Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-21, 07:00
  #337
Avstängd
Alphaelites avatar
Säg sanningen.
Citera
2017-10-21, 20:15
  #338
Medlem
EDIT: Nevermind, jag vet inte ens vad min poäng var
__________________
Senast redigerad av maritbergman 2017-10-21 kl. 20:34.
Citera
2017-10-21, 23:09
  #339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Föreslå att ni ska börja med en hälsosammare livsstil tillsammans? Om hon frågar om du tycker att hon är tjock eller något sånt får du väl säga att du tänker på framtiden och hälsan. Hitta någon aktivitet att göra tillsammans som innebär att ni rör på er.

PS sluta "driva med fetton" på jobbet. Vet att jargongen är äcklig inom din branch men usch nej.

Det är väl jättebra att han har en taskig jargong på jobbet och kanaliserar sin frustration på tjockisarna där, trycker ner dom och får dom att må dåligt? Bättre det än hans flickvän ju.
Citera
2017-10-22, 01:58
  #340
Medlem
Ash-hadus avatar
Varje gång du knullar en fet tjej dör en del av din själ! Rädda dig själv!
Citera
2017-10-22, 10:17
  #341
Medlem
Du ska vägra ligga med henne. Det löser alla dina problem.
Citera
2017-10-22, 13:25
  #342
Medlem
dumpa fettot.
Citera
2017-10-22, 21:03
  #343
Medlem
vasaduellers avatar
Konfrontera INTE!!!

Tro mig, det fungerar helt motsatt med de flesta kvinnor. Det kan fungera fantastiskt, med andra killar, och med tjejer som tänker lite mer som killar samt som är helt nöjda (i verkligheten) med sina kroppar.

Att försöka vädja till logik och välvilja, hos en kvinna, i fråga om sådana här saker, fungerar INTE!!!

Oavsett hur finkänsligt och omtänksamt du försöker lyfta något sådant, så är risken överhängande att kvinnan enbart tolkar det som en elak attack, av mannen hon älskar, precis där hon är som allra känsligast. Det går inte att påverka. Det är bara att acceptera.

Mitt bästa tips är att du lär dig att acceptera och älska henne, oavsett vikt. Det går faktiskt. Om hon skulle dumpa dig nu, så skulle du inse att du faktiskt älskade henne precis, exakt så som hon är. Just nu är du bara påverkad av diverse idealbilder som du har i ditt eget huvud. Dessa bilder betyder ingenting. De gör dig olycklig. Släpp dem! Om du lyckas släppa dem, så ger det dig en chans att leva ett lyckligt liv med tjejen. Tro mig, allt jag skriver är självupplevt.

Det bästa du kan göra, i fråga om alla aspekter av situationen, är att få henne att känna sig så nöjd som möjligt med sig själv. Arbeta enbart med att stärka hennes självkänsla och självbild. Du ska inte underblåsa olika försvarsmekanismer, där hon låtsas trivas med sig själv, för att orka härda ut. Men du ska göra allt för att underbygga en äkta självkänsla och självacceptans hos henne. Om du lyckas med det, så kommer hon kanske att bli stark nog för att ta itu med eventuella vikt/hälsoproblem i praktiken också.

Sedan så kan du ju föreslå promenader, köpa hem och laga nyttig mat etc etc. Fast det skall ske helt naturligt, utan att det på något vis förknippas med förväntningar om förändring eller kritik av hennes kropp, beteende etc.

Ja, det är så svårt med kvinnor. Men om du vill ha en lycklig kvinna, och en lycklig relation, så är det det jobbet som man får lägga ner. Alternativt dumpa och hitta en kvinna som håller sig i form av egen kraft. Att försöka prata om saken, med en vanlig kvinna, gär INTE!!

Lycka till!
Citera
2017-11-09, 04:45
  #344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ITCHYYYY
Se till att ni börjar gå ut och göra hälsosamma aktiviteter tillsammans?
Exakt och starkare band får ni även genom detta.
Citera
2017-11-09, 04:47
  #345
Medlem
Ge henne hennes favorit frukost på sängen varje morgon och tryck i bantningskurer hehe 😁
Citera
2017-11-09, 07:46
  #346
Medlem
Nedomanskys avatar
Lämna henne, hon blir deprimerad o gå ner i vikt, ta sedan upp bekantskapen igen...
Citera
2017-11-09, 08:02
  #347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfen22
Fallet ær som sådant, jag och min nuvarande flickvæn har varit tillsammans i 3 år. Nær vi først møtte varandra var hon hur fin som helst. Jag har inga klara mål på vad hon vægde men hon var i alla fall smal. Efter ca ett år in i førhållandet børjade jag mærka att hon la på sig. Detta gjorde ingenting før mig eftersom hon fortfarande var vældigt vacker. Men nu på senare tid børjar de gå øver styr, hon æter mer æn vad jag gør, och varje dag dricker hon 1.5 liter cola och en påse chips. Detta ær en av hennes fasta rutiner. Skulle gissa på att hon væger øver 90 kilo och jag børjar må vældigt dåligt øver detta.

Till frågan: Hur ska jag få min flickvæn till att børja træna? Vet av egen erfaring att det værsta man kan gøra ær att konfrontera henne med hur jag kænner... Vet inte vad jag ska ta mig till ? Behøver råd! Tack på førhand

Låt henne växa och öka i densitet. Om hon inte mår dåligt så är det bara att köra på. Jag antar att du står för alla räkningar och utgifter?
Citera
2017-11-09, 08:09
  #348
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugg
Orkar inte skapa in ny tråd så väcker liv i denna gamla tråd.
Min sambo börjar bli fet o hon säger själv att hon är det. Men 2-3 ggr i veckan handlar hon chips och sen blir fredagsmys med öl o ostbågar.
Jag tänder inte direkt på henne när hon ligger där i sängen med sina 3e nivåer av fläsk. Jag vill ju inte säga att hon är fet. Vad ska man göra för att hon ska köpa mindre skit?
Jag jobbar personligen inom kockyrket är där finns det fetton överallt som man vågar driva med men inte riktigt med sin tjej då hon tidigare har haft anorexia o ångest.

Rakt på sak är det enda rätta, även om hon kan bli ledsen. Annars kommer inte budskapet fram. Så är det bara. Förklara för fettot att det inte är skitsvårt att gå ner i vikt. Hjälp henne göra en plan. Om du inte är i toppform själv kan ni göra detta tillsammans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback