Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-19, 13:23
  #1
Medlem
BaalZeBubs avatar
Carl Philips skolkamrat misstänks för våldtäkt
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8148472.ab

Rättegången startade igår. Till min förvåning hittar jag ingen tråd.

Följande tyder på en långväga gäst vad gäller etniciteten:
"När kvinnan i går skulle vittna ombads alla åskådare lämna salen. I samband med detta blev hans pappa och några av hans vänner högljudda och aggressiva mot representanter för medier och rådmannen tvingades tillkalla vakter för att lugna dem. "
Citera
2010-11-19, 13:33
  #2
Avstängd
johangustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Carl Philips skolkamrat misstänks för våldtäkt
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8148472.ab

Rättegången startade igår. Till min förvåning hittar jag ingen tråd.

Följande tyder på en långväga gäst vad gäller etniciteten:
"När kvinnan i går skulle vittna ombads alla åskådare lämna salen. I samband med detta blev hans pappa och några av hans vänner högljudda och aggressiva mot representanter för medier och rådmannen tvingades tillkalla vakter för att lugna dem. "

Vet inte riktigt om det tyder på ett problem som skapats av gärningsmannens etnicitet.
Citera
2010-11-19, 14:14
  #3
Medlem
molotowtoys avatar
Vad spelar det för roll om det är Carl Philips skolkamerat, han är ju bara en i mängden. Aftonbladet gör det igen.
Citera
2010-11-19, 14:31
  #4
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molotowtoy
Vad spelar det för roll om det är Carl Philips skolkamerat, han är ju bara en i mängden. Aftonbladet gör det igen.

Håller med. Knasig rubriksättning, fallet i sig kanske är intressant - men det har knappast något med C-P att göra.
Citat:
32-åringen har pluggat på privatskolan Lundsberg samtidigt som prins Carl Philip gick där. Han och hans bekanta, många före detta Lundsbergstudenter, rör sig i utkanten av kretsen kring prinsen.

(Antagligen finns det även personer som gått i min gymnasieskola samtidigt som mig, som senare gjort någonting kriminellt... )
Citera
2010-11-19, 14:49
  #5
Medlem
Bananchoklads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
+1, lär ju ha gått 1500+ elever på skolan så vem bryr sig

Nåja det går ungefär 250 elver där i taget och man bor dessutom ihop i o m att det är ett internat så helt jämförbart med alla andras gamla gymnasiebekanta är det ju inte. Med detta sagt så håller jag dock med om att det är väldigt mycket jag mötte Lassie över aktuell artikell.
Citera
2010-11-19, 17:14
  #6
Medlem
Dom brukar alltid säga ett ulf von roth är en av prinsens kompisar. Han har jobbat som nattklubbschef på stureplan en längre tid och jag vet att han har legat runt som fan. Mycket möjligt att dom gick i skolan tillsammans. En snabb sökning visar att dom är födda samma år (79).

Jag tror vi är honom på spåret!
Citera
2010-11-19, 17:17
  #7
Medlem
Läste precis att gärningen utspelade sig på Collage där Ulf von roth jobbar som nattklubbschef för tillfället. Ingen slump!
Citera
2010-11-19, 17:19
  #8
Medlem
tältpinnes avatar
Här är vimmel från våldtäktskvällen i alla fall.
Citera
2010-11-19, 17:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Ja, ska kungligheter och kändisar hållas ansvariga för vilka klasskamrater dom har, då börjar dom sätta sina barn i dyra privatskolor istället för i vanliga skolor och så vill vi ju inte ha det...

Hmm.



http://www.lundsbergsskola.se/index.php?id=103

Är detta en vanlig skola, vad är då dyra privatskolorna för något?
Citera
2010-11-19, 17:32
  #10
Medlem
Detta låter lite mer som sexuellt ofredande än våldtäkt för mig?
Kanske min uppfattning om det hela som är lite skev men
våldtäkt för mig är ett regelrätt skott i råttan (eller valfritt hål).

Aftonbladet gör en höna av en fjäder ännu en gång...
Citera
2010-11-19, 19:04
  #11
Medlem
GEMENERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Är du ironisk? Om någon som du gick i nian med tio år senare våldtar någon, har du något ansvar för det?

Har du astbergers eller?

Hade blivit mycket förvånad om det var von Roth, Realtid brukar väl klämma åt han direkt, sen jobbar han kvar på Collage.

Tycker det är spännande, mest skvaller-mässigt.
Citera
2010-11-19, 19:36
  #12
Medlem
Det är inte Ulf von Roth det ser man bilden. Möjligen en man med initialer ME.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback