Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-22, 12:54
  #1
Medlem
Hej, har funderat över en sak: Vissa personer man känner har extremt många sökträffar och vissa andra hittar man inget på. Jag har själv skrivit vissa inlägg eller mail där jag ex nämnt mitt namn sedan har jag sökt på mitt namn på google och så har ex mailkorrespondens från forum dykt upp.

Det är inte aktuellt att ha skyddad identitet så hur gör man för att bli mer annonym på internet? Så det inte dyker upp massa träffar när man googlar sitt namn?
2010-11-22, 12:55
  #2
Medlem
Defunctuss avatar
Undvik att utelämna uppgifter om dig själv på internet.

Ja det gäller facebook och alla andra skitsidor med.
2010-11-22, 12:57
  #3
Avstängd
Börja använda ditt andranamn mer flitigare?
2010-11-22, 13:12
  #4
Medlem
Finns väl sidor som www.hidemyass.com
2010-11-22, 13:20
  #5
Medlem
TroyMcLures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiltonf
Hej, har funderat över en sak: Vissa personer man känner har extremt många sökträffar och vissa andra hittar man inget på. Jag har själv skrivit vissa inlägg eller mail där jag ex nämnt mitt namn sedan har jag sökt på mitt namn på google och så har ex mailkorrespondens från forum dykt upp.

Det är inte aktuellt att ha skyddad identitet så hur gör man för att bli mer annonym på internet? Så det inte dyker upp massa träffar när man googlar sitt namn?

Några tips:
Använd många olika användarnamn och välj dessa utan koppling till ditt riktiga namn.

I den mån det är möjligt, använd aldrig ditt riktiga namn. Har du däremot ett vanligt namn som "Anders Johansson" har detta naturligtvis mindre betydelse.

Använd flera e-post-adresser och välj dem beroende på sammanhang. Det är enkelt att registrera en ny adress och vidarebefodra alla mail till det e-post-konto som du normalt använder.

Om du har ett konto där det finns information som kan knyta dig till en person IRL kan du använda sig av desinformation. Istället för att ange din exakta ålder anger du en ungefärlig. Istället för att hävda att du bor i staden x hävdar du att du bor i staden y osv. En person som söker på ditt namn kommer således inte med säkerhet kunna säga att det är du som ligger bakom kontot eftersom många av uppgifterna inte stämmer.
2010-11-22, 13:43
  #6
Medlem
Jag har vanligt förnamn men mitt efternamn är ju ganska unikt. skadan är redan skedd(ser mig på många sidor) måste man kontakta varje sida. Man vill ju vara någorlunda anonym, dvs välja själv vad man vill delta på.
2011-05-20, 07:17
  #7
Medlem
black_devils avatar
för fan du e knappast ensam om att fråga detta om du överhuvudtaget orkat söka så finns det trådar om hur man blir anonym här på flashback sök först fråga sen.

tråd låst?
2019-02-14, 01:06
  #8
Moderator
Ruskigbusss avatar
Tråd låst.
/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback