Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2010-11-23, 22:15
  #73
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaruhaenglass
Sydafrika är ett sjukt perverterat land, trodde ingen skulle bli förvånad över att sånna här saker händer där.
Man blir ju ganska förvånad, faktiskt. Det verkar inte finnas någon gräns för hur jävla sjukt det landet kan bli, när t o m rättsväsendet agerar som riktiga svin.
Citera
2010-11-23, 22:23
  #74
Medlem
Hade jag varit kvinna på denna planet, hade jag kraschat allt och alla.
Citera
2010-11-23, 22:53
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Verkar mycket märkligt om det här skulle vara gängse rättstillämpning. Rimligen borde det ju krävas uppfyllande av subjektiva rekvisit såväl som objektiva för att kunna anses passa in under lagbestämmelsen. Någon form av uppsåt, alltså.

Ja, det är pudelns kärna. Att åklagaren inte tänker på det diskvalificerar honom totalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Villon
edit: Det verkar ligga till på det sättet att det inte bara är flickan som ska åtalas utan även de två pojkarna. Den här senare processen har alltså egentligen ingenting med den tidigare att göra så till vida att det här skulle vara pojkarna som är målsägande. Det verkar istället vara staten. Alltså en effekt av att sex med minderåriga är olagligt även om båda parter är minderåriga.

Sydafrika har 16-års gräns för frivilligt sex (vilket det nu med all säkerhet inte handlade om här). Åldersgränsen för straffansvar är formellt 10 år, men om man är under 14 år ligger bevisbördan på staten att visa att man var mogen nog ett straffansvar, så i praktiken är det 14 år som gäller, om jag fattar saken rätt.

Staten ska inte vara "målsägande" i sexualbrott, det är en sjuk idé. Hur fel det blir visas i sådana här fall. (Men även Sverige gör fel på den punkten när det gäller prostitution och koppleri).

Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Ingen är dömd, och pedofili har ingen påstått att det rör sig om. Så till vida är rubriken felaktig.

Tjejen ska åtminstone redan ha stått inför rätta, dom kan redan ha fallit, även om jag inte har sett någon rapport om det. Åtalet mot killarna ska av någon anledning avhandlas först i december.
__________________
Senast redigerad av Jacobe 2010-11-23 kl. 23:03.
Citera
2010-11-24, 00:30
  #76
Medlem
RazorTattoos avatar
Sjukt . Men snart finns väl det i Sverige eller vänta vi har ju "våldtäkt mot barn"

Så om jag jag däckar någonstans o sedan kommer en 14 åring och utför oralsex på mig ? då är det jag som straffas
Citera
2010-11-24, 01:07
  #77
Medlem
Conatuss avatar
Jag tycker det är helt rätt, ingenting indikerar att hon försökt stoppa dem pojkar som var underåriga genom att åtminstone säga något. Vidare så är det alldeles uppenbart att hon var mer slampig än de flesta "normala" sliddjur och får då förvänta sig att detta händer.
Citera
2010-11-24, 02:51
  #78
Medlem
cryinthedarks avatar
Tänk er fängelse/ungdomsanstalt:

"Vad gjorde du för att hamna här då?"
"..Blev våldtagen av en minderårig"

OT: Fan vilket jävla sätt. Vad ska hon göra liksom? "Förlåt att pojkarna som våldtog mig var minderåriga, det var inte meningen" :S
Man tappar hoppet för världen ibland...

Två frågor bara ang. att åklagaren la ner i brist på bevis.
Såg han inte videon som klasskompisarna spelade in? Då måste han ju se att dom våldtog henne! Ev. finns det inga av de som såg som har vittnat? :S
Citera
2010-11-24, 10:09
  #79
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Sydafrika har 16-års gräns för frivilligt sex (vilket det nu med all säkerhet inte handlade om här). Åldersgränsen för straffansvar är formellt 10 år, men om man är under 14 år ligger bevisbördan på staten att visa att man var mogen nog ett straffansvar, så i praktiken är det 14 år som gäller, om jag fattar saken rätt.

Staten ska inte vara "målsägande" i sexualbrott, det är en sjuk idé. Hur fel det blir visas i sådana här fall. (Men även Sverige gör fel på den punkten när det gäller prostitution och koppleri).
Jag håller egentligen med. Min poäng var bara att tråden gav en lite felaktig bild av vad det handlar om. Det verkar alltså handla om en lagbestämmelse som ska reglera bort ett oönskat beteende i form av sex med(/mellan) minderåriga ur allmän handlingsdirigerande synpunkt. Din jämförelse med svensk prostitutionslagstiftning är relevant. Det är alltså inte fråga om att hela grejen vänds på så att pojkarna framställs som offer.

Sen är det ju naturligtvis omdömeslöst av åklagaren att faktiskt inleda åtal mot flickan i det här fallet med tanke på vad det kommunicerar.
Citera
2010-11-24, 11:20
  #80
Medlem
es6packs avatar
Vad är det för jävla system!
Citera
2010-11-24, 12:42
  #81
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64550.
Nått måste vara fel i deras system

SA ock våldtäkt -> mycket stor sannolikhet att det handlar om negrer, så felet är inte i systemt, utan i deras existens

edit: finns inte filmet ute eller? mest för att verifiera det jag påstod med stor sannolikhet, för jag tvivlar inte alls på att jag har rätt
__________________
Senast redigerad av Jafan89 2010-11-24 kl. 12:44.
Citera
2010-11-24, 15:14
  #82
Medlem
invisuss avatar
Får man fråga hur dom tänker?
Citera
2010-11-24, 16:58
  #83
Medlem
RelicDeluxes avatar
Är det någon som har en klar bild av vad som hänt egentligen?
Verkas spekulera hej vilt fast det verkar som att brottet inte riktigt klargjorts.....
Citera
2010-11-25, 10:25
  #84
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kånkel
Antagligen är flickan svart. De behandlas fortfarande som skit i Sydafrika tyvärr.
Åklagaren är alldeles uppenbart svart.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback