Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-05, 19:04
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damiel
Tänker göra precis samma sak som dig. Tyvärr tvivlar jag på att det finns.

Tror inte heller att det finns tyvärr. Det närmsta man kommer är nog ex www.travzonen.se och liknande management-spel där det gäller att träna hästar, ställa upp i lopp och skapa sig ett framgångsrikt stall (men det är inte på långa vägar så kul som ett online-Jägersrospel hade kunnat vara...). Annars kan man ju alltid spela på Atg-live, kräver dock faktiska pengar
Citera
2012-04-22, 17:21
  #26
Medlem
gulaLejonets avatar
urk travzonen var riktigt, riktigt tråkigt
Citera
2012-07-05, 16:05
  #27
Medlem
Bumpar denna tråden lite.

Köpte ett beg ex för någon sommar sen och haft mycket roligt med spelet under sommarkvällar i stugan. Dock upplever jag att bolagskorten är lite för överlägsna. Speciellt om man är många spelare. Har man dessa kan man vinna stort trots att man inte vinner varken loppen eller på betting. Vad säger ni?
Citera
2012-07-06, 08:43
  #28
Medlem
FarbrorKjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Bumpar denna tråden lite.

Köpte ett beg ex för någon sommar sen och haft mycket roligt med spelet under sommarkvällar i stugan. Dock upplever jag att bolagskorten är lite för överlägsna. Speciellt om man är många spelare. Har man dessa kan man vinna stort trots att man inte vinner varken loppen eller på betting. Vad säger ni?
Visst ökar de i värde med ökat antal spelare, men det är OK för mig.
Annars kan aktierna sticka iväg rejält om det blir goda odds, även det brukar påverkas av mängden spelare.
Citera
2014-07-18, 10:48
  #29
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Vad man kan hitta bland gamla trådar, gamla hederliga Jägersro, det var länge sedan.
Ska trumma ihop något gäng någon regnig eftermiddag.
Har kvar spelet någonstans.
Citera
2014-07-18, 17:23
  #30
Medlem
Konjacs avatar
Skön bump du langar herr dittling

Det är verkligen ett perfekt spel att damma av och köra innan man stoppar undan det igen.

För att föra tråden vidare, är det nån som har några sjyssta alternativa regler?
Citera
2015-03-14, 20:58
  #31
Medlem
Just invigt de små telningarna i Jägersros värld, detta efter ett loppisfynd av den gamla utgåvan, 20:- . Rigoletto vann tre lopp!

Jag märkte, som tidigare skribenter, att bolagen var lite för bra i jämförelse med själva loppen och vi sänkte alla arvoden, utdelningar osv med hälften till andra omgången, kändes bättre. Då jag köpte det begagnat undrar jag om allt var med, ska det bara vara 2 obligationer tillgängliga? Ska det bara vara 50% av totosyndikatet till salu? Sen verkade galoppkorten vara väldigt få i jämförelse med chanskorten. Nu menar jag inte den uppdaterade versionen, vars regler finns här http://www.algaspel.se/~/media/Alga/...gersro_SE.ashx utan i den gamla. I länken finns det förslag på spelvariationer som efterlysts tidigare i tråden, kan vara intressant.
Citera
2015-03-15, 09:49
  #32
Medlem
Wheatstacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victatorn
Just invigt de små telningarna i Jägersros värld, detta efter ett loppisfynd av den gamla utgåvan, 20:- . Rigoletto vann tre lopp!

Jag märkte, som tidigare skribenter, att bolagen var lite för bra i jämförelse med själva loppen och vi sänkte alla arvoden, utdelningar osv med hälften till andra omgången, kändes bättre. Då jag köpte det begagnat undrar jag om allt var med, ska det bara vara 2 obligationer tillgängliga? Ska det bara vara 50% av totosyndikatet till salu? Sen verkade galoppkorten vara väldigt få i jämförelse med chanskorten. Nu menar jag inte den uppdaterade versionen, vars regler finns här http://www.algaspel.se/~/media/Alga/...gersro_SE.ashx utan i den gamla. I länken finns det förslag på spelvariationer som efterlysts tidigare i tråden, kan vara intressant.

Grattis till fyndet!

Nu har jag inte spelet här, men 2 obligationer stämmer, och chanskortshögen var absolut tjockare än galoppkorten, det minns jag. Hur många aktier som fanns minns jag tyvärr inte.

Och angående bolagen så tycker inte jag att alla är för bra, men inköpspriset på några borde vara högre
Citera
2015-03-18, 07:47
  #33
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victatorn
Just invigt de små telningarna i Jägersros värld, detta efter ett loppisfynd av den gamla utgåvan, 20:- . Rigoletto vann tre lopp!

Jag märkte, som tidigare skribenter, att bolagen var lite för bra i jämförelse med själva loppen och vi sänkte alla arvoden, utdelningar osv med hälften till andra omgången, kändes bättre. Då jag köpte det begagnat undrar jag om allt var med, ska det bara vara 2 obligationer tillgängliga? Ska det bara vara 50% av totosyndikatet till salu? Sen verkade galoppkorten vara väldigt få i jämförelse med chanskorten. Nu menar jag inte den uppdaterade versionen, vars regler finns här http://www.algaspel.se/~/media/Alga/...gersro_SE.ashx utan i den gamla. I länken finns det förslag på spelvariationer som efterlysts tidigare i tråden, kan vara intressant.
20:- ! Det var väldigt billigt.
Aktierna ska var 10x10%.
2 obligationer är helt riktigt.
Om jag minns rätt, så ska det vara 20 galoppkort, och 30 chanskort.

Kul spel, tyvärr är det rätt lång speltid.
Citera
2015-03-18, 19:30
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
20:- ! Det var väldigt billigt.
Aktierna ska var 10x10%.
2 obligationer är helt riktigt.
Om jag minns rätt, så ska det vara 20 galoppkort, och 30 chanskort.

Kul spel, tyvärr är det rätt lång speltid.

Ja, speltiden ligger för oss lite över två timmar (vuxen+ 2 barn) men samtidigt vill jag inte ta bort några lopp då grabben fullkomligt älskar spelet, lopp 9 är viktigt för sista chansen att få ställa upp i Le Grand Prix.

Då blir det som i gamla tider, klippa till egna kort med nya aktier i totosyndikatet, fem tomma kort finns redan. Jag har 30 chanskort så du minns nog rätt, men bara 13 galoppkort...

Efterlysning till de inbitna nördarna eller någon som bara vill hjälpa till. Vad fattas?:

Jämn Fart, Påpasslig Jockey, Hästen slut, Hästen tröttnar (x3), Protest, Driv inte hästen för hårt, Dålig galopp, Snabb galopp (+2)(x2), Fin drivning (+4), Hästen går utmärkt (+5),

Är det några balla som saknas eller är balansen ok?

Sen måste jag ställa en regelfråga också. När man ska dra galoppkort för målridning och får "Protest" men har stjärnjockeyn, går man i mål då?
Citera
2015-03-24, 09:08
  #35
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victatorn
Ja,
Du saknar följande kort:

Snabb galopp, +2 steg, 3 st. (ska vara 5)
Fin inhämtning, häst som inte leder upprepar omgången sförflyttning
Stark framryckning, ställ hästen bakom ledande häst
Svag finish, flytta högst två steg vid målridning
Störtning, vänta tills alla har passerat er, gäller ej stjärnjockey

Protest gäller väl inte stjärnjockey, om jag minns rätt, står inte det på kortet ?

För övrigt har vi höjt priset på stjärnjockeyerna till 50000, som man inte får tillgodoräkna vid spelets slut.
Citera
2015-03-24, 21:00
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Du saknar följande kort:

Snabb galopp, +2 steg, 3 st. (ska vara 5)
Fin inhämtning, häst som inte leder upprepar omgången sförflyttning
Stark framryckning, ställ hästen bakom ledande häst
Svag finish, flytta högst två steg vid målridning
Störtning, vänta tills alla har passerat er, gäller ej stjärnjockey

Protest gäller väl inte stjärnjockey, om jag minns rätt, står inte det på kortet ?

För övrigt har vi höjt priset på stjärnjockeyerna till 50000, som man inte får tillgodoräkna vid spelets slut.
och det är nu jag tackar, bugar och bockar! nu när jag ser dem så minns jag just "stark framryckning", oproportionerligt bra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback