2005-03-02, 22:09
Medlem
ankdams avatar
Nu måste vi in på topic igen:

ATCP är farligt!!!
Citera
2005-03-02, 22:11
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Japp och /_\TCP är farlig för sig själv.
Citera
2005-03-02, 22:14
Medlem
ankdams avatar
Allt i ett!
farlig för:
Omgivning
Sig själv
och materiel
Citera
2005-03-02, 22:20
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Dessutom kommer det kosta skattebetalarna pengar för bläck till att trycka upp nya förbud i lagboken!
Citera
2005-03-02, 22:32
Medlem
ankdams avatar
Fast det är nästan så jag blir glad då någon ger polisen extrajobb...
Det är hemskt, men jag känner så...
Citera
2005-03-02, 22:34
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Det är lugnt, vi följer alla den stora cirkeln Simba... jag menar Ankdam, dethär är vår plats i livet.

Citera
2005-03-03, 04:31
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Japp och /_\TCP är farlig för sig själv.

Hur mycket krävs för att initiera honom då?
Citera
2005-03-03, 09:50
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Om du ger honom väteperoxid så kommer han själantända inom en vecka
Citera
2005-03-03, 11:37
Bannlyst
okej ...

ja tycker d e rätt d du säger men ja tycker endå att d e kul å hålla på me just för att d e så lätt å göra ,... har man hållt på me de ett tag så klart man kan känna sej lite "säkrare" men d kan smälla när som hellst så man kan aldrig va säker ...
Citera
2005-03-16, 08:40
Medlem
ankdams avatar
Jag har funderat på en metod (visserligen helt onödig och produkten är troligtvis mycket svår att rena) för att framställa ATCP för diabetiker, då dessa har små mängder aceton i urinen (förutsatt att de inte tar sitt insulin).
Urinera helt enkelt i en burk (aceton), kräks(saltsyra), , rekommenderat att inte äta något dagarna innan då det blir mycket bitar väteperoxiden får ni tyvärr nog skaffa på annat håll

Onödigt, men lite kuriosa.
Citera
2005-03-16, 21:20
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Jag funderade lite på den ultimata framställningsmetoden för TCAP för att få bäst utbyte alltså.

SWI skriver:

4 delar H2O2

3 delar (CH3)2CO

0.1-1 del HCl

...Jag satt iaf och försökte räkna i mol, det jag fick fram var i stort sätt motsatt SWI's (nu skrver jag ungefär)

2 delar H2O2

3 delar (CH3)2CO

HCL spelar ju i stort sätt ingen roll hur mycket man har av varje, eftersom det bara är en katalysator.

Kan någon mer erfaren kemist (Erfaren = inte små snorungar som leker med TCAP och mopeder) kommentera mina uppgifter.
Citera
2005-03-16, 22:01
Medlem
ankdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Jag funderade lite på den ultimata framställningsmetoden för TCAP för att få bäst utbyte alltså.

SWI skriver:

4 delar H2O2

3 delar (CH3)2CO

0.1-1 del HCl

...Jag satt iaf och försökte räkna i mol, det jag fick fram var i stort sätt motsatt SWI's (nu skrver jag ungefär)

2 delar H2O2

3 delar (CH3)2CO

HCL spelar ju i stort sätt ingen roll hur mycket man har av varje, eftersom det bara är en katalysator.

Kan någon mer erfaren kemist (Erfaren = inte små snorungar som leker med TCAP och mopeder) kommentera mina uppgifter.

Håller inte med om att mängden HCL inte spelar någon roll. Tar man för mycket så sker reaktionen för fort och släpper ut mängder med otrevlig gas som svider HELVETISKT på alla slemhinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in