2010-11-19, 17:27
Medlem
sarrasarra12s avatar
Någon fler VUXEN (30 plus) som tycker dessa artiklar är så oerhört irriterande att läsa. Vadå knarkar och vadå värktabletter. Själv tycker jag artikeln verkar handla om hur vissa puckon trycker i sig paracetamol för att ta "självmord" vilket måste vara det sämsta sättet att ta livet av sig på.

Paracetamol, drogen för de tuffa och tunga unga
Citera
2010-11-19, 17:27
Medlem
sarrasarra12s avatar
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8148326.ab
Citera
2010-11-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarrasarra12
Någon fler VUXEN (30 plus) som tycker dessa artiklar är så oerhört irriterande att läsa. Vadå knarkar och vadå värktabletter. Själv tycker jag artikeln verkar handla om hur vissa puckon trycker i sig paracetamol för att ta "självmord" vilket måste vara det sämsta sättet att ta livet av sig på.

Paracetamol, drogen för de tuffa och tunga unga

Vilka artiklar?

Men ja, att trycka paracetamol för att få ett rus/ta livet av sig är ju rätt efterblivet.

Starkare smärtstillande däremot är ju en annan femma, men då är det väl o andra sidan inte helt ovanligt med även äldre som käkar dem som popcorn
Citera
2010-11-19, 17:33
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarrasarra12
Själv tycker jag artikeln verkar handla om hur vissa puckon trycker i sig paracetamol för att ta "självmord" vilket måste vara det sämsta sättet att ta livet av sig på.
"De är ofta 16–17-åringar som tar överdoser som ett rop på hjälp i stället för att begå självmord" står det ju. Nog inte ett så genomtänkt självmordsförsök om man proppar i sig massa ipren
Citera
2010-11-19, 17:39
Medlem
sarrasarra12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Vilka artiklar?

Men ja, att trycka paracetamol för att få ett rus/ta livet av sig är ju rätt efterblivet.

Starkare smärtstillande däremot är ju en annan femma, men då är det väl o andra sidan inte helt ovanligt med även äldre som käkar dem som popcorn

Eh, artiklar liknande den jag postade länken till?
Citera
2010-11-19, 17:45
Medlem
Ghennas avatar
Knarkar? Kan man knarka paracetamol? Jag har distillerat bort kopiösa mängder ifrån mitt iranska codeine... och jag har kvar en boll av gul paracetamol dags att börja på det tunga bruket nu!
Citera
2010-11-19, 22:59
Medlem
Haha värt att förstöra levern, Hur kan de vara så dumma som tror att man ska dö av paracetamol så enkelt, vore enklare att banka sitt huvud i väggen, säkert mindre smärtsamt också!
Citera
2010-11-20, 00:04
Medlem
Aftonbladet är mycket smart. De har provocerande titlar bara för att få oss att klicka på, trots att man borde bojkotta sidan
Senast redigerad av nonexistence 2010-11-20 kl. 00:06.
Citera
2010-11-20, 07:30
Medlem
Psykotons avatar
Missvisande att säga att någon "knarkar" paracetamol...

För att kunna utföra en handling som kan beskrivas som att "knarka", är väl det viktigaste rekvisitet att substansen man sätter i sig är ett narkotikum?

Annars kan man "knarka" precis vad som helst, t.ex. "unga knarkar energidrycker", "unga knarkar kanelbullar"... etc., in absurdum.

Men det är klart, Aftonbladet gör allt för sina lösnummer...
Citera
2010-11-21, 03:20
Medlem
Angeliques avatar
Min lillasyster smsade mig för några dagar sen och frågade om man kan dö av combon alvedon och energidryck vilket hennes 13-åriga pojkvän slagit i henne.

Visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in