Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-01, 13:10
  #181
Medlem
Några år senare, men hur gick det tillslut TS? Började du studera?
Citera
2017-06-02, 02:22
  #182
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Jo, men med din läsförståelse och argumentationsteknik så är det väl ganska tveksamt om du någonsin skulle kunna hamna i en sådan situation, va?

Men tack för sammanfattningen. Tar tillfället att förtydliga här, om det skulle vara oklart för någon som till skillnad från dig faktiskt har en hjärna, att jag inte tror att det är kört.

Tror att det är individuellt för det första. Jag har ju beskrivit att jag inte har några meriter överhuvudtaget, utan att jag börjar från 0. Det är väl bara sunt om jag känner att det är något oroväckande.

Sedan så passar man väl in bättre om man är i rätt ålder, både på utbildningen och i arbetslivet sedan?

Det finns mycket att säga för och emot. Jag tror däremot, utan att gå in närmare på någonting i detalj, att det skulle passa mig bra med en utbildning.

Jag undrar också hur det gick
Citera
2017-06-02, 12:36
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirMakkie
Några år senare, men hur gick det tillslut TS? Började du studera?

Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Jag undrar också hur det gick

Dessvärre verkade som han blev kriminell och deprimerad.

(FB) Vill gärna leva, men funderar på att ta livet av mig istället
(FB) Är jag efterlyst?
(FB) Hur sabotera bjälkar? Plantera hussvamp?
Citera
2017-06-02, 14:59
  #184
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Dessvärre verkade som han blev kriminell och deprimerad.

(FB) Vill gärna leva, men funderar på att ta livet av mig istället
(FB) Är jag efterlyst?
(FB) Hur sabotera bjälkar? Plantera hussvamp?

haha, ja då var TS kanske inte seriöst ute efter att plugga på universitetet från första början
Citera
2017-08-12, 11:23
  #185
Medlem
Jag har inte slutfört någon examen, men har ändå pluggat en hel del. Det hade jag dock redan innan den här tråden, vilket säkert nämns också.

Jag har inga problem just nu, men de kan dyka upp igen precis som de gjort ett antal gånger förr.

Är det nåt mer specifikt jag kan svara på? Min respekt för högskoleutbildning har inte stigit med åren.
Citera
2017-08-12, 12:10
  #186
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Jag har inte slutfört någon examen, men har ändå pluggat en hel del. Det hade jag dock redan innan den här tråden, vilket säkert nämns också.

Jag har inga problem just nu, men de kan dyka upp igen precis som de gjort ett antal gånger förr.

Är det nåt mer specifikt jag kan svara på? Min respekt för högskoleutbildning har inte stigit med åren.

Ångrar du att du inte fullföljde någon utbildning under de här sju åren som har gått eller är du nöjd med din tillvaro ändå?
Citera
2017-08-12, 12:19
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Ångrar du att du inte fullföljde någon utbildning under de här sju åren som har gått eller är du nöjd med din tillvaro ändå?

Nej, då utbildningarnas kvalité var så låg som den var.

Många högre utbildningar presenteras helt felaktigt. Beroende på socioekonomisk tillhörighet kan man få det inpräntat att man kommer göra klassresa eller att det är något viktigt eller fint att utbilda sig. Den faktiska verkligheten ser annorlunda ut och det handlar om bortkastad tid.
Citera
2017-08-13, 11:42
  #188
Medlem
the juntos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Nej, då utbildningarnas kvalité var så låg som den var.

Många högre utbildningar presenteras helt felaktigt. Beroende på socioekonomisk tillhörighet kan man få det inpräntat att man kommer göra klassresa eller att det är något viktigt eller fint att utbilda sig. Den faktiska verkligheten ser annorlunda ut och det handlar om bortkastad tid.

Sant till viss del men man man skaffar sig inte nödvändigtvis en examen för att förverkliga sig själv utan för att få ett papper så att man kan gå vidare efter det. Svårt att få roliga jobb annars... Dessutom blir utbildningen precis så som du gör den till. Du sätter dina egna begränsningar.
Citera
2017-08-14, 21:15
  #189
Medlem
Oavsett vad en utbildning är eller inte är. Det resulterar i ett (förhoppningsvis) roligare jobb med (förmodligen) bättre betalt.

En utbildning är den bästa investering du kan göra om du tittar på vilka möjligheter det öppnar.
Citera
2018-01-04, 16:10
  #190
Medlem
Helvete jag känner att klockan tickar är själv 27 år gammal.
Citera
2019-01-06, 23:30
  #191
Medlem
Egentligen handlar det väl ok hur man skall klara sig finansiellt, går man från 26 000 brutto och har lån på lägenhet och bil kan jag förstå att det blir ett svårt beslut

Det viktiga är att man väljer en utbildning där det finns en framtid

Viktigaste är att veta belöningen nämligen att man kan få en fast tjänst och jobba överallt i Sverige med en särskild utbildning, för mig finns motivationen att läsa mig till något för att därefter bosätta mig i ett litet samhälle i Norrland
Citera
2019-01-07, 07:43
  #192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure
Helvete jag känner att klockan tickar är själv 27 år gammal.

Tunt CV? Saknar helt utbildning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback