Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-25, 23:33
  #1
Avstängd
samadagas avatar
Hittat två bärbara till salu för ungefär samma pris, ena är MAcbook 5.2 Intel core2 duo, prossessorhastigeh 2.13. busshastigehet 1,07.

Den andra är HP Pavilion dv6 notbook pc. AMD Athlon(tm) dual core M320 2,10 GHz. Ramminne 4gb.

Vilken är bäst?

Jag tittar mest på filmer och surfar med datorn. har alltså inte den för arbete!
Citera
2010-11-25, 23:44
  #2
Medlem
soundsgoods avatar
Macbook skulle jag själv välja, då den har överlägset skönast os enligt mig Operativsystemet kräver även mindre av datan, och kan därmed jobba med mer program.(Så har iallafall jag upplevt det.) Jag skulle ha kört på en macbook utan att tveka.
Citera
2010-11-25, 23:45
  #3
Medlem
Det är stor skillnad på mac och hp! Det tror jag att du vet. Det är ju egentligen ingen fråga om prestanda nu utan mer livsstil. Har du tex en ipod/iphone så är ju mac mycket grymmare!
Personligen skulle ja köpt mac:en utan att tveka. Hp´s laptops är kända för att bli "overheated" och stänga ner sig för att få vila och kyla av sig. Och om du nu skall använda datorn till att se på film på så kommer du antagligen ligga i sängen eller soffan med datorn i knät, och då kommer Hp´s laptop definitivt stänga ner sig för att den är för varm (eftersom luftinsuget sitter under datorn, dumt nog).
Dessutom så har mac:en bättre batteritid vilket kan vara bra om du vill se på film/lyssna på musik när du åker buss/tåg/flyg/bil. Det jag säger här om Hp:en är av egan erfarenheter och menar därav inte att alla hp laptops är kassa! Det är bara jag som tycker det =)

Good luck
Citera
2010-11-25, 23:46
  #4
Medlem
w0nderbars avatar
Personligen skulle jag valt Macen då dem ofta presterar bättre, samt krånglar mycket mycket mindre än en Windows-dator. Sen brukar de också hålla längre. Antagligen kommer du använda den till arbete någon gång, och då slår Macen den andra datorn på alla punkter. Kolla in den här sidan för mer info!

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook

Där står det alltid om det är bättre att vänta med att köpa osv.

Lycka till!
Citera
2010-11-25, 23:55
  #5
Medlem
eftersom jag har en macbook pro själv, så tycker jag ju du ska ta macen.
Citera
2010-11-26, 00:04
  #6
Avstängd
samadagas avatar
Inom nästan alla ämnen på det här forumet får man alltid konstiga och otydliga svar från folk, denna tråd är verkligen ett undantag Tack ska ni ha för era raka svar!
Citera
2010-11-26, 02:30
  #7
Avstängd
samadagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w0nderbar
Personligen skulle jag valt Macen då dem ofta presterar bättre, samt krånglar mycket mycket mindre än en Windows-dator. Sen brukar de också hålla längre. Antagligen kommer du använda den till arbete någon gång, och då slår Macen den andra datorn på alla punkter. Kolla in den här sidan för mer info!

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook

Där står det alltid om det är bättre att vänta med att köpa osv.

Lycka till!

Tyvärr säger dem att jag ska endast köpa datorn vid behov av just den datorn
Citera
2010-11-26, 02:36
  #8
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monchichis
eftersom jag har en macbook pro själv, så tycker jag ju du ska ta macen.
Hur hjälper det TS?

HP är skit. Däremot finns det andra tillverkar som gör prisvärda laptops. En macbook är dyr och kommer förmodligen hindra dig på nåt sätt om du inte är i behov av just en macbook.
Citera
2010-11-26, 18:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samadaga
Hittat två bärbara till salu för ungefär samma pris, ena är MAcbook 5.2 Intel core2 duo, prossessorhastigeh 2.13. busshastigehet 1,07.

Den andra är HP Pavilion dv6 notbook pc. AMD Athlon(tm) dual core M320 2,10 GHz. Ramminne 4gb.

Vilken är bäst?

Jag tittar mest på filmer och surfar med datorn. har alltså inte den för arbete!

Köp HP. Tror att du kan få mycket bättre för de priset. Vad kostar de?
Citera
2010-11-28, 12:21
  #10
Medlem
w0nderbars avatar
Det är ju samma pengar, så varför inte köpa en Mac som håller felfritt i minst tio år istället för en HP som krånglar efter ett?
Citera
2010-12-01, 10:40
  #11
Medlem
Dr0sters avatar
Skit i HP och köp Macen. Punkt!
Förstår verkligen inte vad det är som får dig att fundera. =/

Iofs vet jag inte riktigt vad jag skall tycka om nya MacBook (inte Pro).
Skulle jag vara dig skulle jag leta upp en MacBook Pro istället. Ny eller bagnad. Fast beror mest på att jag personligen inte (alls) är speciellt förtjust i dom nya vita Unibody MacBook'arna.

Fan vad jobbigt det är när man numera alltid måste lägga till Pro efterråt. Var mycket enklare med iBook och PowerBook.

Dumpa HP'n iaf!
Citera
2010-12-01, 10:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w0nderbar
Det är ju samma pengar, så varför inte köpa en Mac som håller felfritt i minst tio år istället för en HP som krånglar efter ett?

Källa på det uttalandet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback