Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-27, 07:19
  #2965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Det vet jag att jag inte är, så det skulle endast bli en strid kring påvens skägg. Jag antar även, att inte heller du sitter på några empiriska data, utan snarare ger uttryck för din subjektiva uppfattning? Min uppfattning grundar jag på omkring 20 års egen erfarenhet i den här "hobbyn". Det är kanske inte värt något i dina ögon, men man hinner snappa upp en hel del på den tiden. I synnerhet då jag tycker om både "högt" och "lågt" i klockvärlden.

Jag var lite väl kategorisk. Orient Ray och Mako är bättre klockor än SNZF. Så du har rätt ibland.
Citera
2017-11-28, 20:41
  #2966
Medlem
Det här med riktigt vattentäta klockor. Ja, plötsligt kanske behovet av >120ATM dyker upp när man diskar en tisdag.

Breitling Avenger II Seawolf?
Sinn UX?
Deep Blue Depthmaster 3000? En ny bekantskap för mig. Du ska nog inte vara blyg om du har den.

Jag letar mest på skoj, men har ni några tips. Automatiskt, länk och rimligt prissatt.
Citera
2017-12-09, 16:04
  #2967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockolat
Fick just hem min Oris Hammerhead - snygg, rejäl - och 45,5mm känns inte spec stort på handleden. Jäkligt skön länk också.
Hur är känslan så här en månad senare? Trivs?
Citera
2017-12-25, 18:58
  #2968
Medlem
jagehests avatar
Tänkte köpa en klocka och söker lite råd.

Dessa klockor kollar jag just nu på:
http://www.creationwatches.com/produ...atch-9333.html
http://www.creationwatches.com/produ...atch-9322.html

Är dessa klockor bra eller något jag bör hålla mig undan från? Samt finns det bättre alternativ på en prisklass mellan 1000-3500:-? Skulle gärna vilja ha ett schweizisk märke, dock är de alltid så dyra!
Citera
2017-12-25, 19:03
  #2969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagehest
Tänkte köpa en klocka och söker lite råd.

Dessa klockor kollar jag just nu på:
http://www.creationwatches.com/produ...atch-9333.html
http://www.creationwatches.com/produ...atch-9322.html

Är dessa klockor bra eller något jag bör hålla mig undan från? Samt finns det bättre alternativ på en prisklass mellan 1000-3500:-? Skulle gärna vilja ha ett schweizisk märke, dock är de alltid så dyra!

Köpte själv en Orient klocka för ett par år sedan då jag kollade runt och blev tipsad flera gånger att Orient gör bra klockor för pengarna. Jag är också väldigt nöjd med min, känns som man får kvalité för pengarna. Finns säkert fler här som kan flika in men det lilla jag vet är att Orient är mycket bang for buck!
Citera
2017-12-28, 08:35
  #2970
Medlem
SpencerBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagehest
Tänkte köpa en klocka och söker lite råd.

Dessa klockor kollar jag just nu på:
http://www.creationwatches.com/produ...atch-9333.html
http://www.creationwatches.com/produ...atch-9322.html

Är dessa klockor bra eller något jag bör hålla mig undan från? Samt finns det bättre alternativ på en prisklass mellan 1000-3500:-? Skulle gärna vilja ha ett schweizisk märke, dock är de alltid så dyra!

För pengarna är Orient svårslagna. Det skulle väl vara Seiko i så fall. Har själv ingen erfarenhet av Orient "Staren", men har ägt en Bambino och äger fortfarande en Ray II "Raven" och en kvartskronograf. Anledningen till att Bambinon inte bor kvar är att den är lite stor för ett dressur, i mitt tycke. "Staren" är ju 1,5mm mindre, vilket inte låter som mycket men gör stor skillnad på en klocka. Om du inte har megahandleder skulle jag satsa på Staren.

Steget upp om du vill ha Schweiziskt skulle väl kunna vara en Tissot Visodate Heritage, med tanke på de klockor du länkat. Trevlig klocka som jag har erfarenhet av, skulle tippa på att den är i samma kvalitetsklass som Staren men något dyrare pga "Swiss made" på tavlan.

Nu blev jag sugen på en Orient Star!
Citera
2017-12-30, 22:04
  #2971
Medlem
Memmajemmas avatar
Köpte idag en Tissot damklocka, guldpläterad och i modellen lovely. Det var 20% rabatt så priset landade på 2600kr. Älskar den även om några i familjen fnissade att det var en kärringklocka
Citera
2018-01-08, 20:15
  #2972
Medlem
Som jag redan skrivit i en annan tråd så är Luftwaffes klocka kanske inte den enda man kan bära men däremot den bästa.
Citera
2018-01-28, 10:52
  #2973
Medlem
haiguises avatar
Tänkte köpa på creationwatches, undrar hur det funkar med deras "DHL Express Priority Shipping", är det en gubbe som kommer hem till en och så får man signa och ta paketet på plats eller går det att få det till mitt postombud bara?
Om det är det första fallet, vad händer om jag inte är hemma eller går att nås, vart hamnar paketet?
Jag bor i Göteborg om det gör någon skillnad.

Jag kommer antagligen inte vara hemma eller gå att nå på luren när det är aktuellt med leverans, så det är därför jag undrar.
Citera
2018-01-28, 16:54
  #2974
Medlem
Litetmongobarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Tänkte köpa på creationwatches, undrar hur det funkar med deras "DHL Express Priority Shipping", är det en gubbe som kommer hem till en och så får man signa och ta paketet på plats eller går det att få det till mitt postombud bara?
Om det är det första fallet, vad händer om jag inte är hemma eller går att nås, vart hamnar paketet?
Jag bor i Göteborg om det gör någon skillnad.

Jag kommer antagligen inte vara hemma eller gå att nå på luren när det är aktuellt med leverans, så det är därför jag undrar.

Tror du kan välja om du vill ha det hem till dörren eller närmaste DHL-ombud. Kan du inte det och de levererar till dörren när du inte är hemma kommer de att lämna paketet till närmaste DHL-ombud.
Citera
2018-01-28, 17:09
  #2975
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litetmongobarn
Tror du kan välja om du vill ha det hem till dörren eller närmaste DHL-ombud. Kan du inte det och de levererar till dörren när du inte är hemma kommer de att lämna paketet till närmaste DHL-ombud.
Tack!
Jag behöver inte betala för att jag inte tar emot paketet vid dörren? Det är helt omöjligt med mitt nuvarande schema nämligen, så bästa vore om jag fick åka själv och hämta det vid ombudet.
Citera
2018-01-28, 19:49
  #2976
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Tänkte köpa på creationwatches, undrar hur det funkar med deras "DHL Express Priority Shipping", är det en gubbe som kommer hem till en och så får man signa och ta paketet på plats eller går det att få det till mitt postombud bara?
Om det är det första fallet, vad händer om jag inte är hemma eller går att nås, vart hamnar paketet?
Jag bor i Göteborg om det gör någon skillnad.

Jag kommer antagligen inte vara hemma eller gå att nå på luren när det är aktuellt med leverans, så det är därför jag undrar.
Har handlat där några gånger men minns inte, är "DHL osv" något du aktivt väljer?
Det jag beställt där ifrån har hamnat hos Coop i närheten eller tobixen i mitt hus, jag har aldrig aktivt valt något leveranssätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback