2012-10-01, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillor
Nej, det är lögner från en kriminell människa som känner att han måste gå till politiska motståndare för att driva sina personliga vendettor.

Tragiskt, men vissa kriminella har ingen moral när de stjäl saker från andra.
Tala då ur skägget. Vem har stulit vad?
Citera
2012-10-01, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl

Den tidigare redaktören skall vara polisanmäld för förskingring och stöd.
Citera
2012-10-01, 20:02
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Nej, det är lögner från en kriminell människa som känner att han måste gå till politiska motståndare för att driva sina personliga vendettor.

Tragiskt, men vissa kriminella har ingen moral när de stjäl saker från andra.
Så vi kommer alltså inte att få se Jimmy Windeskog hoppa fram som gubben i lådan som chefredaktör för Nationell Idag inom den närmaste framtiden? Skönt att höra.

Citat:
Den tidigare redaktören skall vara polisanmäld för förskingring och stöd.
Vem? Vavra Suk eller Sanna Hill eller någon annan?
Citera
2012-10-01, 20:09
Medlem
Saoshyants avatar
Ja, jävlar. Nu är det minsann "beef" som ungdomarna säger.

Jimmy Windeskog (ND) kommenterar Vavra Suks brev:
http://www.nationell.nu/2012/10/01/kuppforsok-mot-nationell-idag-marc-abramsson-forsoker-stjala-tidningen/

Jimmy Windeskog
oktober 1, 2012 kl. 19:25
Det var väl inte ett mellanslag som inte var lögn i det desperata utspelet. Fast att kriminella människor känner attt de måste ljuga inför sin omgivning är ju inget nytt.
Vi talar om en tjuv som har stulit tidningens, föreningesn och prenumeranternas pengar helt enkelt. Den lägsta formen av kriminalitet, en människa som påstår sig nationalistisk själv från nationalistiska grupper och privatpersoner.

Såhär skriver Sanna Hill (tidigare cheredaktör och medarbetare)
Uppmanar prenumeranter på NI att inte säga upp sina prenumerationer. Det pågår alltså en tvist om ägarskapet, och i ”värsta fall” kommer det att komma ut två tidningar till prenumeranterna tills konflikten är uppklarad – en där Jimmy Windeskog är chefredaktör och en där Vávra Suk är det. Då både Marc Abramsson och Vávra Suk gör anspråk på tidningen är det därför rimligt att antaga att bägge parter ger ut en tidning eftersom de båda tycker sig ha rätt att göra detta.
Att avvakta är därför klokt.
Citera
2012-10-01, 20:11
Medlem
MrSkargards avatar
Jag utgår från att Windeskog ljuger som i alla andra sammanhang. Med andra ord litar jag på Vavras påståenden.
Citera
2012-10-01, 20:14
Medlem
25Decembers avatar
Man får hoppas att det löser sig så att tidningen inte läggs ner.
Citera
2012-10-01, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saoshyant
Så vi kommer alltså inte att få se Jimmy Windeskog hoppa fram som gubben i lådan som chefredaktör för Nationell Idag inom den närmaste framtiden? Skönt att höra.

Jag tror du missförstod medvetet där, tidningen har bytt redaktör. Därav Vavras utspel.

Citat:
Vem? Vavra Suk eller Sanna Hill eller någon annan?

Vavra.
Citera
2012-10-01, 20:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag tror du missförstod medvetet där, tidningen har bytt redaktör. Därav Vavras utspel.

Så Windeskog är alltså redaktör nu?
Citera
2012-10-01, 20:37
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl

Den "nya" chefredaktören är inte speciellt duktig på att stava.

Citat:
Jimmy Sten Windeskog

Vad som har hänt är att Vavra Suk har stulit över 100 000 kronor från tidningen, föreninghen och privatpersoner. Att han då känner att han måste gå till grupper som han privat kallar för sina politiska motståndare. Men tjuvar har ingen moral, speciellt när de kallar sig nationalister och samtidigt stälj från nationalister.

Tragiskt och bedrövligt, men ego och girighet är viktigare än politik för vissa.
http://www.realisten.se/2012/10/01/kuppforsok-mot-nationell-idag/

Jag sätter en tia på att tidningen nu kommer att läggas ner då de förlorar alla prenumeranter.
Rent legalt så verkar ND ha rätt att göra så här.
Citera
2012-10-01, 21:02
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag utgår från att Windeskog ljuger som i alla andra sammanhang. Med andra ord litar jag på Vavras påståenden.

Faktiskt, Jimmy verkar lida av någon psykisk åkomma, antagligen därför Marc gillar honom.

Detta händer bara nassarna, det är ju sjukt.
Citera
2012-10-01, 21:03
Medlem
Heladageniskogens avatar
Tycker den där Marc och de andra verkar helt CPskadade, kan inte alla bara tillsammans enas om att frysa ut dem och låta dem självdö? Det vore det bästa, förslaget med två tidningar som Sanna kom med var ju ett utmärkt sätt att ta död på dem.
Citera
2012-10-01, 21:17
Medlem
felpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här