Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2016-03-11, 09:47
  #109
Medlem
Ghastens avatar
Läste att en salong på Östermalm tar 100 kr extra om man vill ha en tyst frisör. Vad fan är det för idioti. Sja man betala för att hon ska hålla käften. Aldrig det är bara att dissa från början.
Citera
2016-09-11, 01:04
  #110
Avstängd
xIcaRdixs avatar
Hur ser frisörerna på folk som kommer in med bilder på kändisar och vill bli klippta som dom?
Citera
2016-09-11, 10:21
  #111
Medlem
haiguises avatar
Är det vanligt att män går till kvinnliga frisörer?
Jag noterade att väldigt många i denna tråden benämner frisören som "hon", och inbillar mig dessutom att många av dom är killar (väldigt empiriska bevis, jag vet).

Personligen skulle jag aldrig låta en kvinna klippa mig igen, och absolut inte raka mig. Har bara haft dåliga erfarenheter med kvinnliga frisörer. Väldigt få och länge sen, men dåliga, fortfarande.

Med det menar jag inte att kvinnor inte kan frisera öht men jag tror att kvinnor klipper kvinnor bäst och vice versa.
Citera
2016-09-11, 10:54
  #112
Medlem
Har klippt mig lite varstans genom åren...Att prata om allt möjligt är OK, men jag tar inte initiativet själv. (Tycker egentligen det är skönt att bara sitta och slappa, uppskattar att bli bjuden på kaffe.)
Men börjar han/hon bli för personlig och frågvis brukar jag byta frisör...
Den näst sista jag hade, var toppen. Men hon bytte lokal och hyrde in sig på ett ställe där både innehavaren och lokalen verkade lite skumma. "Min" frisör blev mer stressad, och mer slarvig, det blev helt enkelt inte bra de sista gångerna. Så jag slutade gå dit, fast jag gillade henne som person, och hade varit helnöjd tidigare. Har sett att hon jobbar kvar där fortsatt.
Nu klipper jag mig hos en effektiv ung tjej som inte pratar i onödan och är försiktig med saxen. Henne fortsätter jag hos
Citera
2016-09-18, 23:42
  #113
Medlem
Jaccoos avatar
Brukar gå in, förklara halvtaskigt hur jag vill ha det, frisören försöker kallprata, svarar på dess frågor, går hem.
Citera
2016-09-18, 23:43
  #114
Avstängd
xIcaRdixs avatar
Kan knappt svenska så de gör jag inte.
Citera
2016-09-20, 12:34
  #115
Medlem
Gregory.Houses avatar
Undviker det så mycket det går. Bara hej i början när man går in i butiken.
Citera
2016-09-28, 16:30
  #116
Medlem
Dagg i gräsets avatar
Då jag fullkomligt avskyr kallprat så är jag numera tyst hos frisören. Börjar man prata är det kört och då får man oftast höra allt om dennes barn och om vädret. Att klippa sig ska vara avkopplande, sitta med en tidning och slappna av i tystnad.
Citera
2016-10-01, 12:39
  #117
Medlem
MDMAfags avatar
Om jag vill prata går jag till en psykolog; jag pratar inte med min frisör. Därför väljer jag frisörer som inte pratar svenska, då blir det bra.
Citera
2016-10-01, 20:10
  #118
Medlem
Sasha08s avatar
Gått till samma i många år, pratar nonstop
Citera
2016-10-01, 20:23
  #119
Medlem
Jag pratar med migsjälv och får alltid dom svar jag vill ha, för jag klipper migsjälv till det facila priset av 2 öre, för strömmen.
Kärringen min rättar till mina misstag i nacken om det finns några och det blir överstökat på några minuter och jag får min frisyr PRECIS som jag vill ha det och inte med frisörens misstag!
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback