2004-07-09, 15:02
Medlem
tomibollens avatar
Ska åka ned till Göteborg med familjen över en helg
och eftersom ekonomin inte är av värdsklass så
undrar jag vilka Bra billiga restauranger eller Mattjapp
som finns.

Eftersom jag är helt vilse i pannkakan i Göteborg så
ta med en väganvisning.
Citera
2004-07-09, 15:09
Bannlyst
Testa denna:...

http://www.goteborg.com/templates/Re...st.asp?id=2278
Citera
2004-07-09, 15:18
Medlem
Mockens avatar
Jag kan rekommendera restaurangerna inne i Saluhallen på Kungstorget. All mat 40:- portionen. Blandad husmanskost, grekiskt, nudlar mm. Trångt som sjutton och en massa folk runtomkring.
Citera
2004-07-09, 17:34
Medlem
u_n_mes avatar
sen om din ekonomi e helt uppåt väggarna dålig så finns ju after work på Lilla london vid 5 tiden 25kr för en öl. Buffé ingår ganska god med korv potatis och sallad och lite annat gojs..
Citera
2004-07-09, 19:40
Medlem
tomibollens avatar
Lilla london kanske inte uppskattar om man knallar dit med en 14 och en 15 åring??

Men annars tack ändå man kanske åker dit utan avelsresultat
Citera
2004-07-11, 22:31
Medlem
Antar att du inte är ute efter McDonalds eller Burger King? En bra restaurang enligt mig är "Järnvägsresturangen" inne på Liseberg. Där får man under hela sommaren entrecote med pommes och bernäsås för 99 stålars. ..fast man åker ju på inträdet till Liseberg också, 50 pix / pers. (om man nu ändå inte ska dit).

Annars är Kompassen mitt i City ett bra ställe, där finns både svensk, grekiskt, italiensk etc etc att välja bland. Då slipper familjen kivas om vad för mat de ska äta och alla blir nöjda.

Vill man ha kinesiskt är restaurangen vid Palace i bunnsparken helt ok.

Vill man pröva på mongolisk mak är Bamboo vid packhuskajen både mysig, relativt billig och maten smakar bra.
Citera
2004-07-12, 15:25
Medlem
När jag var nere sist bodde jag på Hotel Eggers precis vid centralstationen. Runt hörnet från hotellet ligger en liten hamburgerkiosk. Där serveras en hamburgare som kallas Höglundare (har jag för mig, kan nån verifiera?) för 69 kronor. Från botten till topp: Bröd, sallad, burgare, ost, bacon, burgare, ost bacon, dressing, bröd. Helvete säger jag. Orkade inte ens äta hela. Men gott var det.

//Hickmott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in