Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2012-10-17, 11:04
  #61
Medlem
Det heter väl inte ens Svalan längre? Har för mig att de håller på att byta namn till GoGo, de hänger väl ihop med GoGo Green som är hålet i väggen bredvid. Tidigare hade de ju inte så stor konkurrens, nu ligger BK bredvid och China Box mittemot, har inte ätit där på år och dag.

Och jag betonar igen, Bulltoftas burgare är ingen riktig burgare, det är en rejäl pannbiff, om än en väldigt god sådan. Bara så ingen går dit och sen blir kränkt av att det inte är 100% nötkött.
Citera
2012-10-17, 13:43
  #62
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Jag har inte provat någon av dom andra, men Bulltofta kött i Bulltofta är den bästa hamburgare som jag käkat. Jag tror den blir svårslagen men jag skall testa tusen och två bara för sakens skull. Var ligger dom och har som lunch öppet?


Tusen2 ligger på Bergsgatan upp mot Amiralsgatan
Citera
2012-10-17, 16:58
  #63
Medlem
Jag hade helt glömt bort Bulltoftaburgaren. Fyfan vad fin den är.
Den kommer lätt på en stark andra plats.
Citera
2012-10-17, 17:00
  #64
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Tusen2 ligger på Bergsgatan upp mot Amiralsgatan

Tusen tack! Skall kolla in det nästa vecka...
Citera
2012-10-19, 19:43
  #65
Medlem
O Learys på Entre har varje fredag en hamburgar-buffe' som är väldigt bra! Otaliga tillbehör, fina burgare, såser, bacon, pommes, smält ost och annat onyttigt i stora lass. måste ni testa, ät tills ni dör
Citera
2015-12-23, 18:53
  #66
Medlem
Den sämsta då ?
Citera
2015-12-23, 18:56
  #67
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CDC
Paddys och Mello Yello har båda vansinnigt goda burgare.

Stekta efter beställning och på ren oxfärs...1000 & 2 försteker ju köttet och har i värmeskåp...inte samma känsla.

Kon är det enda djur som byter namn när den dör. Eller menar du verkligen kött från en tjur med stor penis?
Citera
2015-12-29, 20:06
  #68
Medlem
Det har ju dykt upp en del bra ställen senaste tiden i Malmö. Surf shack är en av det bättre. Även bra garlic fries som är kanon där. ?
Citera
2018-03-23, 14:24
  #69
Avstängd
Sherberts avatar
Djaklar vilket utbud utav burgare de har pa Tusen & 2 (!), nagon som varit dar nyligen, haller de kvaliten?

ORIGINAL
Grundburgaren med dressing, sallad, tomat, rödlök & gurka
DIJON
Nässtark burgare med dijonsenap & pepparrotsblandning
VITLÖK
Burgare med skivad färsk vitlök
AJVAR
Ajvar Relish, grönsaksröra från Balkan med auberginer och paprika
GURKMIX
Burgare med gurkmajonnäs
OST
Ostburgare med krämiga cheddarostskivor
BACON
Baconburgare med knaperstekta baconskivor
AMERICANA
Klassikern med knaperstekt bacon och krämiga cheddarostskivor
toppad med majonnäs
ITALIA
Medelhavsburgaren med mozzarellaost, skinka och pesto
BENGAL
Kryddig burgare med jalapenos och mango chutney (Bengal Style)
CUBANA
Tropisk burgare med ananas, skinka och het papayasalsa
CHILI
Den heta burgaren med jalapenos, krämiga cheddarostskivor och chipotle-glaze
JACK DANIELS
Burgare med krämiga cheddarostskivor och JD BBQ-sås
HONEYMOON
Styrkegivar burgaren med calvadoscheddarost, skinka och flytande honung
HADI RAJA
Burgare med jalapenos, mango raja röra och cheddarostskivor
ROYALE
Kungliga burgaren med ädelost, skinka och tapenade
TRUCKER
Baksmälla burgaren med knaperstekta baconskivor, stekt ägg, krämiga cheddarostskivor och Johnny´s Senap
ELVIS
Rock n´Roll kungens favorit med knaperstekta baconskivor, banan, jordnötssmör och krämiga cheddarostskivor
TEXAS
Cowboy burgaren med hackad färsk chili, knaperstekta baconskivor och husets heta whiskysås
LONEWOLF
Husets lökigaste burgare, färskost med gräslök, vitlök, stekt lök, toppad med harissa.
SECOND HONEYMOON
När Honeymoon inte räcker till så tar man helt enkelt en Second Honeymoon med kasar ost, rostad squash, "clotted cream" och flytande honung
PUCKÓ
Mjukisburgaren med Puck (mjukost), rostad lök, krämiga cheddarostskivor och sucuk
LE GUERRE
Här är en burgare för alla anarkister, gorgonzolaost, 135:- senapsmarinerade päron och soltorkade tomater
HEART ATTACK
Burgare med kasar ost, bacon, stekt ägg, stektlök, majonnäs topping. Rekommenderas ej för de med svagt hjärta
SOUFFLE DU DIABLE
Hamburgaren som gud glömde med vitlöksmarinerade 135:- auberginer, färsk chili, vitlökskorv och cognacsås
GOATS FIG
För alla chèvre älskare, en oslagbar kombination av chèvre och fikonmarmelad
ROSE RED
Burgaren som hemsöker dig med färsk chili, brie och rosmarmelad
JUGGERNAUT
Gå genom väggar med vår mest extrema burgare hittills, innehållande jalapeños, cheddarost, jordnötsmör, bacon, chipotleglaze och lökringar
GROUND ZERO
Här är svaret till alla som tyckte att Texasburgaren var klen, med knaperstekt bacon och världens hetaste chiligryta garanterar vi diaboliska upplevelser.
MOLE - MOLE
En burgare med guacamole, färsk chili, mozzarella ost och bacon
Citera
2018-06-16, 02:13
  #70
Medlem
Surf Shack, Charlie's och Casual har alla bättre burgare än Tusen 2.
Citera
2018-06-17, 15:15
  #71
Medlem
mortuus82s avatar
Surfs shack tänkte jag testa men efter att ha läst lite recensioner på google maps så skippar jag det tror jag, verkar svårt hitta vettiga burgare i denna stad tyvärr..

bara kolla vad folk tycker om dom lite omdömen postat nedan, inget höjdarställe direkt.


Citat:
Åt en surf burgare med pommes och blev mycket besviken på denna lunchen då pommes frites var mjuk och det var väldigt lite lök och dressing på burgaren. Personalen uppträdde ej heller välkomnande r vi anlände utan verkade snarare besvärade. Stor besvikelse då detta tidigare varit mycket bra personal och mycket bra mat. Tråkigt.


Citat:
Har ätit och tagit hem maten flera gånger från Limhamnsvägen och varit nöjd. Idag blev jag dock riktigt besviken med order:1232815.

Jag har aldrig sett en hamburgare som ser mer ledsen ut än den jag åt, inte ens på nått fyllehak kl 4 på morgonen. "Grilled Mushroom" verkade ha legat i vätska sen morgonens förberedelser då den var både färglös och smaklös, men vätskan fick jag iaf med för botten brödet va som att tugga på en blöt trasa. Sen att Bbq såsen glömdes bort på 3 av 3 hamburgare gjorde inte upplevelsen bättre.

Absolut bottenbetyg på dagens deprimerande prestation. En riktig blåsning med tanke på vad ni tar betalt.👎


Citat:
Slappt bemötande. Hajpen är över för detta stället. Åt där idag, hamburgaren va för well done, ingen saftighet kvar. Pomfritesen va mjuka och tråkiga. De måste va på tårna och inte bli bekväma, man får nästan känslan att de tycker det är jobbigt med så mycket kunder. Ge det sex månader så kommer ett annat hamburgerhak som folket går till...


Citat:
Sjukt dåligt bemötande! Kommer aldrig äta här igen! Jag stod vid kassan och ville beställa och personalen tittade inte ens på mig.. blev total ignorerad trots att jag försökte få kontakt. Inte så mycket folk i restaurangen heller. Vissa borde inte få jobba inom service. Detta var på gamla väster i malmö.

Citat:
Tyvärr de gånger vi beställt mat härifrån så har det ALLTID saknats något våra ordrar. Allt från pommes till dippor till milkshakes. Den gång vi ringde upp blev vi väldigt dåligt bemötta och fick i princip veta att det inte fanns något de kunde göra åt att de gjort fel. Skippar nog Surf schack i fortsättningen, maten är helt ärligt inte tillräckligt god.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback