Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-12, 20:25
  #13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Jag kan inte välja en återställnings punkt. Jag kan inte hitta någon systemåterställning på det viset. Det som jag hittar är endast en total återställning.

Jag försöker söka på ''System reset'' eller helt enkelt ''Systemåterställning'', men ingen god resultat på att välja datum. Jag har själv använt det en gång i tiden och behöver nog det idag.

Men jag kan inte hitta det på datorn. Hur gör jag då?

Kan denna guide hjälpa dig?

https://support.microsoft.com/sv-se/...all-windows-10
Citera
2018-10-12, 22:46
  #14
Medlem
Vanlig systemåterställning kan fungera. Det finns även program som ligger någonstans mellan en systemåterställning och full disk backup och där kan man ställa in hur lång tid tillbaka du vill rulla till.
Citera
2018-10-15, 00:08
  #15
Medlem
För att skapa eller ändra återställningspunkt i win. 10 home.
Kontrollpanelen
System och säkerhet
System
Till vänster klickar du på Systemskydd
Där kan du både ändra eller skapa ny återställningspunkt
Citera
2018-10-16, 14:51
  #16
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitsen
För att skapa eller ändra återställningspunkt i win. 10 home.
Kontrollpanelen
System och säkerhet
System
Till vänster klickar du på Systemskydd
Där kan du både ändra eller skapa ny återställningspunkt

Genom att aktivera systemskydd så menar de att man kan ångra oönskade ändringar genom att återställa datorn till en tidigare tidpunkt. Men var ställa man in den här tidpunkten, om du vet? Eller gör datamaskinen det själv, automatiskt, och ger sedan förslag på olika tidpunkter man kan välja mellan?

Bra råd du ger annars, dessa stämmer.
Citera
2018-10-21, 00:49
  #17
Medlem
GalFisks avatar
Systemåterställning kan bara ställa tillbaka Windows, inte dina filer.
Har du raderat en fil totalt, behöver du istället ett filräddningsprogram. Jag har använt Recuva förr. Alla ändringar på disken riskerar att din info skrivs över, så gör inga återställningar och använd inte datorn till något. Installera istället programmet i en annan dator, och sätt in din disk i den som extra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback