Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-25, 19:37
  #1
Medlem
Disembowlers avatar
Hej Alla FB-stoners, wannabes och hasbeens.

Ofta när man debatterar kring cannabislegalisering så brukar motståndarsidan hävda att missbrukskostnaderna skulle öka eftersom att folk inte skulle sluta dricka alkohol utan dricka samtidigt som de rökte. Men är kombinationen cannabisrus+alkoholrus att föredra?

Vad tycker ni om att blanda båda rusen? Hur upplever ni denna mix? Föredrar ni denna framför endast alkohol/endast cannabis?

Spill your guts.
Citera
2010-11-25, 19:41
  #2
Medlem
qwiiiks avatar
Några folköl till en spliff är gott men jag tycker inte om att röka när jag är svin full.
Då spyr jag så in i helvete
Citera
2010-11-25, 19:41
  #3
Avstängd
Jazztobak420s avatar
Det är en underbar mix! Jag sitter här nu efter ett par cider och ett par fina holkar brunt! Och jag måste säga att jag är jävligt skön nu! Härlig i bollen som in i helvete men inte kul om det blir för mycket av något lagom av båda är bäst!
Citera
2010-11-25, 19:42
  #4
Medlem
emigrants avatar
Det är en mycket trevlig kombination, men man får en effekt som man inte alltid är ute efter. Därför så föredrar man väl oftast att endast röka
Citera
2010-11-25, 19:45
  #5
Medlem
Mrs.Potatos avatar
Jag känner inte av alkoholen när jag är beng. Det hela varar kanske en aning längre men annars är det bara waste med pengar. Det fina är dock att man inte får någon baksmälla dagen efter, åtminstone inte jag!
__________________
Senast redigerad av Mrs.Potato 2010-11-25 kl. 19:47.
Citera
2010-11-25, 19:45
  #6
Medlem
Abbadons avatar
Personligen föredrar jag endast cannabis, har testat båda men eftersom jag inte tål alkohol längre efter ett alko missbruk så håller jag mig till CB där jag har mer kontroll och inte känner av ett "beroende" av det.


Jah bara kolla hur det går för Portugal efter avkriminaliseringen.
http://healthland.time.com/2010/11/2...was-a-success/

Så är svenskar sämre tror du?
Samt de som är anti har aldrig någon uppbackning om att det skulle öka samhälles kostnader, det som kostar med är kriminaliseringen av det.
Citera
2010-11-25, 21:11
  #7
Medlem
-Inseikter-s avatar
Jag gillar mixen, men då gäller det att inte ha druckit skit mycket innan.
Man blir mer social och "försvinner" inte in i sig själv lika mycket. Tycker att det är ganska stor skillnad faktiskt.
__________________
Senast redigerad av -Inseikter- 2010-11-25 kl. 21:29.
Citera
2010-11-25, 21:55
  #8
Medlem
Bolliwollis avatar
Har just ätit en fin middag.
Tagit tag i några öl.
Sen väntar det nog några feta.
Underbar torsdag för mig.
Citera
2010-11-27, 01:10
  #9
Medlem
Bertzorrs avatar
Det hur gott som helst
Citera
2010-11-27, 01:24
  #10
Medlem
Föredrare båda... VAry nice!

im there atm
Citera
2010-11-27, 10:28
  #11
Medlem
fillmores avatar
Om man inte är helt inrökt och upplever lite nojjighet när man röker så fixas den lätt av några öl.

Man stabiliserar helt enkelt sitt cannabisrus med alkohol.
Så har jag använt kombon
Citera
2010-11-27, 10:58
  #12
Medlem
kimztahs avatar
Kallas det inte o "dragon-flya"?

Tycker dock att det är jävligt soft o dra en fet när man är packad. Blir alltid mycket fullare
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback