Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-18, 22:53
  #1
Medlem
JörgHeinrichs avatar
I skrivande stund befinner jag mig i ett berusat tillstånd, så ni får ha överseende med eventuella stavfel och osammanhängande text. Druckit ofantliga mängder öl och en del rom och cola. Det funkar!

Bakgrund: Jag är en trasig man, både själsligt och fysiskt. Om sanningen ska fram bär jag endast på osympatiska karaktärsdrag. Med mitt något dubiösa förflutna är jag inte position att kunna ställa krav och förtjänar absolut inte att ingå i en relation med en kvinna.

Problem: Min bästa kompis heter Peter (ej fingerat namn). Hans flickvän heter Marie (fingerat namn). Nu är det så illa att jag finner denna Marie synnerligen attraktiv. Jag vill ha henne. Dock står jag inför ett oerhört dilemma. Är jag beredd att offra min vänskap med Peter i syfte att vinna Maries gunst? Jag och Peter är dödspolare; vi fiskar, tittar på fotboll och har förtroliga tęte-ā-tęte-samtal. Men min dragning till hans flickvän gör det omöjligt för mig att bara "låta saken bero". Jag måste ha henne!

"The way she walks,
The way she talks
How long can I pretend
Oh I can't help I'm in love
With the girl of my best friend" (Brian Ferry, haha.)

Nu vädjar jag till FB:s relationsexperter och moralister att ge mig vägledning i denna problematiska situation.

Frågor: Vad tycker ni? Hur fan gör man i en sådan här situation? Någon som känner igen sig?
Citera
2010-11-18, 22:55
  #2
Medlem
HolyCraps avatar
Om ni är dödspolare så borde ni kunna dela på slynan.
Citera
2010-11-18, 22:59
  #3
Medlem
Kaohlins avatar
Bros before hoes!
Citera
2010-11-18, 22:59
  #4
Medlem
ImJustSayins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolyCrap
Om ni är dödspolare så borde ni kunna dela på slynan.
Haha, underbart. Det funkar. Dubbla na'
Citera
2010-11-18, 23:01
  #5
Medlem
MisterShadows avatar
Rör inte din polares brud, såvida inte du vill att han ska slå dig.
Citera
2010-11-18, 23:02
  #6
Medlem
HimmelsBlaus avatar
En dålig idé med tanke på att ni är "dödspolare." Du kommer bara att ångra dig.
Gå och sov ruset av dig, fräscha upp dig imorn, klipp dig och ordna upp tillvaron.
Citera
2010-11-18, 23:04
  #7
Medlem
Barréshs avatar
är ni dödspolare på riktigt får du nog dödsstryk efter ett sånt svek, gör det inte..
Citera
2010-11-18, 23:04
  #8
Medlem
Misers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterShadow
Rör inte din polares brud, såvida inte du vill att han ska slå dig.

Låt bli, kommer bara att sluta illa på något sätt.
Citera
2010-11-18, 23:05
  #9
Medlem
shefens avatar
skogen är full av träd dude.
Citera
2010-11-18, 23:07
  #10
Medlem
Kompis flickvän = BIG NO NO!!
Citera
2010-11-18, 23:13
  #11
Medlem
JörgHeinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
En dålig idé med tanke på att ni är "dödspolare." Du kommer bara att ångra dig.
Gå och sov ruset av dig, fräscha upp dig imorn, klipp dig och ordna upp tillvaron.
Min trådstart rör sig inte om något plötsligt infall utan om en gradvis stegring av attraktion till kvinnan ifråga.

Jag är för övrigt välklippt och för en till synes städad tillvaro.

Citat:
Ursprungligen postat av shefen
skogen är full av träd dude.
Skogen är full av träd, men anta för en stund att jag var en ärrad skogsarbetare. Plötsligt en dag får jag syn på ett sällsynt exotiskt och tilltalande lövträd som står mitt i din svenska granskogen. Nog fan vill man såga ner det!

Citat:
Ursprungligen postat av Barrésh
är ni dödspolare på riktigt får du nog dödsstryk efter ett sånt svek, gör det inte..
Han kan inte slå ner mig.
Citera
2010-11-18, 23:16
  #12
Medlem
MightyAnkas avatar
Hehe, måste nog tycka att du fnular på en dålig idé´. Dåligt för henne och dåligt för din vän, och i förlängningen säkerligen dåligt för dig. hade ni varit själsfränder eller något liknande hade hon upptäckt det och gjort nått åt saken.

tycker att du och din väns gemensamma intressen i framtiden ska inehålla mindre flickvänner och mera fiske och fotboll.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback