Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-22, 18:59
  #1
Medlem
CpGurrAs avatar
Hej!

Sitter med en kamrat som ska försöka få extrahera sina citodon till så rent kodein det går.

Jag har letat och sökt på forumet men hittar inte på någon bra förklaring så vänder mig till er.
Jag behöver länkar till inlägg här på forumet som ger bra info och även om någon kan beskriva någon metod nu här i tråden.

Vi har iaf tänkt krossa 20st piller och blanda i vatten, 2-3ml per tablett och sedan låta stå i kylen någon timme för att sedan filtrera med kaffefilter och på så sätt få ut en bra lösning.

Tacksam för alla bra svar.
Citera
2010-11-22, 19:04
  #2
Medlem
Sjoestedts avatar
Metoden kallas för Cold Water Extraction, så testa att sök efter CWE.
Citera
2010-11-22, 19:06
  #3
Medlem
tillbakas avatar
minns jag rätt så är de la blanda och krossa dem i kallt vatten, häll sedan genom kaffefilter och kodeinet stannar kvar i filtret?

är jag helt bakom flötet nu?
Citera
2010-11-24, 14:55
  #4
Medlem
DhaStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Hej!

Sitter med en kamrat som ska försöka få extrahera sina citodon till så rent kodein det går.

Jag har letat och sökt på forumet men hittar inte på någon bra förklaring så vänder mig till er.
Jag behöver länkar till inlägg här på forumet som ger bra info och även om någon kan beskriva någon metod nu här i tråden.

Vi har iaf tänkt krossa 20st piller och blanda i vatten, 2-3ml per tablett och sedan låta stå i kylen någon timme för att sedan filtrera med kaffefilter och på så sätt få ut en bra lösning.

Tacksam för alla bra svar.

du har ju svarat på din egna fråga? ><
Citera
2010-11-25, 22:13
  #5
Medlem
g00dstuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DhaStoner
du har ju svarat på din egna fråga? ><
haha +1

TS ville bara berätta att han vet hur man gör ett CWE
Citera
2010-11-25, 23:28
  #6
Medlem
Biohazaards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g00dstuff
haha +1

TS ville bara berätta att han vet hur man gör ett CWE

ja man heter ju inte CPgurra ppå FB för intet
Citera
2010-12-07, 13:00
  #7
Medlem
CitodonBruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tillbaka
minns jag rätt så är de la blanda och krossa dem i kallt vatten, häll sedan genom kaffefilter och kodeinet stannar kvar i filtret?

är jag helt bakom flötet nu?
Tvärtom, Paracetamolet stannar kvar i filtret.
Citera
2010-12-08, 14:56
  #8
Medlem
angestmannens avatar
Hur var det nu då, var det Paracetamolet eller Kodeinet som stannade i filtret? Nu står det 50-50.
Citera
2010-12-08, 15:44
  #9
Medlem
CitodonBruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Hur var det nu då, var det Paracetamolet eller Kodeinet som stannade i filtret? Nu står det 50-50.
Jag har rätt, så är det.
Citat:
Ursprungligen postat av 666FaceBreaker*
Kemsikt sätt så är kodein vattenlösligt och paracetamol är det inte, dock så anser jag att "kodein-shoten" som skall drickas är helt och hållet avskyvärd!
https://www.flashback.org/sp11164970

Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Anledningen att det fungerar med paracetamol (alvedon, citodon) är för att paracetamol inte alls är lika vattenlösligt som kodein.
https://www.flashback.org/sp17404785
Citera
2010-12-08, 18:36
  #10
Medlem
det finns CWE guide få första sidan i opiater f.a.q tråden eller om det är kodein tråden. Någon av dom två är det.
Gör så som ni tänkt så blir det bra.
Citera
2010-12-08, 18:49
  #11
Medlem
overtrips avatar
Ta helst ljummet vatten när du blandar ut dina Citadon, tycker det gett bäst resultat då!


Lycka till.

O.T
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback