2013-10-02, 18:17
Medlem
Jag skulle gissa att 90% av Jons inkomst kommer ifrån spons. Jon är en lika bra affärsman som skidåkare och tjänar BRA med pengar - och lever därefter.
Citera
2013-10-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakkimakkara
Har väl ett av de bästa kontrakten med redbull.

Ett av de i så fall ja. Vad jag vet har fotbollsspelaren Thierry Henry det bästa/dyraste kontraktet med redbull.
Citera
2013-10-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Ett av de i så fall ja. Vad jag vet har fotbollsspelaren Thierry Henry det bästa/dyraste kontraktet med redbull.

Varför sponsrar Red Bull något så löjligt som en fotbollsspelare, red bull står väl för fart, fläkt och adrenalin..... ( behöver vingar) ?
Citera
2013-10-03, 13:41
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snecko
Varför sponsrar Red Bull något så löjligt som en fotbollsspelare, red bull står väl för fart, fläkt och adrenalin..... ( behöver vingar) ?

Eftersom fotboll är 10000000000 gånger större sport än skidhoppning.
Citera
2013-10-03, 15:31
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snecko

Hela laget råkar heta New York Red Bulls, så det är knappast konstigt att största stjärnan i det (Henry) sponsras av dem.

Man kan på samma sätt fråga sig varför Red Bull plöjer ner så enorma pengar i något så otroligt dyrt som ett F1-stall. Om man bara ska vara häftig kunde man ju fortsätta sponsra motocrossåkare och folk som gör livsfarliga stunts, för en bråkdel av den summan.

Det handlar om vad man får ut av sina investeringar, vilket jag kan lova dig är väldigt noggrant kalkylerat. Det är ingen jävla välgörenhet man håller på med. Fotboll är världens största sport - som växer mycket i USA - och Henry är en av de största stjärnorna där, liksom ett väldigt stort gammalt namn i Europa.
Citera
2013-10-03, 20:15
Medlem
potatislandets avatar
Det jag sett av Jon Olsson på stureplan och i Åre så är det riktigt tramsigt som han håller på. Det ser pinsamt ut när han flashar med stora shot-brickor och skumpa-beställningar - ofta med hejduken Byggmark i släptåg. För att vara elitidrottsmän så beter dom sig otroligt barnsligt. Kolla vimmelbilder från somrar i Båstad och Visby så skäms man ju nästan å deras vägnar.
Citera
2013-10-03, 20:28
Medlem
2bi9s avatar
Förr va ju Jon en riktigt seriös skidåkare som aldrig söp eller var på party när det var tävling, samtidigt som alla andra inom samma sport var dyngraka och hade kul.
Tycker fan Jon ska få leva lite efter hur mycket han gjort för sporten!
Citera
2013-10-05, 12:59
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2bi9
Förr va ju Jon en riktigt seriös skidåkare som aldrig söp eller var på party när det var tävling, samtidigt som alla andra inom samma sport var dyngraka och hade kul.
Tycker fan Jon ska få leva lite efter hur mycket han gjort för sporten!

Han får givetvis göra vad han vill men satsar han fortfarande inte på att få vara med i OS?
Citera
2013-10-05, 14:24
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rob-dy
R8:an verkar lite svår såld om man skall tyda bloggen. Dvs inte såld än.

Den är nog lättsåld när den kostar som sig bör, dvs troligen mindre än vad en motsvarande omoddad R8 kostar på Blocket.

Han har säkert bra sponsorkontrakt, men spontant verkar han leva över sina tillgångar.

Yniq har han dragit sig ur, av flera anledningar.
Citera
2014-03-22, 19:46
Medlem
Herr Olsson verkar byta flickvän flitligt? Vad hände med hans förra tjej? Hon verkade åtminstone vara i ungefär samma ålder. Nu har han fått tag i någon random 18-årig bloggerska.

http://followmyskis.files.wordpress....pg?w=584&h=390

Se vad eftertraktad man blir med lite pengar på fickan......

Han kör även omkring i en kamouflagefärgad (svart/vit/grå) Audi RS6.
Senast redigerad av Ritinkin 2014-03-22 kl. 19:50.
Citera
2014-03-23, 20:07
Medlem
magpies avatar
Han verkar blivit stoppad av farbror blå då sagda Audi syntes parkerad bredvid ivrigt viftande konstapel vid 14-tiden strax söder om Sala på rv 70 idag.
Citera
2014-03-24, 09:17
Medlem
H8reds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Herr Olsson verkar byta flickvän flitigt?

Inte precis. Och i det här fallet var det nog hon som bytte honom

http://jon-olsson.com/?p=6183

http://www.redbull.se/cs/Satellite/s...21242975452324

Olivia får ofta rycka in och bromsa Jon i allt idésprutande. En hel del idéer går inte att genomföra av ekonomiska skäl, även om de är fantastiska i sig.
– Jons utgångspunkt är att göra väldens bästa event för att promota sporten, utan hänsyn till pengar. Det händer att jag får dra i handbromsen när Jon skenar iväg för mycket. Annars skulle bolaget inte överleva. Jag menar, jag beundrar och respekterar verkligen hans kreativa förmåga men han tenderar att flyga iväg lite ibland. Jag som är realisten av oss två får då hålla i tyglarna och förklara exempelvis ”att hyra en jumbojet och köra in åkare från USA…” inte är kompatibelt med budgeten i dagsläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in