Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-09-04, 18:09
  #13
Medlem
Carcasss avatar
Biovåld är tufft. Har man inte vett att hålla käft, så riskerar man att få en galen Carcass på sig. Bara så ni vet, ni eventuella biomarodörer!
Citera
2004-09-04, 18:10
  #14
Medlem
Onds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Det finns en sak som jag irreterar mig något otroligt över, och det är föräldrar som sitter och översätter eng. filmer när barnen är för små för att läsa texten själva. Detta kompletteras ju alltid med förklarande om vem som är vem, och varför. Sen när dom faktiskt förklarar FEL, blir det fan droppen. Andra gången jag såg "LoTR II: The two towers" så var jag utsatt för detta. När jag först hade blivit störd under ca: en timme (varför jag inte sagt till innan var att han satt inte direkt i anslutning till mitt säte) och fått höra diverse bizarra misshandlingar av tolkiens verk så tröttnade jag. Gubbjäveln fick sig väsande en avhyvling samt en föreläsning i både biovett och sagan om ringen-kunskap. Lustigt nog höll han faktiskt käft under resten av filmen. Ungen såg ut att minst vara tillräckligt stor att läsa och kanske tom. förstå lite engelska så jag fattade aldrig riktigt det där.

Jag råkade ut för en liknande sak när jag såg den första filmen; visserligen utdelades det inte felaktig information, men högläsning förekom. Dessutom tyckte den lille bastarden att det var "overkligt och tråkigt" i sort sett alla scener, givetvis var han heller inte sen med att ropa (!!) detta till sin far varpå denne inte reagerade.
Citera
2004-09-04, 18:47
  #15
Medlem
Svalbards avatar
Folk har ingen hyfs alls längre Det var bättre förr!
Citera
2004-09-04, 18:51
  #16
Medlem
Skulle se 28 days later, en tant sittandes i en mycket avancerad permobil med tillhörande assistent rullar in. Permobilen hade något sorts andningssystem som pyste och pumpade i en helt fantastiskt filmförstörande rytm. Höll på att bli galen. Fy fan.
Citera
2004-09-04, 18:54
  #17
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Jag brukar faktiskt säga till, rakt ut ganska högt att dom ska hålla käften. Då skämms dom och sitter tysta oftast.

Så hagge3 är inte alltid så go och rar som ni kanske tror.
Dock kan det ju anses vara gosigt och rart att göra så.
Samma här, vilket jag även dokumenterat i en annan tråd: http://forum.flashback.info/scandina...ad.php?t=90396
Citera
2004-09-04, 20:31
  #18
Medlem
tollds avatar
Var och såg 9/11 idag. Överraskande nog stod det "Endast SOS-samtal" i displayen på mobilen istället för "S IQ". Dom måste alltså ha satt in någon sån här fängelse-störar-mekanism. Det enda stället jag sett det på tidigare är på Arlanda då det stod samma sak i mobilen.

Bra idé tycker jag, men jag undrar för hur begränsat område man kan störa. Jag menar, finns det inte risk att grannar till biografen och folk ute på gatan får sina mobiler störda? Tänk om Kalle 8 år skulle ringa pappa när han kommer ut från bion men det enda numret som går att ringa är 112. Då måste ju stackaren gå och fråga om hjälp hos närmaste uteliggare. Hur säkert är nu detta?
Citera
2004-09-04, 20:53
  #19
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond
Jag råkade ut för en liknande sak när jag såg den första filmen; visserligen utdelades det inte felaktig information, men högläsning förekom. Dessutom tyckte den lille bastarden att det var "overkligt och tråkigt" i sort sett alla scener, givetvis var han heller inte sen med att ropa (!!) detta till sin far varpå denne inte reagerade.

Det är sådana små ADHD-monster, helt upptrissade av tv-spel och curlingföräldrar, som bara borde strypas.



När jag såg LoTR III så var det ett par 13 åringar brevid mig och inledde filmen med att snacka om viggo mårtensen. Dom fick jag dock tyst på rätt snabbt. Sen framåt slutet av filmen, när Ringen är förstörd, så säjer den ena "nu är det roliga slut" varpå båda reser sig upp och går med 20 min kvar av filmen. Ytterligare ett par riktiga filmkännare
Citera
2004-09-04, 22:19
  #20
Medlem
Fogelbergs avatar
Har varit med och lynchat en hög med snorungar som inte hade vett att hålla truten och kastade popcorn på övriga gäster i biografen. Det var ganska kul.

Jag har ett ganska hetsigt humör och blir lätt förbannad, först hörde jag att någon bad dem hålla truten varpå dem med en nysvensk dialekt svarade något i stil med "håll käften" osv...

Jag och tre andra reste oss samtidigt och gick bak till smågrabbarna, tog tag i dem och släpade ut dem ur salongen, utanför fick smågrabbarna en rejäl varning att om dem överhuvudtaget vågade sig in igen så skulle dem få något som var otrevligt...

Vi fyra tackade varandra för hjälpen och gick sen in och satte oss och tittade vidare på filmen.

Jag är i normala fall inte den som söker mig till bråk även om jag lätt tänder till, men ibland orkar man inte med dessa idioter som ska förstöra för andra betalanda biografgäster.


Det visade sig sen att smågrabbarna med den nysvenska dialekten inte bodde långt från mig när jag bodde på Rosengård. *sura miner och mord i blicken från deras sida*
Citera
2004-09-04, 22:39
  #21
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tolld
Var och såg 9/11 idag. Överraskande nog stod det "Endast SOS-samtal" i displayen på mobilen istället för "S IQ". Dom måste alltså ha satt in någon sån här fängelse-störar-mekanism. Det enda stället jag sett det på tidigare är på Arlanda då det stod samma sak i mobilen.

Bra idé tycker jag, men jag undrar för hur begränsat område man kan störa. Jag menar, finns det inte risk att grannar till biografen och folk ute på gatan får sina mobiler störda? Tänk om Kalle 8 år skulle ringa pappa när han kommer ut från bion men det enda numret som går att ringa är 112. Då måste ju stackaren gå och fråga om hjälp hos närmaste uteliggare. Hur säkert är nu detta?

Varför måste man störa ut signalerna? Det borde väl räcka med att skärma salongen från EM-strålning och vips så kan inga telefonsamtal komma vare sig in eller ut...

Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Har varit med och lynchat en hög med snorungar som inte hade vett att hålla truten och kastade popcorn på övriga gäster i biografen. Det var ganska kul.

Jag har ett ganska hetsigt humör och blir lätt förbannad, först hörde jag att någon bad dem hålla truten varpå dem med en nysvensk dialekt svarade något i stil med "håll käften" osv...

Jag och tre andra reste oss samtidigt och gick bak till smågrabbarna, tog tag i dem och släpade ut dem ur salongen, utanför fick smågrabbarna en rejäl varning att om dem överhuvudtaget vågade sig in igen så skulle dem få något som var otrevligt...

Vi fyra tackade varandra för hjälpen och gick sen in och satte oss och tittade vidare på filmen.

Jag är i normala fall inte den som söker mig till bråk även om jag lätt tänder till, men ibland orkar man inte med dessa idioter som ska förstöra för andra betalanda biografgäster.


Det visade sig sen att smågrabbarna med den nysvenska dialekten inte bodde långt från mig när jag bodde på Rosengård. *sura miner och mord i blicken från deras sida*

Du har min uttryckliga beundran. Världen behöver fler som dig!
Citera
2004-09-04, 22:40
  #22
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornberg
Skulle se 28 days later, en tant sittandes i en mycket avancerad permobil med tillhörande assistent rullar in. Permobilen hade något sorts andningssystem som pyste och pumpade i en helt fantastiskt filmförstörande rytm. Höll på att bli galen. Fy fan.

Haha, fyfan vilken grej att råka ut för. Det där är ju inget som går att göra något åt. Hoho.
Citera
2004-09-04, 22:53
  #23
Medlem
Goblins avatar
Det är inte konstigt att man har slutat gå på bio med tanke på det slödder som envisas med att husera på biograferna. Bättre då att spendera sina kulor på närmaste bar istället och kolla på filmen hemma.
Citera
2004-09-05, 00:14
  #24
Medlem
Deer-Hunters avatar
När jag såg titanic så satt ett gäng med småtjejer brevid, och dom satt hela tiden och kacklade hur snygg Leo va, Sen storlipade dom i slutet ochså , det var otroligt irreterande. När jag var på liar liar då var det en jävla tönt som skulle göra "the claw" en jäääävla massa gånger (även innan dom hade visat det på filmen) och han tyckte han var skitrolig, jag var otroligt nära och döda honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback