• 1
  • 2
2010-11-20, 15:49
Medlem
Redyrus avatar
Hörde för ca en vecka sen att min kompis hade köpt icas (friggs) grönt tea med smak av citron och fläder. Efter att hon druckit det kände hon sig hög, fnittrig och allt snurrade. Liknande hände även hennes kompis. jag själv har inte testat detta men tänkte kolla om det finns någon mer som fått liknande symptom.
Citera
2010-11-20, 15:51
Medlem
Divino Codinos avatar
Hög på koffein, tough shit!

Edit: Be dem testa kaffe, eller förresten, risken för att OD:a kanske blir för stor.
Citera
2010-11-20, 15:51
Medlem
HolyCraps avatar
Placebo kallas det och du kan uppnå det genom att tugga gran-barr också.
Citera
2010-11-20, 16:01
Medlem
Labaratas avatar
Ja te innehåller teanin som är en psykoaktiv drog precis som koffein som gör att man slappnar av och känner sig mindre stressad, teanin ökar även dopamin inflödet. Men inte fan blir du hög och fnittrig.
Citera
2010-11-20, 16:05
Medlem
Redyrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Ja te innehåller teanin som är en psykoaktiv drog precis som koffein som gör att man slappnar av och känner sig mindre stressad, teanin ökar även dopamin inflödet. Men inte fan blir du hög och fnittrig.

kan det inte bara handla om att vissa människor reagerar starkare på andra saker än vissa. t ex som när man är extremt lättpåverkad
Citera
2010-11-20, 17:04
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redyru
kan det inte bara handla om att vissa människor reagerar starkare på andra saker än vissa. t ex som när man är extremt lättpåverkad

Att du skriver om den första meningen kan inte räknas som ett exempel tycker jag... Och nej, det är placebo. Ingen blir bäng på vanligt té.
Citera
2010-11-20, 17:12
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:

Men 99 % var nog Placebo HCL.
Citera
2010-11-20, 17:20
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Källa på det?

När det gäller koffein i te så tror jag att grönt te innehåller ungefär hälten så mycket som svart te så känns inte som att det är koffeinet som är den mest aktiva substansen i det ruset som beskrivs.
Citera
2010-11-20, 17:44
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Källa på det?

När det gäller koffein i te så tror jag att grönt te innehåller ungefär hälten så mycket som svart te så känns inte som att det är koffeinet som är den mest aktiva substansen i det ruset som beskrivs.
Jag sa aldrig att det var koffein som var den mest aktiva substansen, högst troligen är det teanin som är det.
http://en.wikipedia.org/wiki/Theanine
http://www.helhetsdoktorn.nu/theanin.htm
Citera
2010-11-20, 17:53
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Jag sa aldrig att det var koffein som var den mest aktiva substansen, högst troligen är det teanin som är det.
http://en.wikipedia.org/wiki/Theanine
http://www.helhetsdoktorn.nu/theanin.htm

Tack.
Låter som att det kanske kan vara theanine som gör att jag reagerar olika på höga doser koffein från te än från andra källor (får inte samma överdosreaktioner i form av stresskänsla).
Jag menade inte heller att du påstod något om koffein överhuvudtaget, jag var nyfiken på vad theanine var för något och sen så passade jag på att nämna att grönt te innehåller mindre koffein än svart te då folk innan dig hade nämnt koffein som en kandidat.
Citera
2010-11-20, 18:07
Medlem
deadsets avatar
Lol.
Citera
2010-11-20, 18:11
Medlem
McHarleyBandits avatar
måste testas när jag dricker mkt kaffe så får jag en stresskänsla
Citera
  • 1