Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-03-09, 07:01
  #49
Medlem
Jag fascineras verkligen av myten om att a) katter ska dricka mjölk samt b) behöver äta torrfoder som c) ska stå framme hela tiden. Var kommer den ifrån?
Citera
2018-03-11, 22:00
  #50
Medlem
Mina 2 katter har alltid skålar med olika torrfoder framme, sedan får de kokt Torsk 1 gång om dagen + dela på en påse blötfoder någon gång per dag.
Katter blir inte tjocka så länge de rör på sig, mina håller igång med bus större delen av dagen, och natten också, men det är nog olika på olika kattraser hur aktiva de är.
Min särbo har en Engelsk korthår, den har också tillgång till foder hela tiden, och den kattens fart är superslowmotion för det mesta, men hon blir inte tjock hon heller.
Katter äter normalt lite och ofta, så om de blir tjocka/överviktiga kanske det är läge att byta till ett foder med mindre kalorier i.
Citera
2018-03-15, 19:51
  #51
Medlem
3-4 ggr kladdmat per dag och torrfoder när lilla hjärtat vill ha
Citera
2018-04-15, 10:14
  #52
Medlem
Min katt har alltid torrfoder framme - bra kvalité är viktigt, inte skit från ICA. Just nu Royal Canin för 12-plussare. De blir bara hungriga och överviktiga av fel mat. Jag ger henne blötmat också, morgon och kväll. Purinas Gourmet Gold mousse. Speciellt viktigt med äldre katter att de får blötmat då de behöver extra vätska, vilket de får genom blötmat. Men en del katter, yngre iallafall, mår ju bäst av bara torrfoder... lite olika.
Citera
2018-04-15, 10:34
  #53
Medlem
TuckerandDales avatar
Torrfoder framme hela tiden, blötfoder en gång per dag.
Kyckling, fisk räkor och liknande någon gång i veckan.

Sedan fångar gammel katten fåglar, möss och annat ute för att smaska i sig huvudet på och sedan bära in och ge mig resten av kadavret som present
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback