Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-09, 08:16
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quickly
https://www.youtube.com/watch?v=Fw5f_80hdnA

RS6an filmad på ELMIA Custom Motor Show 2015.

Här någon som filmat bilen vid ett rödljus strax innan den drar iväg
https://www.youtube.com/watch?v=AXiA2gAKkxQ

https://www.youtube.com/watch?v=ZK9h1EAij9M
Jon Olsson's Gumball 3000 Audi RS6 w/ Milltek Exhaust in Monaco | BRUTAL SOUNDS!
Citera
2015-05-22, 17:20
  #110
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfhunter
Finns det inget skvaller om Jons flickvän?

Tja, farsan är målarkludd och morsan säljer skor... Något mer du vill veta?

//jena
Citera
2015-10-15, 14:11
  #111
Medlem
Citat:
Under onsdagen stals Jon Olssons ombyggda Audi RS6 DTM vid ett väpnat rån i Nederländerna. Den välbekanta bilen borde vara rätt svår att smyga med och Jon Olsson vädjade till alla att hålla utkik och sprida budskapet – tyvärr förgäves.

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inr...=mailsignoutmd

Citat:
Under natten till torsdagen fann polisen den påkostade Audin uppbränd i ett parkeringsgarage.
Citera
2015-10-29, 16:04
  #112
Medlem
Jag har viss insyn i Janni och Jons liv. Kommer inte berätta några detaljer för att outa mig men kan delge viss information till er.

Janni är uppväxt i Vasastan och kommer från en alldaglig medelklass familj. Både Janni och hennes syster Michaela har lyckats genom sitt utseende och är båda tillsammans med varsin skidproffs och har på detta sätt byggt upp ett brett nätverk för att få in en fot lite här och var. Janni har lyckats bättre än sin syster eftersom hon är mer aktiv på sociala medier och har därför stadigt börja bygga upp sitt they varumärke.

Jon Olsson är väldigt kär och blåögd och kan själv inte se att hon är tillsammans med honom för att kunna finansiera sitt jetset liv. Alla i Jons närhet vet däremot om att hon bara utnyttjar honom. Mycket snack bakom hans rygg om att Janni har honom för att ha en "lång solsemester".

Janni släpper även sällan till och i sociala sammanhang känns det mer som två kompis och inte ett par som är djupt förälskade i varandra, iallafall inte från Jannis sida.

Annan information jag kan delge är att Jon på senare tid fått en större längtan om att få barn och börjat prata med Janni om detta som så klart skjuter upp på det och undviker samtalen så mycket hon kan.

Har själv hört ryktesvägen, men har inga säkra källor på det, att Janni frekvent vänstrar när hon är ute och reser utan Jon. Dock är inte detta säkert.

Fråga gärna om ni vill veta mer men inte säkert att jag besvarar alla era frågor.
Citera
2015-11-03, 17:01
  #113
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kempea
Jag har viss insyn i Janni och Jons liv. Kommer inte berätta några detaljer för att outa mig men kan delge viss information till er.

Janni är uppväxt i Vasastan och kommer från en alldaglig medelklass familj. Både Janni och hennes syster Michaela har lyckats genom sitt utseende och är båda tillsammans med varsin skidproffs och har på detta sätt byggt upp ett brett nätverk för att få in en fot lite här och var. Janni har lyckats bättre än sin syster eftersom hon är mer aktiv på sociala medier och har därför stadigt börja bygga upp sitt they varumärke.

Jon Olsson är väldigt kär och blåögd och kan själv inte se att hon är tillsammans med honom för att kunna finansiera sitt jetset liv. Alla i Jons närhet vet däremot om att hon bara utnyttjar honom. Mycket snack bakom hans rygg om att Janni har honom för att ha en "lång solsemester".

Janni släpper även sällan till och i sociala sammanhang känns det mer som två kompis och inte ett par som är djupt förälskade i varandra, iallafall inte från Jannis sida.

Annan information jag kan delge är att Jon på senare tid fått en större längtan om att få barn och börjat prata med Janni om detta som så klart skjuter upp på det och undviker samtalen så mycket hon kan.

Har själv hört ryktesvägen, men har inga säkra källor på det, att Janni frekvent vänstrar när hon är ute och reser utan Jon. Dock är inte detta säkert.

Fråga gärna om ni vill veta mer men inte säkert att jag besvarar alla era frågor.

Intressant om än inte så oväntad info.

Har Jon lika dåligt omdöme gällande kvinnor som han har om bilbyggare så lär det finnas en hel del sanning i det du nämner. Det är ju dock både med kvinnan/orna som med bilbyggarna förjävligt att de väljer att blåsa honom.

Men man kan inte annat än gilla hans sätt att leva, han kör bilar som de flesta drömmer om att få göra, deltar i evenemang som de flesta drömmer om. Ja han reser jorden runt och får antagligen en del betalt för det.
Citera
2015-11-03, 20:00
  #114
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalinet
Någon som vet vad hans hus i Monaco kostade?
Han har inget hus i Monaco. Däremot en 1:a.
Du tänkte nog på huset i Marbella.
Inte min stil med kamouflage, men helt klart en förbättring. Han visade före och efter tidigare iår. Mycket bättre nu.


Unnar killen all framgång då han verkar sympatisk och trevlig, men vad exakt tjänar han pengar på? Minus hans väskor.
Han åker väl knappt skidor längre?
Citera
2015-11-03, 20:17
  #115
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Han har inget hus i Monaco. Däremot en 1:a.
Du tänkte nog på huset i Marbella.
Inte min stil med kamouflage, men helt klart en förbättring. Han visade före och efter tidigare iår. Mycket bättre nu.


Unnar killen all framgång då han verkar sympatisk och trevlig, men vad exakt tjänar han pengar på? Minus hans väskor.
Han åker väl knappt skidor längre?
Yniq, hans "egna" märke som kränger skidglasögon och övrig nödvändig utrustning för skid/snowboardåkare. Hur mycket pengar han drar in där har jag däremot inte ena aning om.

Sen figurerar han även en del i tv när det är dags för X-games och övriga tävlingar som han har medverkat i.

Han har nog ett 10-tal sponsorer i ryggen. Har ingen aning om han tjänar pengar på dessa, eller om det bara handlar om gratisgrejer. Men antagligen har han inte så höga utgifter eftersom hans bilar, kläder och resor finansieras av just sponsorerna.

Har hört att han är delägare i någon krog i Åre, aldrig fått det bekräftat dock.

Sen är han ju skriven i Monaco där skatten är minimal. Vilket visar att han iallafall har haft ett litet ekonomiskt tänk. Frågar du mig så tror jag inte att han drar in så mycket pengar längre, utan lever på tidigare vinstpengar och investeringar.
Citera
2015-11-03, 21:25
  #116
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Yniq, hans "egna" märke som kränger skidglasögon och övrig nödvändig utrustning för skid/snowboardåkare. Hur mycket pengar han drar in där har jag däremot inte ena aning om.

Sen figurerar han även en del i tv när det är dags för X-games och övriga tävlingar som han har medverkat i.

Han har nog ett 10-tal sponsorer i ryggen. Har ingen aning om han tjänar pengar på dessa, eller om det bara handlar om gratisgrejer. Men antagligen har han inte så höga utgifter eftersom hans bilar, kläder och resor finansieras av just sponsorerna.

Har hört att han är delägare i någon krog i Åre, aldrig fått det bekräftat dock.

Sen är han ju skriven i Monaco där skatten är minimal. Vilket visar att han iallafall har haft ett litet ekonomiskt tänk. Frågar du mig så tror jag inte att han drar in så mycket pengar längre, utan lever på tidigare vinstpengar och investeringar.

Det är ju glädjande. Frågan är hur länge sponsringen är kvar; den borde ju förutsätta att han faktiskt åker skidor?
Citera
2015-11-03, 21:51
  #117
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Det är ju glädjande. Frågan är hur länge sponsringen är kvar; den borde ju förutsätta att han faktiskt åker skidor?
Nja, inte direkt. Vet inte när han var som bäst och störst inom skidvärlden men det var väl runt 2007-2010 skulle jag tro. Nog för att hans sponsring nådde ut till många tv-tittare på den tiden, men frågan är om inte hans varumärke är starkare idag med tanke på den explosiva marknadsföringen på sociala medier.

Han är fortfarande aktiv inom X-games och andra tävlingar, men inte som deltagare som jag förstått det. Han har väl några hundra tusen följare på instagram och facebook där 95% av bilderna innehåller någon form av budskap från någon av hans många sponsorer. Det är Redbull, Audi, Odlo och BetSafe är bara några av dessa.

Utöver det har han själv två bolag som han till viss del äger, Yniq och Douchebags som syns frekvent. Frågan är bara hur mycket pengar sponsringen handlar om. Han syns ju frekvent i tv, i bland annat Gumball och Fångarna på fortet. (Dom enda jag kan komma på just nu)
Citera
2015-11-10, 10:04
  #118
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Intressant om än inte så oväntad info.

Har Jon lika dåligt omdöme gällande kvinnor som han har om bilbyggare så lär det finnas en hel del sanning i det du nämner. Det är ju dock både med kvinnan/orna som med bilbyggarna förjävligt att de väljer att blåsa honom.

Men man kan inte annat än gilla hans sätt att leva, han kör bilar som de flesta drömmer om att få göra, deltar i evenemang som de flesta drömmer om. Ja han reser jorden runt och får antagligen en del betalt för det.
Vilja inte skriva om detta före han gick ut med det själv. Men här har ni lite på temat Jon-som-en-godtrogen-svenne. Jon är alldeles för godtrogen med allt, och såklart blir han uppfukkad därefter.

http://jon-olsson.com/the-murcialago/
Citera
2015-11-26, 21:27
  #119
Medlem
JayGatsbys avatar
Vart och varannat inlägg innehåller en rad om att Janni ska flytta ner till honom.
Undrar om hon är med på det eller om det är önsketänkande?
Citera
2015-11-26, 22:34
  #120
Medlem
Han måste ju vara den kändaste personen som minst antal människor känner till om ni förstår vad jag menar. Jag hörde talas om honom via den här tråden, och har annars inte läst något om honom. Känns som att red Bull eller vilka företag det nu är borde satsa på någon snabbare idrottare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback