2005-03-19, 19:58
Medlem
Queen Ls avatar
Att kidsen inte får mjölk till lunchen beror inte på bönderna,utan att vi röstat fram värdelösa kommunpolitiker.
Citera
2005-03-19, 20:01
Moderator
Gromguttens avatar
Rekommenderar:

- Chorizon, Tunn och torkad rackare som smakar massor. Bara kött, kryddor och späck.
- Apfelschourle, kolsyrad äppeljuice (ganska kemikaliefri, glömde en öppnad som var möglig på fyra dagar... Bra!)
- Frysta vitlöks- och örtbaguetter är en höjdare.

- "Lyx"-ölen med vridkapsyl är helt ljuvlig, fulölen också ok.
- Alla sorters glass är rena lyxen.

Deras prylar:

- Kompis köpte dvd-spelare med divX för 600. Funkar skitbra.
- Har också köpt trådlös överföring av TV-signal som funkar kanon. 250 spänn i stället för att borra och kabla!

Sigrid (Katt) varnar dock för oätlig kattmat... Blä
Citera
2005-03-19, 20:19
Medlem
tjoffemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen L
Att kidsen inte får mjölk till lunchen beror inte på bönderna,utan att vi röstat fram värdelösa kommunpolitiker.

Då har du missföstått mig totalt. Jag vet väl det, men säg så här då: Istället för att subventionera tillverkning och distribution av mjölkpulver med statliga medel så ska Göran Persson m.fl i första hand till att subventionera så att ungarna får mjölk gratis, sen kan han skicka resten vart fan han vill det skiter jag i. Äh jag vet inte hur jag ska formulera mig för att inte bli missförstådd. Hoppas att nån hajjar att jag mena att det är fel nånstans, inte bara på skolmjölken utan hela skiten i det här landet
Citera
2005-03-19, 20:22
Medlem
whiskeyportions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Word!

Topic: Kycklingfilen (färsk), + lite korvar och bacon, kanon till grillningen.

Sprutar de i 20% vatten i sin kyckling som de har gjort i andra lågprisvarumärken?
Citera
2005-03-19, 20:28
Medlem
jaha jovissts avatar
rekommenderar ölen varmt, den på flaska med skruvkork, utklassar alla svenska märken till ett bättre pris. Kycklingen är också fin, den med ost i. Annars var det mest invandrargodis, tex fågelfrön i honung och sån skit i den butiken jag handlade. Kattsand var också bra, hygienartiklar.
Citera
2005-03-19, 20:29
Medlem
Queen Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjoffeman
Då har du missföstått mig totalt. Jag vet väl det, men säg så här då: Istället för att subventionera tillverkning och distribution av mjölkpulver med statliga medel så ska Göran Persson m.fl i första hand till att subventionera så att ungarna får mjölk gratis, sen kan han skicka resten vart fan han vill det skiter jag i. Äh jag vet inte hur jag ska formulera mig för att inte bli missförstådd. Hoppas att nån hajjar att jag mena att det är fel nånstans, inte bara på skolmjölken utan hela skiten i det här landet

Felet i våran jordbrukspolitik ligger väl mest i Bryssel...
Citera
2005-03-19, 20:46
Medlem
tjoffemans avatar
Citat:
Felet i våran jordbrukspolitik ligger väl mest i Bryssel...

Ja det gör den ju, men det var väl lite krokigt redan innan EU också, om än inte lika krokigt bara skevt
Citera
2005-03-19, 20:51
Medlem
Queen Ls avatar
Men det är inte så lätt att vara bonde heller.Gissar lite på om de inte för bidrag att en mjölk skulle kosta runt 18-20l.Skulle konsumenten vilja betala det?Och vad skulle hända med folkhälsan om ännu fler går över till Coca Cola?
Citera
2005-03-19, 21:14
Medlem
Citat:
Men det är inte så lätt att vara bonde heller.Gissar lite på om de inte för bidrag att en mjölk skulle kosta runt 18-20l.Skulle konsumenten vilja betala det?Och vad skulle hända med folkhälsan om ännu fler går över till Coca Cola?

Tror snarare folk skulle handla mer utländsk mjölk, de tyska bönderna får knappast svenska mjölksubventioner(väl...? EU...?) ändå är den billigare.
Citera
2005-03-19, 21:24
Medlem
Queen Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Tror snarare folk skulle handla mer utländsk mjölk, de tyska bönderna får knappast svenska mjölksubventioner(väl...? EU...?) ändå är den billigare.
Tanken har inte slagit dig att orsaken till att tyska bönderna kan dumpa priset är att de kammar hem mera från Bryssel?
Citera
2005-03-19, 21:43
Medlem
jenas avatar
Tillbaka till topic om jag får be!! Politiken får ni köra i rätt forum!

/jena
Citera
2005-03-19, 21:50
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Den vita chokladen – som kostade 60 kronor per kilogram senast jag var där – är utsökt i alla sina varianter, speciellt för en vitchokladfanatiker som mig; särskilt spännande är den innehållande minismarties.

Den färska apelsinjosen – som kostade 10 kronor per liter senast jag var där – smakar precis som färsk apelsinjos brukar och gör det till ett utmärkt pris.

Äppelmoset innehåller inte konserveringsmedel, och den på förpackningen befintliga informationen om att den håller blott ett fåtal dagar efter öppnandet är sanningsenlig: efter fem dagar var produkten möglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in