Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-24, 00:30
  #1
Medlem
hestkorvs avatar
Hallå där!
Tycker ni att man kastar bort sitt liv om man sitter vid datorn? Jag menar, tänk på allt annat man hade kunnat göra istället för att sitta där och surfa. Föräldrarna tjatar ju ständigt om att man lär sig mycket mer om man är ute och "leker". Vad tycker ni?
Citera
2010-11-24, 00:31
  #2
Medlem
_killahs avatar
Självklart gör man de.

Personligen tycker jag internet är värdelöst nu för tiden. Bara flashback livar upp vardagen
Citera
2010-11-24, 00:33
  #3
Medlem
vos avatar
Japp det är det. Tiden går så jävla fort också..
Citera
2010-11-24, 00:37
  #4
Medlem
2Gs avatar
Tänk allt annat du skulle kunna göra om du bara sov 2 timmar per dygn..
Citera
2010-11-24, 00:37
  #5
Avstängd
ZigaZagas avatar
Har också tänkt på det här samt att min syrra säger att jag ska sluta med det.

Men VAFAN ska man annars göra?!?! Jobba? Gå ut? Resa? Man behöver ju pengar till det.

men jag ä rung så har fortforande mycket tid framför mig
Citera
2010-11-24, 00:41
  #6
Medlem
DeckardCains avatar
Något ligger det ju i det, däremot kan man inte alltid göra det man egentligen vill som att exempelvis resa, för att det kostar pengar. Det fulaste är nog föräldrar eller äldre som klagar på yngre som sitter framför datorn, när dom själva istället spenderar hela kvällarna i soffan framför TVn.

Sitt vid datorn när du inte har något bättre för dig, och låt det inte gå före något annat som är viktigare för just dig, så är det väl lugnt.
Citera
2010-11-24, 00:45
  #7
Medlem
Det beror väl på hur man spenderar sin tid framför datorn. Men hursomhelst så är svaret nej. Tycker du om att sitta framför datorn mycket så ska du självklart få göra det.
Citera
2010-11-24, 00:48
  #8
Medlem
Krullpulvers avatar
Som 2HeadsOnEagle sa, om du tycker om det ska du fortsätta göra det. Men du borde bli uttråkad vid något tillfälle och göra någonting annat här i livet.
Citera
2010-11-24, 00:58
  #9
Medlem
Gambias avatar
Ja, för det mesta slösar man bara bort tid vid datorn, i alla fall när man "slösurfar", men om det inte finns något annat vettigt att göra så är det ju inget fel med det. Bara man inte sitter där om 50 år och tänker på sitt liv utan "riktiga" minnen att se tillbaks på.
Citera
2010-11-24, 01:51
  #10
Medlem
DanteAlighieris avatar
Sitta vid datorn och göra roliga saker > Jobba, tjäna pengar och inte göra färre roliga saker.
Citera
2010-11-24, 01:56
  #11
Avstängd
Spargris1s avatar
Har skrivit en minneslapp på datorskärmens ram: Plugga då din lata jävel + GÅ SOV!
Inte världends första, men en bra idé!
(Fungerar inte)
Citera
2010-11-24, 02:38
  #12
Medlem
Saken är ju den att när man surfar så lär man sig saker hela tiden.

I mitt fall är datorn och internet i största allmänhet en av mina största kunskapskälla om man surfar på rätt sidor.

Jag har bra minne och tar in mycket som lagras (av det jag tycker är intressant). Har nog stängt av min webbläsare utan att jag lärt mig något. Så slöseri med tid vill jag inte riktigt hålla med om.

Samtidigt ska man inte ägna sig åt bara dator utan komma ut och försöka stöta på och vara med om det man faktiskt läser om eller tittar på.

(Ja jag kollar också på porr).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback