2004-07-09, 08:51
Medlem
käcke-pers avatar
Hallå!

Jag har använt BitTorrent nu rätt kraftigt ett litet tag och blir ständigt förvånad över att jag mer eller mindre konstant ligger på 15k upload och 5k download. Jag har aldrig under mina två månader upplevt en högre download än upload, så nu till min fråga.

Om det ser ut såhär för alla så borde det rent matematiskt bli ett helvetes överskott av upstream trafik, var tar denna vägen!?

Är den förbehållen nodens skapare eller vad?

Tack på förhand till er som vill bringa lite lyse i min närvaro
Citera
2004-07-09, 09:48
Medlem
xatrixs avatar
Vad har du för uppkoppling? Vad brukar du hämta och varifrån?

Jag får i princip alltid maxhastighet eller åtminstone halva min möjliga bandbredd. Jag hämtar främst från suprnova, pirate bay och torrentbits.

Det kan ju vara så att du hämtar saker samtidigt som andra, vilka i sin tur inte förstått principen med bittorrent - att ladda upp minst lika mycket som man själv hämtar...
Citera
2004-07-09, 10:28
Moderator
Ruskigbusss avatar
*Flyttas till övrig IT*
Citera
2004-07-09, 10:35
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Kan ju bero på uploadhastigheten från dem du tankar av?
Citera
2004-07-09, 12:54
Medlem
käcke-pers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Vad har du för uppkoppling? Vad brukar du hämta och varifrån?

Telia 0,5 Mbit

Jag hämtar uteslutande från Suprnova, brukar vara allt från 3-5 seeds online minst på det jag hämtar.

Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Det kan ju vara så att du hämtar saker samtidigt som andra, vilka i sin tur inte förstått principen med bittorrent - att ladda upp minst lika mycket som man själv hämtar...

Jodå, det är förmodligen en hel del som hämtar samtidigt som mig men borde inte dem skicka till mig så eftersom jag konstant skickar till dem?

Jag använder shadows klient, kan det bero på den?

Citat:
Ursprungligen postat av PrettyPrettyPrincess
Kan ju bero på uploadhastigheten från dem du tankar av?
Tror du verkligen att det är en slump att jag i två månader haft samma fenomen? Slump i den meningen att jag fått sådana användare som inte kan skicka tillräckligt snabbt.

Kan vidare säga att på den senaste DVD-R:en jag laddade hem så hade jag fått hem sammanlagt ~4,3 GB men skickat 20 GB, inte för att vara ogin men lite bättre fördelning skulle inte skada

EDIT: problem med citeringen
Citera
2004-07-09, 13:01
Medlem
xatrixs avatar
Lite problem med citeringen, tror jag minsann

Testa med Azureus, den behöver bara en port öppen i brandväggen, vilket kan underlätta. Dessutom har den väldigt mycket inställningsmöjligheter. Jag har för mig att även shad0ws klient kunde begränsa uppladdningshastigheten.
Citera
2004-07-09, 13:48
Medlem
käcke-pers avatar
Är det Azureus som du använder? Var kan man hitta den?
Citera
2004-07-09, 14:56
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av käcke-per
Är det Azureus som du använder? Var kan man hitta den?

http://azureus.sourceforge.net/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in