2023-06-23, 14:23
Medlem
BernardLoutres avatar
Är tvungen att göra några inköp i sista stund och kollade in LIDLs app. Det visar sig att min affär (i Stockholmsområdet) har öppet som en vanlig vardag:

23.06. 08:00-21:00
24.06. 09:00-21:00

Kan de verkligen ha några kunder efter klockan 15 idag? De brukade ju stänga helt på helgdagarna vill jag minnas.
Citera
2023-06-23, 14:27
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Är tvungen att göra några inköp i sista stund och kollade in LIDLs app. Det visar sig att min affär (i Stockholmsområdet) har öppet som en vanlig vardag:

Kan de verkligen ha några kunder efter klockan 15 idag? De brukade ju stänga helt på helgdagarna vill jag minnas.
Tyskarna kanske inte firar midsommar på samma sätt som vi pursvenskar?
Citera
2023-06-23, 14:59
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Tyskarna kanske inte firar midsommar på samma sätt som vi pursvenskar?

Mycket möjligt, ska åka dit och kolla senare ...
Citera
2023-06-23, 15:03
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Mycket möjligt, ska åka dit och kolla senare ...
Annars finns deras öppettider på hemsidan.
Citera
2023-06-23, 17:01
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooonytiigerr
https://www.lidl.se/l/sv/reklamblad/...w/flyer/page/1

Delikatess wienerkorv 80% kött svenskt 21.90kr bara, ord 32.90kr
.
Den där korven tycker jag är väldigt god, köper alltid den i första hand! Bra smak, bra skinn, bra konsistens!
Citera
2023-06-23, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Den där korven tycker jag är väldigt god, köper alltid den i första hand! Bra smak, bra skinn, bra konsistens!

Ja många säger det jag känner även. Går alltid hem åt alla, även barn.
Lidl har ju även fantastisk Falukorv den där Delikatess.

Varmsjuden Wienerkorv i lagerblad, pepparkorn, salt, lök , är ju fantastiskt gott om det är bra korv med hög köttmängd 70% minst.
Bra köra kokt ibland istället för stekt eller grillat bara. Variation.
Otroligt gott med korvbröd, klick mos, räksallad, senap, ketchup tur och retur. Mäktigt gott.
Eller på bricka med mos och allt till.
Räksalladen varierar man ibland med majogurka.
Ena gången räksallad, andra gången majogurka.

Sist men inte minst:
Sedan storfavoriten ifrån Sverige. Tunnbrödsrullen, så gott att man tappar alla ord.
Denna med Wienerkorv ibland,
ibland med smala kryddiga stekta eller grillade Kabanoss som variation
Mmmmmmmummms
Citera
2023-06-24, 16:45
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Är ganska många som kommer på efter 15:00 att dom har glömt köpa nåt, eller blir sugna på nåt annat, dom butiker som inte stänger tidigt har ofta ingen brist på kunder.

Och inte alla Lidl har öppet som vanligt, mitt Lidl tex stängde kl 15.
Citera
2023-06-25, 13:01
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Såg att både billiga och dyrare köttbullar var märkta SE273.
Tillverkaren av Lidls förra köttbullar var Dafgårds. Dafgårds har SE237.

Vilket sammanträffande...

Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Är det du, Sherlock Holmes?

Good catch. Jag tyckte att de hade Dafgårds-konsistens faktiskt! Lite kompaktare.

Frågan är avgjord: de senaste förpackningarna har producentnumret SE237. Det var alltså ett feltryck förut och tillverkaren är Dafgårds.
Citera
2023-06-25, 17:38
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Samma med deras ketchup som var god och billig. Nu måste man köpa Heinz som är mycket dyrare. Konstigt nog så säljer de fortfarande den i Spanien.
Sen har dom inte lika mycket bra frysta pizzor längre. Brukade köpa American Style pizza ibland men har inte sett den på länge. Verkar som de billigare färdigrätterna också är borta sen ett tag tillbaka.
Citera
2023-06-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Lidl säljer svenska kvisttomater för 17.90 den här veckan. Jag var på Ica Maxi i morse och där kostade svenska kvisttomater nästa femtio kronor. Så gillar du tomater med god smak så lönar det sig att besöka Lidl nu. Svensk gurka 3 för 22 kr också. Ica hade 2 för 25.

Sen frestades jag till lite landsförräderi med att köpa 500 gram turkiska frysta kräftor för 90 kr. De hade även för 70 kr med då med mindre storlek. Återkommer med recension.

Buljongtärningar förresten. Jag läste i ett test att Lidl's buljong var väldigt prisvärd och god, även som drickbuljong. Någon som testat?

Kräftorna är värda pengarna. Ja, det går ju inte att jämföra med färska, men bland de bättre frysta jag ätit. Då testar jag nästan varje sort varje år. Behövde inte ens nytt spad. Köttet var bra och gott. Jag har köpt fler paket.

De har billig pak choi denna vecka. 2 stora fina pak choi i påse för 13kr. För er som gillar att laga asiatiskt.
Citera
2023-06-28, 16:09
Medlem
GertBennys avatar
Jag tycker deras grekiska märke, vad det nu heter har väldigt goda oströror med olika smak. Sen gillar jag deras Matrikets gräddfil samt delikatesköttbullarna från samma märke - dessa är riktigt jävla goda.

Sen är deras korvar goda, särskilt dom tyska (minns ej namnet) som är helt gråa och ser rätt äckliga ut . men skenet bedrar! Lidl kan dock vara ett lotteri om man köper en vara man aldrig testat på. Antingen är dessa riktigt bra eller smakar skit enligt min erfarenhet.
Citera
2023-06-30, 18:24
Medlem
se8035s avatar
Kaffet, de småa i kylen är sjukt äckliga köp inte de smakar bildäck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in