Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-18, 15:01
  #1
Medlem
Hej! Relativt ny medlem på Flashback så ber om ursäkt för eventuella falleringar i texten!

Ska ha fest och en tjej som jag vill doppa kommer.

Bakgrund:
Vi lärde känna varandra för några år sedan, hon hade då pojkvän. Vi blev bra vänner men jag ville mer och hintade om detta. Iaf så hände inget så jag acklimatiserade mig i the friendzone. Efter ca 2 års vänskap så hånglade hon upp mig på en fest och ville ha sex, tyvärr fanns det inte en enda jävla bra plats på festen (och hemma hos någon av oss fungerade inte) så det blev inget då. Efter detta så hånglade vi av och till i både nyktert och onyktert tillstånd. Vi vet båda att ett förhållande är irrelevant, rätt stor ålderskillnad och hon har barn.
Ska nämnas att vi är väldigt bra vänner nu, pratar om alla "hemligheter", alla ligg, etc. med varandra.
Iaf så började jag satsa på en tjej som jag hade sex med en gång och som det inte blev något mer med. Efter detta så upphörde min väns och mitt hånglande(vet inte varför), vilket jag inte alls ville. Vi har inte pratat om det eller något, men hon verkar sugen ibland. Jag är rätt ambivalent i sådana stunder, så har säkert failat grovt några ggr.

Min frågeställning är:

Vad kan vara anledningen att hon blev sugen först efter så lång tid? (denna fråga intresserar mig då många anser att är man i the friendzone så är det kört, jag själv tror att detta bara gäller personer man inte finner attraktiva?) Att hon hade pojkvän var irrelevant, ni behöver inte veta varför.

Till er som har haft sex med en nära vän, påverkar det vänförhållandet mycket tycker ni? (jag har haft det en gång, det var awkward i början men sen blev det nästan som innan)

Ska jag låta det vara som det är eller bara spontant hångla upp henne och försöka ta det längre? (Jag vill inte förstöra vår vänskap, men jag tror inte den skulle bli förstörd när vi båda bara är ute efter ett ligg?)

Tack på förhand!
Citera
2010-11-18, 15:50
  #2
Medlem
Sommarflipflops avatar
Varför inte bara hångla upp en annan tjej om du bara är ute efter ett ligg, istället för att riskera att förstöra vänskapen som du säger att du inte vill?
Citera
2010-11-18, 16:43
  #3
Medlem
ImJustSayins avatar
Jag säger cavemana henne. Eskalera så långt du kan fysiskt och se hur långt det går. I värsta fall, hon vill inte. I bästa, du får ligga

Good luck.
Citera
2010-11-18, 18:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflipflop
Varför inte bara hångla upp en annan tjej om du bara är ute efter ett ligg, istället för att riskera att förstöra vänskapen som du säger att du inte vill?

Det min vän är en bra fråga och svaret är att hon är 10/10 i snygghet, så har lite svårt att bara strunta i det när jag vet att chansen finns där

Citat:
Ursprungligen postat av ImJustSayin
Jag säger cavemana henne. Eskalera så långt du kan fysiskt och se hur långt det går. I värsta fall, hon vill inte. I bästa, du får ligga

Good luck.

Låter som en riktigt bra taktik. Tackar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback