Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-28, 21:43
  #1081
Medlem
Funderarmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunisien
Jag är redigt besviken faktiskt, twittrar man om att världen kommer att förändras så förväntas bra skit som t.ex. 9/11 avslöjanden eller något för fan.

Bli inte besviken än, det du har läst är medias första "nyheter" på vad dom 2.7 miljoner dokumenten innehåller.
Citera
2010-11-28, 21:45
  #1082
Medlem
Tycker folk verkligen att faktumet att amerikanska diplomater spionerat på Ban-Ki Moon är en "mindre grej?"
Citera
2010-11-28, 21:45
  #1083
Medlem
NiiitrOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
De har tillgång till 250k av de 2.8m dokumenten, dvs en elftedel. Materialet finns för övrigt redan ute på torrentsajter, det är dekrypteringsnyckeln vi väntar på.

Materialet finns t.ex här: http://mintorrent.com/54paBw/insuranceaes256

Hur "öppnar" jag filen där man skriver in password ?
Citera
2010-11-28, 21:45
  #1084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funderarmusen
Bli inte besviken än, det du har läst är medias första "nyheter" på vad dom 2.7 miljoner dokumenten innehåller.

Man kan fråga sig om WL har medvetet valt att undanhålla vissa dokumenten som media inte känner till. Återstår att se när de vågar släppa fram lösenordet till insurancefilen.
Citera
2010-11-28, 21:46
  #1085
Medlem
vet inte om detta besvarats tidigare men kmr man få nyckeln till insurancefilen 23:00 lr publiceras bara materialet på wikileaks.org då?
lr innehåller den inte ens de 3 miljoner dokument som ska publiceras ikv?
Citera
2010-11-28, 21:46
  #1086
Medlem
Assynjas avatar
men känns lite oroande på samma gång.. tänk om detta skulle vara *tändande gnistan* till ett tredje världskrig precis som gavrilo var..
Citera
2010-11-28, 21:47
  #1087
Medlem
shmuels avatar
http://www.nytimes.com/2010/11/29/wo...s.html?_r=2&hp

Citat:
Bargaining to empty the Guantánamo Bay prison: When American diplomats pressed other countries to resettle detainees, they became reluctant players in a State Department version of “Let’s Make a Deal.” Slovenia was told to take a prisoner if it wanted to meet with President Obama, while the island nation of Kiribati was offered incentives worth millions of dollars to take in Chinese Muslim detainees, cables from diplomats recounted. The Americans, meanwhile, suggested that accepting more prisoners would be “a low-cost way for Belgium to attain prominence in Europe.”

USA gör lite hur de vill.
Citera
2010-11-28, 21:47
  #1088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Det står på expressen att wikileaks har råkat ut för en Ddos-attack.
Men det jag undrar är, är det här verkligen det som kommer ändra världshistorien som dom sa? Att USA kallar ledare runt om i världen för fåniga namn?...

Jag hoppas fan att dom har något extremt mycket mer att komma med.

Tidningar i bla. england har fått D-Notice typ 1 och 5 om detta.

Så tidningarna kommer bara ta fram sånt som är "skvaller" kom ihåg det 3 miljoner dokument och tidningar som är PK kommer bara skriva om såna fåniga grejer...de som vill ha sanningen får leta själva när ALLT är släppt om en vecka eller två!

Kom ihåg USA skulle inte gå helt bananza och varna massa länder och säga det risk för amerikansk säkerhet och amerikanska liv om det var sånt strunt som att förolämpa personer hit o dit!
Citera
2010-11-28, 21:47
  #1089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiiitrO
Hur "öppnar" jag filen där man skriver in password ?

du laddar ner AESCrypt först, googla bara...
sedan högerklickar du på filen--->AES Encrypt så kmr en ruta upp där du kan skriva in passet
Citera
2010-11-28, 21:48
  #1090
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assynja
men känns lite oroande på samma gång.. tänk om detta skulle vara *tändande gnistan* till ett tredje världskrig precis som gavrilo var..
Om vi drar på oss armadillohatten (jag har en egen) och faktiskt leker med tanken att det händer. Är det inte det rätta då om kriget faktiskt baseras på sanningar? Eller är det bättre att leva i ovisshet?
Citera
2010-11-28, 21:49
  #1091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Tycker folk verkligen att faktumet att amerikanska diplomater spionerat på Ban-Ki Moon är en "mindre grej?"

Ja, för att på FB finns massvis med idioter som tror att det ska komma något typ om att USA sprängde WTC eller liknande. Ja.. man häpnar över vad folk tror ibland.
Citera
2010-11-28, 21:50
  #1092
Medlem
Sammanställning så vi slipper alla "jag har inte hängt med men..."

Hur får wikileaks tag på dessa dokument?
Wikileaks får tag på dokument genom att personer skickar in dokumenten till wikileaks via en krypterad mail.
Hur öppnar man insurance.aes filen?
Med windows laddar du hem AEScrypt. Du högerklickar på insurance.aes och trycker på AES encrypt. En ruta kommer ploppa fram där den promptar dig efter ett lösenord. När du har lösenordet skriver du in det i rutan.

På AEScrypts hemsida finns även instruktioner etc. till andra operativsystem än windows.

När kan jag kolla på dokumenten?
Just nu finns bara viss sammanställning av dokumenten på nyhetssidor. Vill du ta del av alla dokument i oförändrat skick så väntar du till kl 23:00
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback