Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-24, 23:47
  #1
Medlem
Kamph0rans avatar
"En 13-årig pojke hyllas nu som hjälte efter att ha räddat sin lillebror i en masskjutning.

Quentin Jack sköts i ryggen när han med sin kropp skyddade sin tvåårige lillebror.

Barnens gravida mamma dog efter att hennes pojkvän skjutit vilt mot hela familjen."


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8176393.ab

Vad fan är det för sjuk värld vi lever i?
Har vi någon svensk bosatt i USA som läst mer om detta och vill dela med sig av informationen?

Ska precis gå plumsa ner i sängen, så återtar diskussionen imorgon, ifall någon skriver inlägg riktade mot mig.

Ungen är dock en jävla hjälte!
Citera
2010-11-24, 23:55
  #2
Medlem
Cruachans avatar
Har inte direkt något att tillägga, mer än att hylla storebrodern. Vilket mod! Det är nästan så att man blir lite tårögd, såhär efter en blöt kväll.
Citera
2010-11-24, 23:55
  #3
Medlem
Sittkissares avatar
Väldigt fint gjort helt klart. Men att hyllas som hjälte är lite fel. Vem fan skulle inte ta en kula för sitt småsyskon? Jag har två yngre syskon och skulle ju på ren instinkt ta en kula för dom. Tar jag för givet att alla andra med en god relation till sin familj också skulle göra. Men men, amerikaner gillar ju sånt där med hjältar.

Sen är det en jävligt phucked up värld vi lever i, ja. Fattar inte hur folk inte kan sköta sig de få åren de är här på jorden. När det väl är över så är det ju över för alltid. Taskigt att ta ifrån en människa hela sitt liv för att man själv är dum i huvudet. 80 år av miljarder år än ändå ingenting, så varför kan man då inte ta tillvara på den väldigt korta tiden man har?
Citera
2010-11-25, 00:26
  #4
Medlem
FeeeesarNs avatar
Go storebrodern! Riktigt modigt gjort, vet inte om jag hade klarat av att göra samma sak
Citera
2010-11-25, 00:38
  #5
Medlem
vos avatar
Fyfan va synd.
Ungen är en hjälte, ja! Men nu kan stackarn inte röra sig.
Citera
2010-11-25, 00:41
  #6
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Fyfan vad hemskt att en 13åring ska behöva att ta en kula
Hoppas att killen blir hyllad som en hjälte i Staterna, för det är vad han är, hoppas även på något mirakel som gör att han kan röra sig igen.
Citera
2010-11-25, 02:27
  #7
Medlem
ZendaOzzys avatar
Ungen är kung och jag tycker så jävla synd om grabben nu när han antagligen aldrig mer kan gå. Hoppas alla barnen klarar sig med livet i behåll(för det var väll barnen som hade de livshotande skadorna). Tycker även 9 åringen som springer över till huset brevid och larmar fast han blivit skjuten i magen ska ha mycket cred.
Citera
2010-11-25, 12:55
  #8
Avstängd
tramsebyxans avatar
Jag ser att rasistkommentarerna är utrensade.
Bra.
Hjältar är hjältar, oavsett färg eller storlek.
Citera
2010-11-25, 13:05
  #9
Medlem
Recos avatar
Så sorgligt!
Hoppas någon nära släkting till barnen kan ta hand om de så att inte syskonen blir splittrade.
Citera
2010-11-25, 14:46
  #10
Medlem
Blandats avatar
Fulkommlig vidrig historia hoppas pojken mår bättre snart Vilket jag har svårt att tro han kommer att göra
Citera
2010-11-25, 15:24
  #11
Medlem
Fan vad sjuka människor det finns...

Grabben ska ha cred mycket modigt och starkt gjort, de flesta hade nog försökt ducka och skydda sig själva.
Citera
2010-11-25, 19:27
  #12
Medlem
mutixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Väldigt fint gjort helt klart. Men att hyllas som hjälte är lite fel. Vem fan skulle inte ta en kula för sitt småsyskon? Jag har två yngre syskon och skulle ju på ren instinkt ta en kula för dom. Tar jag för givet att alla andra med en god relation till sin familj också skulle göra. Men men, amerikaner gillar ju sånt där med hjältar.
Hur är det fel att hyllas som hjälte? "vem skulle inte ta en kula för sina småsyskon?", ja man hör ju att många ser grejer som en självklarhet men när det väl gäller så blir är det en helt annan historia. Cred till killen hur som helst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback