och det lät inte dåligt alls. På musikbörsen kostade det dock närmare 2500kr så låt inte priset lura dig.
Citera
2010-11-27, 02:02
  #11
Medlem
Spinnakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag skulle absolut satsa på det här paketet om jag vore dej. Där får du garanterad kvalité på guran och du kan byta upp dej till en bättre stärkare om du känner för det senare i livet. Kanske vill du ha bättre pickups så småningom, då har du fortfarande en bar gitarr att bygga på. Jag blev faktiskt lite sugen själv...

http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=13233&artno=255699


Kan rekomendera denna spiderförstärkare. Bra ljud, framförallt för en nybörjarare. Völdigt lätta med 4 inställda standard kanaler också.
Citera
2010-11-27, 02:03
  #12
Medlem
Spinnakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roevarn
Sällan paket är bra, framförallt ett för 999 kr från Teknikmagasinet. Gör då som andra nämnt, lägg en dryg tusing på ngt från musikbörsen eller något

Vad som är bra är ju relatvit. För en nybörjare kan ett paket vara perfekt i pris- och ljudklass.

Dock skulle jag inte köpa något musikinriktat på teknikmagasinet. Kör på realmadrids förslag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback