26 922 besökare online
856 825 medlemmar • 45 813 562 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Integration och invandring
Svara på ämne
Ämnesverktyg
flowster
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Kampsport, maträtter (thaigrytor, sushikvällar, grönt te) , tv-spel (Nintendo) och thai massage.
TV-spel är knappast något man kan räkna som en kultur som vi fått från thailand, japan, kina.

Så du vet inget om kebabpizzerior, dolma/bulgur, alla restauranger som är turkiska/libanesiska, magdans, turkisk yoghurt som har blivit väldigt populär, turkiskt vin/bröd..

Orkar inte hålla på o sitta och reflektera så mycket över detta, men jag reagerade på att du skriver att kineser och annat BJUDER på sin kultur men att turkar, iranier och libaneser inte gör det. Löjligt

NyanNyan
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowster
TV-spel är knappast något man kan räkna som en kultur som vi fått från thailand, japan, kina.

Så du vet inget om kebabpizzerior, dolma/bulgur, alla restauranger som är turkiska/libanesiska, magdans, turkisk yoghurt som har blivit väldigt populär, turkiskt vin/bröd..

Orkar inte hålla på o sitta och reflektera så mycket över detta, men jag reagerade på att du skriver att kineser och annat BJUDER på sin kultur men att turkar, iranier och libaneser inte gör det. Löjligt
Mycket mat du tar upp, inget annat?

RedCrab
Medlem
RedCrabs avatar
Dessutom så åker många till Kina och Japan än Turkiet/Iran och Irak, Turkiet åker man för att sola och inte för att titta på byggnader.

Gift44
Medlem
Gift44s avatar
Jag förstår vad du menar men att dra upp kulturen i Iran och persiska mattor tyder på att du inte har någon koll alls faktiskt.

Peanuts
Medlem
Peanutss avatar
Jag tror att MENA kultur yttrar sig mer i deras religion an i mattor och vattenpipor.

Fatum ar att jag ar lite osaker pa vad i deras kultur som berikat varan, mojligen maten och da framst kebab.

Calaverra
Medlem
Calaverras avatar
Alla kulturer "delar" väl med sig mer eller mindre, men frågan är ju vilka som är mest tilltalande och lönsamma.

Matkultur är inte detsamma som kultur i sig, matkultur är dock en del av kulturen.
Det är dock ett dåligt exempel anser jag att ta upp, men om man ska göra det så är det inget snack om att vi har tagit åt oss mest av amerikansk, europeisk och sydostasiatisk matkultur.
Även om det finns några kebab ställen eller dylikt.

Som jag sa innan så är frågan vilka kulturer det är som tilltalar mest. Det är möjligt att jag glömt nån enstaka grej nu men om man lämnar matkulturen så kan jag bara komma på vattenpipa om vi snackar mellanöstern.

Från Afrika kommer jag inte på ett skit. Eller ja afrikansk dans är väl det enda.

Ganska klent faktiskt, men fullt förståeligt eftersom majoriteten av svenskar inte tilltalas av MENA kulturerna. Undantaget är väl folk som reser utomlands, men det är långt ifrån samma sak, dvs kulturers inflytande i ens hemland.
Senast redigerad av Calaverra 2010-11-25 kl. 20:30.

Traveller2007
Medlem
Traveller2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Kampsport, maträtter (thaigrytor, sushikvällar, grönt te) , tv-spel (Nintendo) och thai massage samt mindfullnes och meditation.

SÅ du menar att detta skulle vara mer synligt än moskeer, kebaber och.... ja, blattar?

puangsawan
Medlem
En av många saker jag gillar med asiater är att de vill jobba för att tjäna pengar i stället för att göra som många invandrare från MENA gör, dvs gå på socialbidrag tills man har fått tillräckligt mycket bidragspengar för att kunna semestra och bygga hus i det land man säger sig ha flytt från. Ett annat plus är att de hatar de invandrare som parasiterar på vårt välfärdssystem.

Jafan89
Medlem
Jafan89s avatar
Hur bjuder inte en neger på sin kultur när han och hans vänner våldtar en vit tjej?
Hur bjuder inte en muslim på sin kultur när han stenar ihjäl en tjej som blivit med barn och inte vill göra abort?

de bjuder på sin kultur, saken är att man inte vill ha deras skit kultur här.
Att vi ogillar varandra är ju inte direkt någon nyhet, vi västerlänningar har ju stött på o krigat mot andra kulturer på alla kontinenter som finns inprincip. Ganska vanlig mänskligreaktion att vi tycker andra kulturer är barbariska och motbjudande vår egen. Tur att man är västlänning, vi har fler kanoner!

- Resolutio 14/11/2011

flowster
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Hur bjuder inte en neger på sin kultur när han och hans vänner våldtar en vit tjej?
Hur bjuder inte en muslim på sin kultur när han stenar ihjäl en tjej som blivit med barn och inte vill göra abort?

de bjuder på sin kultur, saken är att man inte vill ha deras skit kultur här.
Är det då svensk kultur att kidnappa och våldta små flickor? Att förskingra miljoner från tex en hjälporganisation? Eller att låta äldre på boenden ligga i sin egna avföring och låsa in dem? För du verkar ju göra så grova antaganden att det måste stämma...

Jafan89
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowster
Är det då svensk kultur att kidnappa och våldta små flickor? Att förskingra miljoner från tex en hjälporganisation? Eller att låta äldre på boenden ligga i sin egna avföring och låsa in dem? För du verkar ju göra så grova antaganden att det måste stämma...

De saker du nämnde är undantag snarare än regel, en sak man inte kan säga när det kommer till negrer och muslimer om man ser till antal /1000.

Även om inte majoriteten av negrer och muslimer i Sverige håller på med de grövsta brotten, så är det ett mycket tydligt mönster att det är mycket vanliga överallt i världen där de är, att dessa saker begås av dem.

Om du insisterar så kan jag säkert ordna källor som stödjer mina påståenden

edit: lite ironiskt att din första punkt är en sådan muslimer praktiserar med att kidnappa sina barn och gifta bort dem till mycket äldre män i sina hemländer.
Att vi ogillar varandra är ju inte direkt någon nyhet, vi västerlänningar har ju stött på o krigat mot andra kulturer på alla kontinenter som finns inprincip. Ganska vanlig mänskligreaktion att vi tycker andra kulturer är barbariska och motbjudande vår egen. Tur att man är västlänning, vi har fler kanoner!

- Resolutio 14/11/2011

Heladageniskogen
Medlem
Heladageniskogens avatar
Jag undrar varför asiaterna inte har lika dåligt rykte som andra invandrare, borde inte de som ofta har varit kolonialiserade och ser annorlunda ut falla offer för den onde vitemannens rasism och tvingas råna, våldta, inte kunna "integreras" och vara allmänt jobbiga som alla andra folk som ser annorlunda ut eller har varit kolonialiserade?

Tydligen inte.. varför då?.... kan det ha med generna att göra?

Svara på ämne
Topp Dela »