Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
...
Vad är det med dig själv och grodljud undrar jag.
Tycker du att S.H.M spelar grodljud?
Jag tycker inte alls att det påminner om någon groda och har inte heller använd det ljudet.
Det pitchade människogrodljudet är förvisso pitchat människoljud men grodljud?
Snarare människolejon -
http://www.youtube.com/watch?v=aUfDxRelPHg
Hade förstått om det var kalleankakvackandet du kallade grodljud men nu förstår jag inte hur du menar.
Min första låt, menar du associative turbulence då? Fast den har ju inget speciellt beat, utan uppbygt i den vanliga sequencern av samplingar från Packs > Legacy > Hiphop
Den går väll igång efter 0.55 eller förväntade du dig ytterligare resning?
Du kan ju få projektfilen till den om du tror att du kan göra den bättre.
Jag tog pukor som exempel just därför att man brukar ha några stycken i olika och det går att spela enklare melodier på dem, men det låter mindre melodiskt än när instrument ämnade för melodier spelar exakt samma toner. Har också märkt att det är svårt att höra melodier om man sänker tonhöjden några oktaver.
Mitt exempel jag länkade till var kanske lite väl extremt men det är faktiskt samma toner i det exemplet jag länkade till och det senare med "mer ton". Då menar jag inte bara samma tangenter i pianorollen utan även att en digital analys av ljudvågorna kommer ge samma resultat för de båda filerna.
Jag har inte melodyne men gå gärna in på min soundcloud, ladda ner "Oneyourname" och "One your name more tone" och kolla. Autotune märker i alla fall ingen skillnad på dem