2010-11-20, 02:16
Medlem
Vilken gruppering tillhör den reslystne?

Så man vet vilka fejksymboler man ska ha på sig när semestern närmar sig och man behöver lite tillskott.
Citat:
Den 47-årige gängmedlemmen i Malmö ville åka till Grekland.
Tillsammans med en kamrat, och klädda i gängsymbolerna, gick han till socialkontoret och krävde pengar.
Han fick därifrån 10 500 kronor rikare men döms till fängelse för olaga hot, skriver Metro.

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.22...-till-sig-resa
Citat:
Dömd för att ha hotat till sig resa

http://www.metro.se/se/article/tt/2010/11/19/socialhot/
Citera
2010-11-20, 02:21
Medlem
UAAs avatar
Jag tolkar det som att han inte "fick" en resa, utan att han mer eller mindre rånade socialkontoret.

Ganska skrämmande ändå då socialkontoret ses som ett jävla gåvokontor. Då vet man att något har gått snett.
Citera
2010-11-20, 02:40
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
47-åringen hotade socialsekreterarna med Black Cobra för att få pengar till hasch och hotell. I går dömdes han till fängelse för hoten.

Citat:
Två veckor efter att mannen kvitterat ut en check på 11 000 kronor för den påstådda resan återvände han nämligen till socialkontoret i skottsäker väst och krävde att få pengar till hasch, mat och hotell eftersom han blivit vräkt. När kollegan nekade honom detta rev han sönder avslagsbeslutet, kall- ade henne ”moderathora” och formade händerna som en pistol. Socialsekreteraren lyckades trycka på överfallslarmet och polisen kunde gripa mannen på plats.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...ack-Cobra.html
Citera
2010-11-20, 11:37
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Jag tolkar det som att han inte "fick" en resa, utan att han mer eller mindre rånade socialkontoret.

Ganska skrämmande ändå då socialkontoret ses som ett jävla gåvokontor. Då vet man att något har gått snett.

Undrar också hur det fungerar när någon besöker socialen - man får ju hoppas att de har särskilda besöksrum som den anställde lätt kan gå ifrån, hämta kollegor, m m. I det här fallet låter det som den förste handläggaren skrev ut en check på direkten istället för att trycka på larmet som #2 gjorde. Det ska ju inte kunna vara så här lätt att tvinga sig till pengar. Socialen kanske borde införa besöksrum med skottsäkert glas mellan handläggare och klient, så kan de stå där med sina västar hur mycket de vill.
Citera
2010-11-20, 23:36
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Det ska ju inte kunna vara så här lätt att tvinga sig till pengar.
De kanske va rädda för att bli kallade rasister?
Citera
2010-11-21, 12:00
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Två veckor efter att mannen kvitterat ut en check på 11 000 kronor för den påstådda resan återvände han nämligen till socialkontoret i skottsäker väst och krävde att få pengar till hasch, mat och hotell eftersom han blivit vräkt.

Denna kriminella 47-åring fick alltså 11 000 kr till en semesterresa till Grekland på soc-kontoret. Han blev polisanmäld först när han återkom ett tag efter resan för att hota till sig ännu mer pengar. Och det berodde enbart på att en annan sekreterare (läs skattemedel-utdelare) blev hotad då.

Är vi på riktigt här i Sverige. Inte nog med att vi försörjer en jävla massa kriminellt pack och deras familjer, vi bekostar alltså t.o.m. semesterresor och drogmissbruk med våra skattepengar . Inte konstigt att det knappt finns pengar kvar till pensionerna (http://di.se/Artiklar/2010/11/15/220...i-jumboklass/). Fyfan vad vi är körda, är dumme svensson störste idioten på Jorden ? Frågan är berättigad.

PS. Glömde att skatten också ska räcka till att vårda "rullstolsbundna" med "personliga assistenter" för x antal miljoner varje månad.
Se här:http://www.dn.se/nyheter/sverige/har...axer-1.1123886 DS.
Senast redigerad av The.other.side 2010-11-21 kl. 12:06.
Citera
2010-11-21, 13:41
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Denna kriminella 47-åring fick alltså 11 000 kr till en semesterresa till Grekland på soc-kontoret. Han blev polisanmäld först när han återkom ett tag efter resan för att hota till sig ännu mer pengar. Och det berodde enbart på att en annan sekreterare (läs skattemedel-utdelare) blev hotad då.

Är vi på riktigt här i Sverige. Inte nog med att vi försörjer en jävla massa kriminellt pack och deras familjer, vi bekostar alltså t.o.m. semesterresor och drogmissbruk med våra skattepengar . Inte konstigt att det knappt finns pengar kvar till pensionerna (http://di.se/Artiklar/2010/11/15/220...i-jumboklass/). Fyfan vad vi är körda, är dumme svensson störste idioten på Jorden ? Frågan är berättigad.

PS. Glömde att skatten också ska räcka till att vårda "rullstolsbundna" med "personliga assistenter" för x antal miljoner varje månad.
Se här:http://www.dn.se/nyheter/sverige/har...axer-1.1123886 DS.

Vi får väl tacka våra folkvalda idioter för att det blivit så här. Sen begriper jag inte vad Sverige skall ha ett (dock sönderbantat) försvar till när Reinfeldt, Sahlin, Ohly och de andra förrädarna tävlar i att skänka bort bostäder, bidrag och välfärd till hela jävla världen.
Citera
2010-11-21, 13:44
Medlem
Jag tycker det är helt OK att en sådan individ får en resa till Grekland förutsatt att han inte får någon resa tillbaka till Sverige.
Citera
2010-11-21, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xaroc
Jag tycker det är helt OK att en sådan individ får en resa till Grekland förutsatt att han inte får någon resa tillbaka till Sverige.

Precis. Jag är för att sådana människor ges en miljon svenska kronor mot att de undertecknar ett avtal om att aldrig mer återvända till Sverige och EU. För pengarna kan de skapa sig ett bra liv var fan de nu vill utanför EU och samtidigt sparar det samhället tiotals miljoner kronor per individ. Skulle man ta tio miljarder årligen från polisens budget och utvisa brottslingar på det här sättet skulle det spara samhället gigantiska belopp och dessutom minska polisens arbetsbörda.

Angående den där resan som han fick 11 000 kronor för. Räknar vi med att en arbetare betalar cirka 40 kronor i timmen i kommunal skatt på sin lön måste han arbeta i 275 timmar (nästan sju arbetsveckor) för att betala för bidragstagarens semesterresa till Grekland. Är det okej?
Senast redigerad av Omregistrerad 2010-11-21 kl. 13:58.
Citera
2010-11-21, 14:00
Medlem
FittLisas avatar
Nej nej nej det är så man baxnar. Vilken svensk får ens hundra spänn för ta bussen ner till stadsparken för semester där denne för återstoden av pengarna kan avnjuta ett par euroshoppers grillkorvar i syntetskinn med Premiers bordsvatten (provrörsframställd limesmak).

*dingelidong blubb blubb blubb* (drömmer mig bort)

-Jaså du vill ha betald semester för 11 000 kronor? Var så god och följ med här.
-Ey svene vafan, detta är jo sån där doschroom
-Se så, märk dina kläder noga. Här ta en tvål.
-Vadå tvål? Tror du jag er dum eller? Ge mig rakvatten fi fan! Hämta Mazarin också hora!
-Andas djupt, det är bra desinfektionen.
-Do om do lorar mig jag göra kaouz med dig fattaruu?! (formar händerna till en pistol)

(dörren förseglas, panikfyllda skrik)
Senast redigerad av FittLisa 2010-11-21 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in