Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2004-08-26, 19:14
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Jag vågar lova att med Aftonbladets "ideologi" i åtanke så ligger Sundholm betydligt närmare en befordran erinran...

Tror inte att de fattat att allt han skriver är stulet rakt av. Eller så skiter de i det - men kan det verkligen vara så illa?

I dessa internettider borde väl åtminstone vanliga läsare reagera. Alla amerikanska tabloids ligger ju ute på nätet. Ibland är det skrattretande att slå upp Aftonbladet och se exakt samma story, varenda mening exakt oversatt till svenska, som man läst minuter tidigare i NY Post.... Och då kan man ge sig f-n på att det står Magnus Sundholm i by-linen.

Det värsta är att han är en j-vligt dryg person - man väntar bara på att någon ska slå näven i bordet, dra in hans tjänst, och skicka hem fanskapet till Sverige.
Citera
2004-08-26, 22:35
  #26
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottan
Det värsta är att han är en j-vligt dryg person - man väntar bara på att någon ska slå näven i bordet, dra in hans tjänst, och skicka hem fanskapet till Sverige.
Man kanske skulle tipsa amerikanska myndigheter om icke-amerikansk verksamhet och kopplingar till terrorism. Han kanske kan fortsätta sina journalistiska ambitioner från Guantanamo
Citera
2004-08-30, 11:04
  #27
Medlem
Fula Gubbens avatar
Alltid roligt när journalist-parasiter gör bort sig, särskilt på stöddiga "folkbildaren" DN

Provade DN ett halvår nyligen men var tvungen att switcha tillbaka till SvD så fort prenumerationen gått ut; vilken hemsk 1970-talsattityd de har i DN

- F.G
Citera
2004-08-30, 12:49
  #28
Medlem
jonny99s avatar
"- Detta, sade Åsmundsson förklarande, är mannen bakom vårt klipparkiv. Dessutom har han till uppgift att stryka ner mötesreferat, sovra födelsedagsnotiser, tacka nej till poesi, förutsäga nästa veckas väderlek och stjäla nyheter ur konkurrenttidningen under iakttagande av nödiga försiktighetsmått så att tillgreppet inte märks.
Redaktör Torkel Tobias åhörde med största fattning denna tirad.
- Kan ni vänta i tio minuter, sade han till Paul, så är jag ledig och kan hjälpa er med vad ni vill.
- Naturligtvis. Blir ni störd om jag sitter här?
- Inte det minsta.
Tobias grep sig an med en notis, klippt ur ortskollegan. Han ändrade 'de skenande hästarna' till 'de skrämda djuren', bytte ut 'som lätt kunnat sluta olyckligt' mot 'som dessbättre slutade väl', kastade med van hand om ordningsföljden i nästa stycke och strök ett tjockt streck över 'enligt vad Folkbladet erfarit'. "

Ur H.K. Rönblom: Död bland de döda, 1954

Borgström är tydligen inte den förste som prövat den lätta vägens journalistik :-)

Citatet knyckt härifrånhttp://kornet.nu/blindhona/arkiv/2004_07.html
Citera
2004-10-12, 11:34
  #29
Medlem
Faustuss avatar
Ännu en plagiathistoria på DN:

http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...?version=34924
Citera
2004-10-12, 11:49
  #30
Medlem
Citat:
- Det här är en fällning man får ta. Det är god sed att man inte ältar sina fällningar, säger Jan Wifstrand.
Det låter ju synnerligen bekvämt. Ännu ett skäl att glädjas över min uppsagda DN-prenumeration.
Citera
2013-08-14, 11:30
  #31
Medlem
backbubbels avatar
Är det någon som vet vart Peter Borgström har tagit vägen? Efter hans plagierande av NY Times 2004, så har han försvunnit ifrån radarn så vitt jag kan se. Bor han fortfarande i NY? Lever han?
Citera
2018-03-01, 08:53
  #32
Medlem
tyskakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backbubbel
Är det någon som vet vart Peter Borgström har tagit vägen? Efter hans plagierande av NY Times 2004, så har han försvunnit ifrån radarn så vitt jag kan se. Bor han fortfarande i NY? Lever han?

Peter Borgström hämtade sig nog aldrig efter skandalen. Han avled enligt denna släktforskningssajt 55 år gammal i New York den 9 september 2012.
https://www.geni.com/people/Peter-Bo...00010224298928
Citera
2018-03-03, 22:24
  #33
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backbubbel
Är det någon som vet vart Peter Borgström har tagit vägen? Efter hans plagierande av NY Times 2004, så har han försvunnit ifrån radarn så vitt jag kan se. Bor han fortfarande i NY? Lever han?

Citat:
Ursprungligen postat av tyskakuten
Peter Borgström hämtade sig nog aldrig efter skandalen. Han avled enligt denna släktforskningssajt 55 år gammal i New York den 9 september 2012.
https://www.geni.com/people/Peter-Bo...00010224298928
Fick inte han Multipel Skleros eller något liknande?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback