Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-24, 14:56
  #1
Medlem
bingobennys avatar
Alltså för ett tag sen (några månader sedan) när jag skulle söka på något och tryckte på Google--> Bilder så visades bilderna på ett ruskigt coolt sett, designen var bland det snyggaste jag hade sätt vilket gjorde sökningen mycket trevligare att göra, ingen text visades (storlek, adress etc.).

Men sedan försvann det snabbt, är det någon som har någon aning om vad jag talar om? Och är det möjligt att ställa in det så igen?
__________________
Senast redigerad av bingobenny 2010-11-24 kl. 15:01. Anledning: Stavfel
Citera
2010-11-24, 15:00
  #2
Medlem
Det har hänt likadant för mig. Ena stunden är bilderna som dem alltid varit och andra stunden har dem annan design (Den som du pratar om). Men jag har ingen aning om hur man fixar det.
Citera
2010-11-24, 15:32
  #3
Medlem
brianmolkos avatar
det är ju kass för man ser inte kvaliten eller storleken på bilden
Citera
2010-11-24, 15:34
  #4
Medlem
För mig händer detta endast på google.com, dvs inte dom lokala siterna.
Citera
2010-12-03, 00:40
  #5
Medlem
Nu verkar den nya designen vara standard. Snyggt och praktiskt, man vänjer sig snabbt oxå.
Citera
2010-12-05, 02:37
  #6
Medlem
marreparres avatar
helt värdelöst är det, jag skiter i om det är snyggt, jag vill inte klicka mer än en gång för att komma till sidan jag vill kolla på. Vad håller dom på med?
Citera
2010-12-05, 15:47
  #7
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
helt värdelöst är det, jag skiter i om det är snyggt, jag vill inte klicka mer än en gång för att komma till sidan jag vill kolla på. Vad håller dom på med?

Håller med, blir tokig på det här. Även om bilden man trycker på är skitstor så visas den som typ 600x600 pixlar, och vill man ha fram den stora bilden måste man trycka flera gånger till och ibland funkar det inte ens. Nästan så jag slutar använda google för det här.
Citera
2010-12-08, 17:03
  #8
Medlem
gothmoogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack BauerCTU
Håller med, blir tokig på det här. Även om bilden man trycker på är skitstor så visas den som typ 600x600 pixlar, och vill man ha fram den stora bilden måste man trycka flera gånger till och ibland funkar det inte ens. Nästan så jag slutar använda google för det här.

Har samma problem. Hur menar du med att man ska klicka flera gånger för att få bilden i rätt storlek?
Citera
2010-12-09, 17:03
  #9
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gothmoog
Har samma problem. Hur menar du med att man ska klicka flera gånger för att få bilden i rätt storlek?

Ja alltså, först visas ju en "miniatyr" av bilden som är runt 600 + 600 pixlar stor, även om den riktiga bilden är mycket större än så. För att se den riktiga bilden måste man klicka bort förhandsvisningen och leta upp bilden på sidan som kommer upp.
Citera
2010-12-09, 17:24
  #10
Medlem
direktörns avatar
Längst ner finns det en möjlighet att växla till grundversionen.
Citera
2010-12-10, 06:10
  #11
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
Längst ner finns det en möjlighet att växla till grundversionen.

bra tips, använder den nu. Men fortfarande störigt av en så rutinerad sökmotor som google att lyckas med något så skitdåligt som den nya bildsökningen.
Citera
2010-12-19, 17:05
  #12
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
helt värdelöst är det, jag skiter i om det är snyggt, jag vill inte klicka mer än en gång för att komma till sidan jag vill kolla på. Vad håller dom på med?

Det är förbannat fräckt störande och irriterande till och med jag som inte vet mer om IT än hur man stänger av och på datorn VET att man ska minimera antalet knapptryckningar.
Man måste alltså ändra VARJE gång man gör en bildsök? kan man inte ställa om en gång för alla? Hur gör man?
__________________
Senast redigerad av Anemon 2010-12-19 kl. 17:07.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback